ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پارلمان اروپا ممکن است به زودی ربات ها را «شخصیت الکترونیکی» در نظر بگیرد

ربات ها و رایانه ها در حال تسخیر کره ی زمین هستند و ظاهراً برخی از اعضای پارلمان اروپا از این موضوع چندان خوشحال به نظر نمی رسند. اگر پارلمان اروپا یک سری قوانین تازه ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۳ تیر ۱۳۹۵ | ۰۱:۰۰

ربات ها و رایانه ها در حال تسخیر کره ی زمین هستند و ظاهراً برخی از اعضای پارلمان اروپا از این موضوع چندان خوشحال به نظر نمی رسند. اگر پارلمان اروپا یک سری قوانین تازه در حوزه ی رباتیک را به تصویب برساند، روبات ها به زودی در اتحادیه ی اروپا به عنوان «شخصیت الکترونیکی» طبقه بندی خواهند شد.

این طرح پیشنهادی که در حال حاضر هنوز به صورت پیش نویس است، به این معنا خواهد بود که ربات ها از «حقوق و تعهدات» خاصی برخوردار خواهند شد و دارندگان ربات باید برای هر یک از ربات هایشان حق بیمه بپردازند. این موضوع تا حد زیادی واکنشی است به ترسی که از جایگزین شدن ربات ها در جایگاه شغلی انسان وجود دارد؛ مسئله ای که می تواند به بیکاری بیشتر و تضعیف برنامه های امنیت اقتصادی-اجتماعی منجر شود. دارندگان ربات ها همچنین به پرداخت مالیات های به خصوصی ملزم خواهند شد و مسئولیت های قانونی پیدا خواهند کرد.

اگر فکر می کنید خیلی عجیب است صبر کنید، موضوع از این نیز عجیب و غریب تر می شود. طرح مذکور به نوعی به موضوع نابودی نسل بشر نیز اشاره می کند. در این طرح آمده: «در نهایت این احتمال وجود دارد که ظرف چند دهه، هوش مصنوعی توان ذهنی انسان را به گونه ای پشت سر بگذارد که اگر آمادگی لازم برای آن وجود نداشته باشد، می تواند توانایی انسان در کنترل مصنوعات دست خود را با چالش مواجه کند، و در نهایت ربات ها برای حصول اطمینان از بقای خود، سرنوشت مرگ و زندگی نوع بشر را در دست بگیرند».

اگر در اروپا هستید و ربات دارید، هنوز لازم نیست وحشت کنید. به نقل از رویترز، طرح پیشنهادی مذکور در پارلمان اروپا با موانع سیاسی متعددی روبروست و حتی اگر به تصویب برسد الزام آور نخواهد بود و در حد قطعنامه ی پارلمان باقی خواهد ماند. این یعنی تا وقتی ربات ها به خودآگاهی نرسیده اند مشکلی پیش نخواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • وحید |Vahid-a
    وحید |Vahid-a | ۳ تیر ۱۳۹۵

    یعنی اتحادیه اروپا هم رد داد!!
    حالا باز میگفتن شناخت و قبول اینکه ماشین ها(ربات ها) رو بعنوان یه موجودیت درکنار ادما بپذیرن مردم یه چیزی دیگه نه اینکه موجودیت بشر رو پایین تر از ماشین ها قرار بدن..
    حالا باز امیدوارم من بد و اشتباه متوجه شده باشم? ?

مطالب پیشنهادی