بهترین نمایش های E3 2016 به انتخاب دیجیاتو [قسمت اول]
می گویند سال جدید برای گیمرها با شروع نمایشگاه E3 و برگزاری کنفرانس های هیجان انگیز آن آغاز می شود. همینطور نیز هست و E3 2016 نیز فوق العاده بود. سونی و مایکروسافت برای هواداران ...
می گویند سال جدید برای گیمرها با شروع نمایشگاه E3 و برگزاری کنفرانس های هیجان انگیز آن آغاز می شود. همینطور نیز هست و E3 2016 نیز فوق العاده بود. سونی و مایکروسافت برای هواداران شان بهترین ها را تدارک دیده بودند و زلدا از سوی نینتندو هم به اندازه یک ارتش بازی، قوا داشت. پی سی گیمرها هم که از سرتاسر نمایشگاه بهره بردند.
با دیده گشاده ای اگر به هفته گذشته نگاهی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که E3 2016 حقیقتا از تعادل فوق العاده ای برخوردار بود. کنفرانس ها تقریبا به جز چند مورد عجیب و ناامید کننده، فوق العاده بودند و هر کسی دلیل خاص خودش را داشت تا از E3 2016 لذت ببرد.
گرچه سرنوشت کنسول های جدید مشخص نشد و هیچ یک از سه کنسول ساز مطرح بازار اطلاعات گسترده ای منتشر نساختند، اما حالا با اطمینان می دانیم که هر سه کمپانی در حال توسعه سخت افزاری جدید، هم تراز با تکنولوژی روز هستند. نینتندو به سبک خود پیش رفته و بهترین مکانیسم گیم پلی را می خواهد خلق کند اما سونی و مایکروسافت کیفیت 4K را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
اما بدون شک، نمایش بازی ها مهم ترین بخش این رویداد سالانه است و توسعه دهندگان ماه ها در پس پرده به توسعه عناوین می پردازند تا در E3 به یکباره رونمایی کنند. امسال هم پر بود از عناوین بی نظیر، آثاری که یا از بودنشان خبری نداشتیم، یا بالاخره امسال نمایش کاملی داشتند. البته برخی کمپانی ها هم با نمایش های ضعیف شان تا در توان داشتند ناامیدمان کردند.
در این سه مقاله (که قسمت اول آن را می خوانید) سعی داریم تا 30 نمایش برتر را از نگاه تیم بازی های ویدیویی دیجیاتو رتبه بندی کرده و از دلایل برتری شان بگوییم. این عناوین نه بر اساس گیم پلی قابل بازی در نمایشگاه، بلکه از جهت نحوه نمایش و حیرت زده کردن مخاطبان رتبه بندی شده اند.
30. Call of Duty: Modern Warfare Remastered
سازنده: Infinity Ward
ناشر: Activision
پلتفرم ها: پی سی – پلی استیشن 4 – اکس باکس وان
تاریخ انتشار: 4 نوامبر 2016 (14 آبان)
فارغ از کیفیت، استفاده از یک تم داستانی ثابت می تواند به مرور برای مخاطبان خسته کننده شود. سال 2007، صنعت ویدیو گیم پر بود از بازی هایی با محوریت جنگ جهانی دوم. نازی ها معمول ترین دشمنان بازیکنان به حساب می آمدند و دست از سر آن ها بر نمی داشتند. سری کال آو دیوتی، یکی از محبوب ترین سری بازی های اول شخص آن دوران هم در همین چرخه تکرار گرفتار شده بود. بازیکنان خواهان داستان هایی جدیدتر بودند، می خواستند نبرد در آینده را تجربه کنند. اکتیویژن و اینفیتی وارد بالاخره با عرضه Call of duty 4: Modern Warfare سنت شکنی کردند و قدمی رو به جلو برای تحول سبک اول شخص برداشتند.
سال 2016 است و سه نسخه اخیر کال او دیوتی همگی در آینده ای دور رخ می دهند. تکنولوژی های به کار رفته در این دوران دیگر برای بازیکنان تکراری شده. آن ها همان کال آو دیوتی های قدیمی خود را می خواهند، بدون جت پک، بدون پرش های بلند و بدون تخیلات گاه خنده دار. شبکه های اجتماعی پر شده از گیمر های خشمگینی که مسیری که این سری در پیش گرفته را نمی پسندند. به همین دلیل، اینفینیتی و اکتیویژن تصمیم گرفته اند با ریمستر کردن عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare، درخواست بازیکنان را اجابت بگویند.
