ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرمایه گذاری 6.8 میلیارد دلاری سامسونگ برای افزایش تولید پنل های OLED قبل از معرفی آیفون جدید

تا به امروز شایعات زیادی منتشر شده که نشان می دهند اپل سفارش تولید نمایشگر OLED برای مدل آتی آیفون را به سامسونگ داده است. حالا گزارش رسیده که این شرکت می خواهد تا پیش ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

تا به امروز شایعات زیادی منتشر شده که نشان می دهند اپل سفارش تولید نمایشگر OLED برای مدل آتی آیفون را به سامسونگ داده است. حالا گزارش رسیده که این شرکت می خواهد تا پیش از معرفی و عرضه آیفون جدید در سال آینده، میزان قابل توجهی از سرمایه خود را صرف ارتقاء ظرفیت تولید این پنل ها نماید.

براساس گزارشی که توسط Nikkei منتشر شده است، سامسونگ قصد دارد حدود 6.8 میلیارد دلار را به افزایش 50 درصدی ظرفیت تولید پنل های OLED خود (معادل با 200 میلیون عدد در سال) اختصاص دهد، با این توضیح که این شرکت هم اکنون بالغ بر 300 میلیون عدد از این پنل ها را تولید و عرضه می کند.

طبق گزارشاتی دیگر، قرار است که سامسونگ صد میلیون پنل 5.5 اینچی OLED را از آغاز سال آینده میلادی برای اپل تولید کرده و در اختیار آن قرار دهد.

اما جدای از این شرکت، گفته می شود LG Display (رقیب هم وطن آن) و JDI که دفتر اصلی اش در ژاپن استقرار دارد هم تولید کسر کوچکی از این پنل ها را برای نسخه آتی آیفون بر عهده خواهند داشت.

در هر حال روشن است که سامسونگ می خواهد تجارت خود از محل قطعات را که درآمدش با عایدی این شرکت از فروش اسمارت فون برابری می کند گسترش دهد. این غول فناوری کره ای در سه ماهه نخست سال جاری میلادی 95 درصد از کل پنل های OLED دنیا را تولید نموده.

البته این را هم اضافه نماییم که بیشتر تولید کنندگان موبایل (شامل شرکت های نوپای چینی) تلاش دارند همزمان با اثبات کیفیت محصولات خود به مشتریان، از پنل های AMOLED در اسمارت فون هایشان استفاده نمایند و کاهش مستمر بهای  این پنل ها در یکسال اخیر نیز انگیزه خوبی برای آنها به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی