ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طی سه ماهه نخست 2016 سرعت اینترنت در اقصی نقاط دنیا چگونه بوده است؟

شرکت Akamai که در زمینه ارائه سرویس های تحت شبکه فعالیت می کند و دفتر اصلی اش هم درماساچوست قرار دارد، امروز گزارش مربوط به «وضعیت اینترنت» در سه ماهه نخست سال 2016 را منتشر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

شرکت Akamai که در زمینه ارائه سرویس های تحت شبکه فعالیت می کند و دفتر اصلی اش هم درماساچوست قرار دارد، امروز گزارش مربوط به «وضعیت اینترنت» در سه ماهه نخست سال 2016 را منتشر کرد.

این گزارش در واقع دربرگیرنده نتایج به دست آمده از تست سرعت اینترنت در بخش های مختلف دنیاست که احتمالا در جریان بازی های المپیک ریودوژانیرو (که قرار است امسال در برزیل برگزار گردد)، بیش از هر زمان دیگری اهمیت می یابد.

طبق گزارش مذکور، متوسط سرعت جهانی اینترنت از سه ماهه چهارم 2015 حدودا 12 درصد افزایش داشته و به رقم 6.3 مگابیت بر ثانیه رسیده است که این میزان 23 درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

در میان کشورهای مختلف دنیا با بالاترین میانگین سرعت اینترنت، کره جنوبی با رقم 29.0 مگابیت بر ثانیه ظاهرا صدرنشین است که این میزان هم 8.6 درصد افزایش را نسبت به سه ماهه چهارم سال 2015 نشان می دهد.

جایگاه های دوم و سوم این جدول را هم دو کشور حوزه اسکاندیناوی تشکیل می دهند که به ترتیب عبارتند از نروژ و سوئد. سنگاپور ظاهرا جایگاه قبلی اش را حفظ کرده و بالاترین متوسط اوج سرعت اتصال را در اختیار دارد (به طور میانگین 146.9 مگابیت بر ثانیه) که این رقم نیز افزایش فصلی 8.3 درصدی را نشان می دهد.

average-connection-speed-2
متوسط سرعت اینترنت بر حسب کشور/منطقه

گزارش 64 صفحه ای منتشر شده توسط این شرکت همچنین دربرگیرنده داده هایی در مورد ارتباط شبکه و آمار استفاده از ارتباط پهن باند در داخل شبکه های موبایلی و ثابت است. رشد استفاده از نسخه 6 پروتکل اینترنت (IPv6) نسبت به نسخه 4 آن (IPv4) هم یکی دیگر از فاکتورهایی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

جالب است بدانید آمریکا که در لیست ده کشور برتر بهره مند از پرسرعت ترین ارتباط اینترنتی جایگاهی ندارد، و در عوض رتبه ششم جدول را از نظر درصد ترافیک IPv6 به خود اختصاص داده و نامش را قبل از کشورهایی نظیر فرانسه و ژاپن قرار داده.

شمار آدرس های منحصر بفرد IPv4 که در این تحقیق به آنها اشاره شده ظاهرا تنها 808 میلیون کاهش داشته که این میزان تنزل فصلی 0.2 درصدی را نشان می دهد و 1.8 میلیون کمتر از میزان برآورد شده در سه ماهه چهارم 2015 است.

ipv6trafficpercentage

همانطور که در تصویر می بینید، بلژیک سلطان بلامنازع از نظر مهاجرت کاربرانش به پروتکل IPv6 است و 36 درصد از کل ارتباطات صورت گرفته از این کشور به سرویس های Akamai از طریق این پروتکل صورت گرفته اند که البته این رقم 3.1 درصد نسبت به سه ماهه قبل تنزل داشته.

به لحاظ جهانی هم باید بگوییم که استفاده از اینترنت پهن باند 4 مگابیت بر ثانیه برابر با 73 درصد گزارش شده که 5.4 درصد نسبت به سه ماهه چهارم سال 2015 افزایش داشته و در این میان، مجددا کره جنوبی جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و نرخ نفوذ این ارتباط برابر با 97 درصد برای آن تخمین زده شده.

نکته دیگری که باید به آن اشاره گردد این است که کره جنوبی مجددا در رده های اینترنت پهن باند 10، 15 و 25 مگابیت بر ثانیه پیشتاز بوده است.

در مورد ارتباط موبایلی هم باید بگوییم که طبق بررسی های Akamai و اریکسون شریک آن، متوسط سرعت اینترنت موبایلی در بازه 27.9 مگابیت بر ثانیه برای انگلستان تا 2.2 مگابیت بر ثانیه برای الجزایر بوده است و متوسط اوج سرعت اتصال موبایل نیز از 171.6 مگابیت بر ثانیه در آلمان تا 11.7 مگابیت بر ثانیه در کشور غنا متغیر بوده.

Akamai همچنین دریافته که دو مرورگر اندرویدی مهم یعنی وب کیت اندروید و نسخه موبایلی کروم مجموعا 58 درصد از کل درخواست ها برای ترافیک دستگاه های موبایل روی شبکه های سیار را تشکیل داده اند در حالی که نسخه موبایل سافاری روی دستگاه های اپل تنها 33 درصد از کل درخواست ها را به خود اختصاص داده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mohammad Maleki
    Mohammad Maleki | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    ایران از آخر اوله????

  • علیرضا احسانی
    علیرضا احسانی | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    سلام دوستان ایران اون اخراست واقعا میگم فک کنم جز اون 30 تا اخره

  • mohammad
    mohammad | ۱۵ تیر ۱۳۹۵

    ایران رتبه چندمه ؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی