ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با فشردن دکمه Baja در فورد رپتور 2017 آماده مسابقات بیابانی شوید

به تازگی کمپانی دیترویتی فورد اعلام کرده که یک حالت رانندگی جدید به فورد F-150 رپتور 2017 اضافه کرده است. این حالت از مسابقات آفرود  Baja 1000 که در شبه جزیره باخا برگزار می شود، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ تیر ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

به تازگی کمپانی دیترویتی فورد اعلام کرده که یک حالت رانندگی جدید به فورد F-150 رپتور 2017 اضافه کرده است.

این حالت از مسابقات آفرود  Baja 1000 که در شبه جزیره باخا برگزار می شود، اقتباس شده و Baja Mode نام دارد. طبق اطلاعات قرار داده شده در اختیار رسانه ها، با انتخاب این مد تراک فورد خوی تهاجمی به خود گرفته و آماده چنگ زدن به شن ها می شود.

بر اساس تنظیمات، در این حالت سیستم گازدهی و کنترل چسبندگی بیشتر حالت خطی پیدا کرده و موتور پاسخ دهی بهتری خواهد داشت؛ همچنین دنده ها نیز سریع تر عوض می شوند تا از افت دور موتور جلوگیری شود.

Baja Mode 1

Baja Mode در واقع بخشی از سیستم جدید انتخاب نوع مسیر است که فورد برای اولین بار در F-150 معرفی می کند. رانندگان می توانند با توجه به نوع مسیر از بین شش حالت تعیین شده یکی را انتخاب کنند.

این حالت ها عبارتند از: نرمال، اسپورت، شرایط جوی نامساعد، گل و لای و شن، باخا (Baja) و سنگلاخ. با فعال شدن هر کدام از این حالت ها، تنظیمات پیشفرضی اعمال می شود که بر اساس آنها سیستم های کمکی، کنترل پایداری، فرمان، انتقال قدرت و گاز خودرو، ABS، قفل دیفرانسیل و برخی دیگر از سایر اجزا رفتارهای متفاوتی از خود نشان داده و  هدایت اتومبیل آسان تر می شود.

White_Raptor_140

بر خلاف حالت باخا که برای رانندگی سریع در بیابان تنظیم شده است، حالت Rock Crawl مناسب مسیرهای سنگلاخی است. با انتخاب این مد F-150 رپتور خوی آرام تری به خود می گیرد و دیگر خبری از واکنش های ناگهانی نخواهد بود.

در این حالت قفل دیفرانسیل الکترونیکی فعال می شود، گاز و سیستم انتقال قدرت در شرایط کاملا کنترل شده قرار می گیرند و دوربینی که در سپر جلو تعبیه شده تا سرعت 15 مایل بر ساعت، تصاویری از مسیر پیش رو را بر روی نمایشگر مرکزی نشان می دهد.

White_Raptor_084

اگر چه رپتور قبلی تمامی این قابلیت ها را در خود داشت، اما رانندگان مجبور بودند با توجه به نمودار نمایش داده شده بصورت دستی تنظیمات مربوطه را انتخاب کنند.

رپتور جدید با این حالت های از پیش تعریف شده، راحت تر تحت اختیار راننده قرار گرفته و زندگی را آسان تر خواهد کرد! فورد علاقه خود به تعریف حالت های خاص رانندگی را قبلا در فوکوس RS نیز نشان داده و با قرار دادن دکمه مخصوص دریفت، رانندگان را به نابود کردن لاستیک های خودروی خود تشویق کرده است!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • bekhand
    bekhand | ۱۹ تیر ۱۳۹۵

    خب دیگه ریس آفرود و بیابونی هم به جمع ایاریس (ج مکسر ریس) اضافه شد...

  • آریا
    آریا | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    این همونیه که جرمی باهاش رفت هموند رو نجات بده

  • علیرضا احسانی
    علیرضا احسانی | ۱۶ تیر ۱۳۹۵

    خودرو معرکه هست اما با دلار 3600 گرونه گرونن

مطالب پیشنهادی