بی شک مدرن وارفر را می توان یکی از بهترین بازی های سبک شوتر اول شخص نامید، عنوانی که تاثیرش روی این ژانر، با گذشت یک دهه از عرضه اش هنوز هم محسوس است. ریمستر این عنوان، بازیکنان را به دوران شکوه سری کال آو دیوتی بازخواهد گرداند، سری ای که سال ها است راه خود را گم کرده و نسخه به نسخه از کیفیتش کاسته می شود. نمایش ریمستر این عنوان در E3 2016، امید را در دل هواداران این سری زنده کرد. بازیکنان پس از سال ها می توانند مجدداً کال آو دیوتی را در بهترین شکل و فرمش تجربه کنند. اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید با مراجعه به این لینک می توانید ویدئو را مشاهده کنید.
29. For Honor
سازنده: Ubisoft Montreal
ناشر: Ubisoft
پلتفرم: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان - پی سی
تاریخ انتشار: 14 فوریه 2017 (26 بهمن)
بیایید واقعیت را بپذیریم، کنفرانس امسال یوبیسافت به خوبی سال های گذشته نبود. شاید نمایش جالب بعضی بازی ها در کنار معرفی عنوان ورزشی Steep توانست تا حدودی توجهات را خود جلب کند، اما بازیکن ها عطش بیشتری داشتند؛ عطشی که به واسطه سورپرایزهای قبلی یوبیسافت به اوج خود رسیده بود. اگر فراموش نکرده باشید، یکی از همین سورپرایزها به کنفرانس پارسال فرانسوی ها و معرفی For Honor اختصاص دارد. امسال هم آن ها تصمیم گرفتند تا تریلرهای دیگری از گیم پلی بازی را در کنفرانس خود به نمایش گذاشته و برای اولین بار از بخش تک نفره رونمایی کنند.
هنوز اطلاعات زیادی از داستان به دست نرسیده، اما می دانیم بازی پیرامون نزاع همیشگی سه نژاد واکینگ، شوالیه و سامورایی چرخیده و احتمالا از دلایل آن پرده بر می دارد. متاسفانه اولین نمایش تک نفره بازی، آن قدر که باید و شاید مبارزات تاکتیکی نداشت و خیلی ساده شخصیت اصلی از دشمنان عبور می کرد. استودیو سازنده قول داده تا به واسطه گستره بیشتر دشمن ها شاهد حرکت های زیادی در نبردها باشیم. این قدر از مبارزات تاکتیکی صحبت می شود، می دانید منظور چیست؟ سیستم نبردهای تاکتیکی بازی Art of Battle با هنر جنگ نام دارد.
با این سیستم بازیکن می تواند خود چگونگی کنترل سلاح و جایی که می خواهد ضربه بزند را مشخص کند. میزان قدرت، دفاع و جهت حمله هم کاربر تعیین خواهد کرد. استودیو سازنده امیدوار است تا با این ویژگی بازیکن بتواند یک احساس واقعی از نبرد را تجربه نموده و سنگینی سلاح را در دستان خود احساس کند؛ احساسی که تاکنون در بازی های سبک هک اند اسلش دیگری مشابهش را ندیده ایم. این نکته را بگوییم در بخش تک نفره و چند نفره بازیکن می تواند با هر سه نژاد بازی کند. قابلیت انتخاب جنسیت و شخصی سازی کاراکترها هم وجود دارد. نمی خواهیم از همین الان پیش داوری کنیم، اما بخش چند نفره جایی است که For Honor می درخشد و خیلی چشممان از کمپین بازی آب نمی خورد که کاش اشتباه از ما باشد. اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید با مراجعه به این لینک می توانید ویدئو را مشاهده کنید.
28. Tekken 7
سازنده: Bandai Namco Studios
ناشر: Bandai Namco Entertainment
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان - پی سی - پلی استیشن وی آر
تاریخ انتشار: اوایل 2017
به عنوان یکی از رقبای دیرینه سری بازی های Mortal Kombat و Street Fighter، فرنچایز Tekken همواره طرفداران خاص خود را داشته و همیشه نیز توانسته با گیم پلی درگیرکننده خود، گیمرها را راضی نگه دارد. در E3 سال گذشته بود که برای اولین بار بالاخره Tekken 7 (که نهمین نسخه از این سری به شمار می رود) معرفی شد و استودیوی باندای نامکو اعلام کرد که حتی می توان منتظر نسخه ای از آن برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن نیز بود.
