ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رقابت سخت تامین کنندگان اپل برای پایین آوردن هزینه تولید و تامین رضایت این شرکت

گزارشی که اخیرا توسط سایت Digitimes منتشر شده حکایت از آن دارد که تامین کنندگان اپل از جمله بازیگران بزرگی نظیر فاکسکان و پگاترون از سوی این کمپانی مستقر در کوپرتینو تحت فشار قرار گرفته ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ تیر ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

گزارشی که اخیرا توسط سایت Digitimes منتشر شده حکایت از آن دارد که تامین کنندگان اپل از جمله بازیگران بزرگی نظیر فاکسکان و پگاترون از سوی این کمپانی مستقر در کوپرتینو تحت فشار قرار گرفته اند تا هزینه های تولید خود را پایین بیاورند.

آنطور که در این گزارش اشاره شده، در پاره ای موارد، اپل حتی تامین کنندگان دیگری را هم وارد این رقابت کرده، تا نام هایی نظیر فاکسکان قیمت تمام شده محصولات تولیدی شان راکم کنند.

اخیرا گزارش دیگری منتشر گردید که نشان می داد شارپ برای ساخت پنل های OLED مورد نیاز اپل برای استفاده در آیفون های جدید خود را برای رقابت با سامسونگ و الجی آماده می کند.

در بخش هایی از این گزارش آمده است:

در حال حاضر، Largan برای تامین دوربین های سفارش گذاری شده اپل شاهد رقابتی جدی از ناحیه شرکت ژاپنی Kantatsu است، در حالی که فاکسکان و پگاترون نظاره گر ورود شرکای تازه ای نظیر Wistron به عرصه تولید آیفون های جدید هستند.

تولیدکنندگان مطرح بردهای مداری پرینت شده (PCB) در تایوان درگیر رقابتی سخت و نفس گیر برای گرفتن سفارش از اپل با قیمت پایین تر شده اند.

یکی از تامین کنندگان بزرگ بریتانیایی که با شرکت ساکن کوپرتینو همکاری دارد هم اخیرا بزرگ ترین زیان مالی در تاریخ فعالیت خود را اعلام نموده:

به گزارش بیزنس اینسایدر شرکت Imagination Technologies که در زمینه ساخت چیپ فعالیت دارد به تازگی زیانی بالغ بر 81 میلیون دلار را از مجموع معاملات خود به ارزش 158 میلیون دلار گزارش داده. گفتنی است که این شرکت پردازنده های گرافیکی مورد نیاز اپل برای استفاده در چیپ های A9 و A9X را تامین می کند.

کمپانی انگلیسی در این باره آورده است:

در نیمه نخست سال مالی جاری، ما شاهد افول قابل توجه بازار نیمه رسانا بودیم که این مساله نیز از فروش ضعیف اسمارت فون، افت کلی اقتصاد و انباشت موجودی در چین نشات می گرفت.

باید اشاره کنیم که اپل یکی از سهامداران Imagination Technologies است و حتی چندی پیش شایعه شده بود که در نظر دارد این شرکت را تماما از آن خود کند. در ادامه کمپانی ساکن کوپرتینو نیز تایید کرد که با این نام مذاکراتی داشته اما برنامه ای برای پیشنهاد یک قیمت مشخص به آن نداشته است.

Imagination Technologies همچنین از سهامداران شرکتی به نام Pure است که در زمینه رادیوهای دیجیتالی فعالیت دارد و هم اکنون در تلاش برای یافتن یک خریدار برای این کسب و کار خود است تا آن را به سوددهی برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی