ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهنای باند بین المللی همچنان در انحصار شرکت ارتباطات زیرساخت است

بحث اینترنت این روز ها از هر بحث دیگری در فضای حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان داغ تر است به گونه ای که حتی ادامه ی تأخیر ها در اجرایی شدن طرح ترابردپذیری ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

بحث اینترنت این روز ها از هر بحث دیگری در فضای حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان داغ تر است به گونه ای که حتی ادامه ی تأخیر ها در اجرایی شدن طرح ترابردپذیری را نیز به کلی به فراموشی سپرده است. از طرفی مصاحبه ها و گفته های مسئولان رگولاتوری و وزارت ارتباطات را داریم که از کاهش تعرفه ی اینترنت در کشور صحبت می کنند و از سوی دیگر صحبت های ارئه دهندگان اینترنت را می شنویم که می گویند خبری از تعرفه های جدید و کاهش قیمت برای مصرف کننده ی نهایی نیست.

حال در این فضا نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای تهران گفته است: «چنانچه انحصار شرکت زیرساخت از شبکه‌ های انتقال و واردات پهنای باند حذف شود، می‌ توان با قیمت‌ های فعلی، اینترنت با کیفیت‌ تری به مردم ارائه کرد».

علی توسلی درباره ی احتمال کاهش قیمت اینترنت در سبد هزینه‌ های مردم با راه‌ اندازی مراکز تبادل ترافیک داخلی اظهار کرده است: «بنده مخالف این هستم که قیمت اینترنت در سبد هزینه‌ ای خانوار بالا باشد زیرا در هیچ کجای دنیا اینترنت با قیمتی بیشتر از ۱۰ دلار نخواهید یافت. وقتی یک آژانس سوار می‌ شوید و از یک طرف شهر به طرف دیگر می‌ روید، باید ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان هزینه کنید، در حالی که با خرید یک لینک اینترنت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومانی در ماه، می‌ توانید سفر های ضروری خود را کاهش دهید و ۱۰ آژانس کمتر سوار شوید».

نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای تهران در مورد فواید راه اندازی مراکز تبادل داده برای کاربران گفته است راه اندازی این مراکز: «علاوه بر اینکه کیفیت را افزایش می‌ دهد باعث کاهش قیمت در استفاده از ترافیک داخلی نیز می‌ شود. حال ممکن است برخی پرووایدرها به دلیل هزینه ی پایین اینترنت در کشور ترجیح دهند که ترافیک بیشتری را از این محل در اختیار مشترکان قرار دهند به جای اینکه هزینه را پایین بیاورند».

او د رادامه ابراز کرده است: «در شرایطی که انحصار واردات پهنای باند اینترنت در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت است، خودتان در نظر بگیرید چه میزان هزینه ی اضافی باید بابت این انحصار پرداخت شود. چنانچه انحصار شرکت زیرساخت از شبکه‌ های انتقال و واردات پهنای باند حذف شود، می‌ توان با قیمت‌ های فعلی اینترنت با کیفیت‌ تری به مردم ارائه کرد. به عنوان مثال اگر واردات پهنای باند اینترنت و شبکه ی انتقال به بخش خصوصی واگذار شود، می‌ توانیم سرویس ۲۰ مگابیتی با ترافیک ۵ گیگابایت و طبق قیمت‌ های معقول کنونی ارائه کنیم».

توسلی ادامه داده است: «در شرایطی که بخش خصوصی وارد حوزه ی واردات پهنای باند اینترنت به کشور شود، می‌ تواند اشتراکی بین خود (واردکنندگان پهنای باند) ایجاد کند تا نهایتاً سرویس مطلوبی به دست مردم برسد.

این فعال بازار اینترنتی با مثبت ارزیابی کردن رویکرد مدیر عامل جدید شرکت زیرساخت نسبت به بسیاری از موضوعات نظیر راه‌ اندازی نقاط تبادل ترافیک داده، با اشاره به لزوم وجود رقابت در این حوزه بیان کرده است: «باید دقت داشت که این رویکرد مثبت در ارتباط با ترافیک داخلی، دغدغه ی بخش واردات پهنای باند بین‌ الملل را رفع نمی‌ کند و این بحث همچنان در انحصار زیرساخت است».

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hamed Piusi
    Hamed Piusi | ۶ تیر ۱۳۹۵

    میگم یکی نیست به اینا بگه عزیز من شما بشین سرجات وضعیت رو از این که هست لطفا بدتر نکنید آغا ما راضی به همین اینترنت هم هستیم نخواستیم نه کاهش نه افزاریش ، یارو میگه این بحث کاهش رو هم مثل 2 سال پیش میگن میگن میگن آخرش میبینی به جای کاهش افزایش دادن و گفتن ما کاهش داده بودیم شما ندیدی ! کلا مخابرات یعنی کلاهبردار

  • hossein s
    hossein s | ۶ تیر ۱۳۹۵

    واقعا مخابرات گندش رو در آورده با اینترنتش و هیچ کس هم جرات نداره حرف بزنه

مطالب پیشنهادی