Tekken 7 مثل سابق روی مبارزات 1 به 1 متمرکز است و همان سبک و سیاق پیشین خود را حفظ کرده اما در عین حال، از دو المان جدید نیز بهره می برد که می تواند شیوه مبارزات را به کلی تغییر دهد. اولین المان، Rage Art نام دارد که به بازیکن اجازه می دهد در صورتی که میزان سلامتی اش به حد خاصی رسید، به جای ضربات معمولی، از ضرباتی قدرتمند و پشت سرهم استفاده نماید که در مجموع تا 30 درصد از سلامتی حریف را کاهش خواهد داد.
المان دوم نیز Power Crush نامیده شده و به گیمر اجازه می دهد درحالی که مشغول دریافت ضرباتی از حریف است، به مقابله با وی نیز پرداخته و به صورت همزمان، ضرباتی را به وی وارد کند؛ با این حال ضربه های حریف کماکان میزان سلامتی را کاهش خواهند داد. حرکات شخصیت ها هم دچار تغییرات نسبی شده اند و بیشتر به مکانیک های مورد استفاده قرار گرفته در Tekken Revolution شباهت پیدا کرده اند؛ خصوصاً هنگامی که شخصیت ها به سمت عقب حرکت می کنند.
استودیو باندای نامکو هنوز پاسخ دقیق در این باره ارائه نکرده، اما گفته می شود که Tekken 7 از قابلیت کراس پلتفرم میان پلی استیشن 4 و اکس باکس وان هم برخوردار خواهد بود؛ قابلیتی که در چند وقت اخیر مورد توجه بسیاری از توسعه دهندگان قرار گرفته و تحقق آن چندان دور از ذهن نیست. Tekken 7 اوایل سال آتی میلادی عرضه خواهد شد.
27. Mafia III
سازنده: Hanger 13
ناشر: 2K Games
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 – اکس باکس وان – پی سی
تاریخ انتشار: 7 اکتبر 2016 (16 مهر)
بازی Mafia 3 به جرئت یکی از مورد انتظارترین عناوین سال جاری میلادی به شمار می رود و استودیوی Hanger 13 کار سختی در پیش دارد تا بتواند موفقیت نسخه های پیشین (خصوصاً نسخه ابتدایی که به زعم بسیاری یکی از بهترین بازی های ویدیویی تمام تاریخ به شمار می رود) را تکرار کند. داستان Mafia 3 در دوران اوج نژادپرستی علیه سیاه پوستان و نیز جنگ ویتنام می گذرد.
شخصیت اصلی بازی، لینکلن کلی (Lincoln Clay)، یکی از کهنه کاران جنگ ویتنام است که به شهر مادری خود بازگشته تا از مافیاهای ایتالیایی و ایرلندی انتقام گیرد. بازی که در سال 1968 و ایالت لوییزیانا دنبال می شود، محیطی بسیار بزرگ و متشکل از 10 منطقه مختلف دارد که تنوع زیادی از ساختمان ها و اشخاص مختلف در آنها به چشم می خورد.
استودیوی Hanger 13 برای آن که بتواند رد پای نسخه های قبلی را دنبال کند، توجه زیادی به گان پلی بازی نشان داده و مضاف بر تنوع بسیار زیاد سلاح ها، کنترلی بسیار روان برای لینکلن در نظر گرفته تا از پیش روی برداشتن دشمنان به شکلی روان و در عن حال چالش برانگیز انجام شود. گیمر هم چنین در طول بازی می تواند چند نفر (از جمله شخصیت اصلی نسخه پیشین) را به عنوان زیر دستان خود انتخاب نماید و مدیریت مناطق مختلف تحت تصرف را به آنها بسپارد.
چالش جالبی که سازندگان برای این بخش در نظر گرفته اند، راضی نگه داشتن زیردستان است و باید نوعی تعادل میان مناطق تحت کنترل آنها برقرار کرد. ضمناً باید دائماً به این مناطق نیز سر زد تا از کنترل این افراد خارج نشوند، در غیر این صورت باید مجدداً به فتح آنها از روش هایی جدید پرداخت. در نهایت، Mafia 3 یکی از جاه طلبانه ترین بازی های ویدیویی حال حاضر به حساب می آید که شانس زیادی برای موفقیت دارد؛ اما تنها به این شرط که بتواند دنباله روی نسخه های پیشین خود باشد.
26. Crash Bandicoot Collection Remastered
سازنده: Vicarious Visions
ناشر: Activision
پلتفرم: پلی استیشن 4
تاریخ انتشار: 2017
با ورود به نسل هشتم کنسول های بازی و عرضه پلی استیشن 4، بسیاری امیدوار بودند که بالاخره بتوانیم شاهد انتشار نسخه جدیدی از سری بازی Crash Bandicoot برای این پلتفرم باشیم. پیش از این شایعات فراوانی درباره عرضه نسخه جدیدی از Crash به گوش می رسید اما با توجه به اینکه حقوق این فرنچایز در اختیار کمپانی Activision است، هیچگاه نمی توانستیم به آنها استناد کنیم.
اما در کنفرانس سونی طی E3 امسال بود که اکتیویژن خبر از عرضه نسخه بازسازی شده یا Remastered سه نسخه ابتدایی Crash Bandicoot داد و دوست داران آن را بعد از مدت ها خوشحال نمود. شاید بازی Crash Bandicoot Remastered دقیقاً چیزی نبود که بسیاری به دنبال آن بودند، اما در هرحال تجربه دوباره سه بازی Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back ،Crash Bandicoot و Crash Bandicoot: Warped آن هم با رزولوشن 1080p می تواند برای هرکسی جذاب باشد.
متاسفانه اکتیویژن طی کنفرانس سونی هیچ نمایشی از Crash Bandicoot Collection Remastered به اجرا در نیاورد اما تایید نموده که ساخت آن برعهده سازندگان بازی Skylanders، یعنی استودیوی Viacrious Visions بوده و قرار است در سال 2017 به صورت انحصاری روی پلی استیشن 4 عرضه گردد.
25. Dishonored 2
سازنده: Arkane Studios
ناشر: Bethesda Softworks
پلتفرم: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان - پی سی
تاریخ انتشار: 11 نوامبر 2016 (21 آبان)
به نظرتان اگر Bioshock و Thief را با هم ترکیب کنیم و به عنوان ادویه هم کمی Deus Ex به آن اضافه نماییم، دست پخت نهایی چه طعمی خواهد داشت؟ سال 2011 استودیوی آرکین از پروژه جدیدی با نام Dishonored پرده برداشت و E3 2012 نمایشگاهی بود که توانستیم اولین نمایش گیم پلی چشمگیر این بازی را ببینیم. همان طور که می توانید حدس می زنید پاسخ سوالی که ابتدا مطرح کردیم همین دیس آنرد است؛ عنوانی مخفی کاری [الهام گرفته از Thielf] با قدرت های جادویی شخصیت اصلی [الهام گرفته از Bioshock یا System Shock] که دست بازیکن را برای اتمام مراحل باز می گذارد [الهام گرفته از Deus Ex]. خوشبختانه در نمایشگاه E3 که پیش رو گذاشتیم اولین نمایش گیم پلی قسمت دوم بازی را بالاخره توانستیم ببینیم و امسال هم تاریخی است که بازیکن ها دوباره می توانند به ماجراجویی در دنیای استیم پانک این فرنچایز بپردازند.
قبل از پرداختن به المان ها، باید بگوییم نمایش بازی یک پارادکوس به معنی واقعی کلمه بود. هر چه قدر دیدن شخصیت اصلی داستان در قالب گیم پلی، قدرت های او و فضاسازی بی نظیر بازی همگان را به وجد آورد، صحبت های بسیار خشک هاروی اسمیت، کارگردان بازی که طراح Deus Ex، هم ما را از حس و حال انداخت. فکر کنیم بتسدا می خواسته همان کاری که تادهاوارد پارسال با فال اوت 4 انجام داده بود را تکرار کند که متاسفانه حربه آن ها نگرفت. در هر صورت این چیزی از ارزش های دیس آنرد 2 کم نکرد. داستان بازی پانزده سال پس از قسمت قبلی اتفاق می افتد؛ زمانی که Emily از جایگاه پرنسسی خود خلع شده و به عنوان تهدیدی برای جامعه شناخته می شود.
به واسطه این اتفاق او تصمیم می گیرد تا راه پدرش را ادامه داده و به مقام واقعی خود بازگردد. دیس آنرد 2 دارای دو شخصیت قابل بازی گوناگون خواهد بود. همانند Assassin’s Creed: Syndicate، این شخصیت ها که دارای جنسیت مختلف هستند، با نام های Emily Kaldwell و Corvo Attano، شخصیت اصلی قسمت قبل، شناخته می شوند. همچنین هر کدام از پروتاگونیست های بازی دارای قدرت های گوناگون بوده و تفاوت آن ها تنها به ظاهر نیست. بنابراین بازیکن ها تجربه کاملا متفاوتی با شخصیت های اصلی بازی خواهند داشت. موسیقی، اتمسفر و گیم پلی همگی نوید یک شاهکار دیگر می دهند، اطمینان داریم آرکین بار دیگر گل می کارد. اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید با مراجعه به این لینک می توانید ویدئو را مشاهده کنید.
24. Halo Wars 2
سازنده: Creative Assembly و 343 Industries
ناشر: Microsoft Game Studios
پلتفرم ها: پی سی - اکس باکس وان
تاریخ انتشار: 21 فوریه 2017 (3 اسفند)
بعد از مدت ها صبر از سال 2009، دیگر تا عرضه نسخه دوم Halo Wars زمان زیادی باقی نمانده و قسمت دنباله بازی در ماه فوریه 2017 به دست پی سی گیمرها و دارندگان اکس باکس وان خواهد رسید. Halo Wars 2 داستان گروه Spirit of Fire را دنبال می کند که حالا باید با مقابله به آنتاگونیست جدید بازی، یعنی Atriox بپردازند. Atriox رهبری گروهی از بیگانگان فضایی را برعهده دارد که به هیچ چیز بیشتر از تخریب و از پیش روی برداشتن انسان ها تمایل نشان نمی دهند و نبرد با آنها، گروه Spirit of Fire را به چالشی جدی خواهد کشید.
کمپانی مایکروسافت همزمان با آغاز نمایشگاه E3 2016، فاز بتایی برای بازی راه اندازی کرد که با توجه به آن و نیز نمایش بازی در کنفرانس مایکروسافت یکبار دیگر می توان گفت که استودیوهای Creative Assembly و 343 Industries یکبار دیگر از پس مسئولیت سنگین خود برآمده اند. بازی همانند سابق از سبک استراتژیک همزمان (Real-Time Strategy) پیروی می کند و چند مد جدید به بخش چندنفره آن اضافه شده است. برای مثال یکی از این مدها Stronghold نام گرفته که در آن باید به صورت تک به تک، به فتح نقاطی خاص از نقشه پرداخت.
در همین حال، ویژگی های جدیدی هم به بازی افزوده شده که نه تنها شکلی تاکتیکال تر به بازی می بخشد بلکه گزینه های بیشتری برای چگونگی به پایان رساندن مراحل در مقابل گیمر قرار می دهد. آن دسته از بازیکنانی که Halo 5: Guardians را تجربه کرده باشند احتمالاً از Halo Wars 2 نیز لذت فراوان خواهند برد چرا که وقایع داستانی آن مستقیماً پس از Halo 5 دنبال می شود. بنابراین، حتی بسیاری از محیط های بازی نیز شباهت بسیار به Halo 5 خواهند داشت.
Halo Wars 2 یکی از عناوین برنامه Play Anywhere مایکروسافت به شمار می رود، بنابراین در صورت خرید یکی از نسخه های اکس باکس وان یا پی سی بازی، نسخه پلتفرم دیگر را به صورت کاملاً رایکان دریافت خواهید نمود. Halo Wars که در بخش داستانی حدود 10 الی 12 ساعت گیم پلی خواهد داشت، ابتدای اسفندماه امسال به دست مخاطبان خواهد رسید. اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید با مراجعه به این لینک می توانید ویدئو را مشاهده کنید.
23. Warhammer 40K: Dawn of War 3
سازنده: Relic Entertainment
ناشر: Sega
پلتفرم: پی سی
تاریخ انتشار: 2017
یکی از غم انگیزترین اتفاقات صنعت گیمینگ را می توان بسته شدن استودیوها یا کمپانی های معروف دانست. نسل قبل هم از این دست حادثه ها کم نداشتیم که یکی از آن ها تعطیلی شرکت THQ بود. جدا از این که تعطیلی این کمپانی به خودی خود ناراحت کننده بود، اما سوالی بسیار بزرگتر در ذهن بازیکن ها ایجاد شد: سرنوشت فرنچایز های THQ چه می شود؟ خوشبختانه در مزایده ای، استودیوهای بازیسازی و فرنچایزهای این شرکت به زیرمجموعه کمپانی های بزرگی پیوستند که شاید بتوان مهمترین این انتقال را به نام Relice و فرنچایز Warhammer 40,000 زد.
چون آن ها به سگا پیوستند؛ کمپانی که با فرنچایز Total War توانسته محبوبیت بسیار زیادی میان بازیکن های علاقه مند به سبک استراتژیک به دست آورد. وارهمر هم عنوانی استراتژیک است، پس چه اتفاقی بهتر از این می توانست بیافتد؟ سال آینده شاهد حضور دوباره این فرنچایز با Warhammer 40,000: Dawn of War III خواهیم بود. به اعتقاد گفته ریلیک، آن ها از تمام تجربیات این سال های خود استفاده کرده اند تا بزرگترین عنوان این فرنچایز را خلق کنند. بر اساس اطلاعات به دست آمده در این شماره شاهد نیروهای بسیار بزرگ با قدرت های گوناگون هستیم که بازیکن می تواند آن ها را ارتقا دهد.
همچنین هیروها بار دیگر نقش مهمی در بازی ایفا کرده و قدرت هایشان تاثیر زیادی روی نبرد ها می گذارد. گفتیم نبردها، یکی از امیدوار کننده ترین بخش های جدید Dawn of War III به جنگ های بسیار عظیم ترش باز می گردد. این بار تعداد یونیت های موجود در هر صحنه بیشتر شده و بازیکن با نبردهای داینامیک تری مواجه می شود. قابلیت ساخت و ساز و کاور گیری هم از دیگر ویژگی های این عنوان به شمار می رود. هنوز اطلاعات زیادی از داستان به دست نرسیده اما امیدواریم تا همانند بسته الحاقی Chaos Rising شاهد روایتی غیر خطی باشیم. اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید با مراجعه به این لینک می توانید ویدئو را مشاهده کنید.
22. Quake Champions
سازنده: id Software
ناشر: Bethesda Softworks
پلتفرم: پی سی
تاریخ انتشار: نامعلوم
اگر از یوبیسافت و پیسی گیمینگ فاکتور بگیریم، امسال «شروع طوفانی» یکی از اصلی ترین مولفه های کنفرانس ها بود. معرفی قسمت بعدی گاد آو وار توسط ژاپنی ها و رونمایی از اکس باکس وان اسلیم از سوی ردموندی ها توجهات زیادی را به خود جلب کرد. در آن طرف میدان هم کمپانی معروف بتسدا با عنوان بعدی Quake پا به زمین گذاشت و شروع کنفرانسش را به نام این فرنچایز زد. راستش را بخواهید با وجود این که شاهد هیچ تریلری از گیم پلی نبوده و تنها یک ویدیو CGI از مبارزه شخصیت ها به نمایش درآمد، اما همچنان از معرفی کویک واقعا شگفت زده شدیم.
چون فکر نمی کردیم حدود دو ماه پس از انتشار دووم، استودیو اید سافتور، سازنده هر دو بازی، بیاید و پروژه بعدی خود را معرفی کند. در هر صورت E3 میدان سورپرایزهاست و هر از چندگاهی با چیزهای مواجه می شوید که انتظار ندارید. متاسفانه اطلاعات زیادی از Quake Champions در دسترس نیست و استودیو سازنده هم در طول کنفرانس گفت که بازیکن ها باید تا رویداد QuakeCon منتظر بمانند. ولی می دانیم بازی انحصارا برای رایانه های شخصی انتشار یافته، از 120 فریم ریت پشتیبانی نموده و تنها آنلاین است.
همچنین اید سافتور اشاره کرده با وجود این که قسمت بعدی کویک برای مسابقات eSport [ورزش های الکترونیکی] طراحی شده اما بازیکن های جدید هم به راحتی می توانند از آن لذت ببرند. سرعت بالا، گیم پلی سریع، جلوه های فنی قدرتمند و شخصیت های گوناگون با قدرت های مختلف از المان هایی هستند که استودیو سازنده قول حضور آن ها در بازی را داده است. با توجه به تریلری سینماتیک بازی، به نظر می رسد Quake Champions عنوانی هیرو محور باشد که مشابه سبک آن را اخیرا با اوورواچ دیده اید. این نکته را اضافه کنیم فرنچایز کویک از تاثیرگذارترین عناوین تاریخ صنعت سرگرمی به شمار می رود که آخرین قسمتش سال 2010 انتشار یافت. اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید با مراجعه به این لینک می توانید ویدئو را مشاهده کنید.
21. Days Gone
سازنده: SIE Bend Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
پلتفرم: پلی استیشن 4
تاریخ انتشار: نامعلوم
به دوران پسا The Last of Us خوش آمدید. امسال دو نمایش در کنفرانس سونی خیلی ها را یاد شاهکار ناتی داگ انداخت: قسمت بعدی گاد آو وار و Days Gone. خیلی منتظر این لحظه بودیم. لحظه معرفی Days Gone را می گوییم. چون استودیو Sony Bend، سازنده فرنچایز محبوب Syphon Filter، سال ها اثری جدید را به انتشار نرسانده بود. Days Gone اکشنی ماجراجویی و سوم شخص است که در محیطی آخرالزمانی اتفاق می افتد. داستان بازی دو سال پس از شیوع یک ویروس همه جانبه آغاز می شود. با وجود این که انسان های زیادی به واسطه این بیماری جان خود را در جدال مرگ و زندگی می بازند، اما گروهی دیگر تبدیل به موجوداتی وحشی و مشابه زامبی ها با نام Freakers می گردند.
شخصیت اصلی داستان هم یک شکارچی و موتور سوار با نام Deacon St. John است که زندگی در کنار جاده ای خطرناک را به بودن در پناهگاهی امن ترجیح می دهد. بد نیست بدانید موتور سوار بودن شخصیت اصلی باعث شده تا خیلی ها او را مشابه کاراکترهای سریال Sons of Anarchy بدانند. نمایشی که دیدیم دو گونه فریکرز با نام Newts و Hordes را معرفی کرد که هر کدام توانایی های ویژه خود را داشتند. بزرگترین تفاوت فریکرزها با زامبی ها به سرعت بسیار بالایشان باز می گردد. همچنین آن ها برخلاف مردگان متحرک ندارای عقل بوده و معمولا هنگام غروب و شب ها حضور پیدا می کنند.
چون در نمایش بازی فریکرزها گروهی حمله می کردند، شاید یاد ددرایزینگ افتاده باشید. اما باید بگوییم اتمسفر و گیم پلی Days Gone تفاوت های بسیار زیادی با این عنوان کپکام داشته و جدی تر است. حضور المان های سند باکس گونه و محیطی بزرگ برای گشت و گذار با موتورسیکلت هم خود دلیلی دیگر بر این ادعا هستند. در مصاحبه هایی که استودیو سازنده داشته آن ها روی آب و هوای داینامیک تاکید ویژه ای داشتند. بنابراین اگر دیدید هنگام حرکت ناگهان هوا بارانی شد یا باد شدیدی وزید، تعجب نکنید. نکته جالب اینجاست این المان روی گیم پلی هم تاثیر می گذارد.
ساخت سلاح با وسایل گوناگون، چرخه شبانه روز، راه های بسیار زیاد برای پیشروی در یک مرحله و حیوانات موجود در محیط از دیگر عناصر موجود در Days Gone به شمار می رود. این نکته را اضافه کنیم که بازی با The Last of Us هم تفاوت های زیادی دارد که مهمترین آن به گیم پلی سریع ترش باز می گردد. متاسفانه دمویی که به نمایش در آمد کمی از دیدگاه تکنیکی مشکلاتی مانند باگ داشت که البته چون احتمالا انتشار بازی 2018 موکول گردد، بنابراین حل خواهد شد. علت رفتارهای عجیب هوش مصنوعی هم به نظر می رسد به خاطر ساده تر شدن بازی برای نمایش بوده باشد. Days Gone حدود سه سال است که دارد با موتور آنریل انجین 4 ساخته می شود. فعلا تایید شده که بازی بخش چند نفره نخواهد داشت. اگر از اپلیکیشن دیجیاتو استفاده می کنید با مراجعه به این لینک می توانید ویدئو را مشاهده کنید.
دیدگاهها و نظرات خود را بنویسید
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.
به عددها توجه کنید. از آخر میره به اول.