ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجرای طرح رجیستری، از مرداد ماه استفاده از موبایل قاچاق را غیر ممکن می کند

اگر خاطرتان باشد خرداد ماه عباس نخعی از طرحی سخن گفته بود که به گفته ی او با اجرایی شدن آن امکان استفاده از موبایل قاچاق در کشور به صفر می رسد. حال مدیر کل ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۵

اگر خاطرتان باشد خرداد ماه عباس نخعی از طرحی سخن گفته بود که به گفته ی او با اجرایی شدن آن امکان استفاده از موبایل قاچاق در کشور به صفر می رسد.

حال مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از اجرایی شدن این طرح تا اول مرداد خبر داده و گفته است: «پس از اجرای این طرح، موبایل قاچاقی که قیمت امروز آن ۲ میلیون تومان است، نهایتاً به قیمت ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش خواهد شد».

عباس نخعی با اشاره به سرانجام طرح «رجیستری موبایل» برای برخورد با قاچاق موبایل در کشور اظهار داشت: «به دنبال برنامه ریزی‌ های انجام شده برای اجرایی کردن طرح رجیستری موبایل، دولت در خرداد ماه، اقدام به ارائه ی یک فرصت دو ماهه برای اجرایی کردن این طرح کرد و قرار است تا اول مرداد ماه، این طرح در سراسر کشور به اجرا درآید».

وی افزوده است: «در حال حاضر جلساتی به منظور هماهنگی‌ های نهایی و تنظیم پروتکل‌ های اجرایی این طرح در وزارت ارتباطات در حال برگزاری است و کمیته ی ویژه‌ ای متشکل از نمایندگان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و وزارت صنعت، معدن و تجارت، در جلساتی فشرده که ۳ بار در هفته برگزار می‌ شود، فرآیند نهایی عملیاتی کردن این طرح را برنامه‌ ریزی می‌ کنند».

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داده است: «در حال حاضر اطلاعات تمامی تلفن های موبایل وارداتی در سامانه‌ های گمرک در حال ثبت است و بانک اطلاعاتی مربوطه نیز تکمیل شده است؛ همچنین سامانه ی دیگری که برای این طرح نیاز بود نیز طراحی شده و در حال بهره‌ برداری از آن هستیم و اجرایی شدن این طرح، قطعاً تا اول مرداد ماه انجام خواهد شد».

نخعی جلسات مذکور را برای انجام آخرین هماهنگی ها پیرامون این طرح عنوان کرده است تا به محض صدور فرمان اجرا، اپراتور های تلفن همراه طرح مذکور را کلید بزنند. ظاهراً بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور، این طرح باید هرچه سریعتر به مرحله ی بهره‌ برداری برسد.

نخعی در خصوص این طرح افزوده است: «در صورت اجرای این طرح، تنها تلفن‌ های همراهی که از مبادی رسمی گمرکات وارد کشور شده اند، قادر به ارائه ی خدمات ارتباطی خواهند بود و سایر موبایل‌ هایی که از مبادی غیر از گمرکات وارد کشور می‌ شوند به دلیل آنکه هیچ گونه خدمات مخابراتی بر روی آن‌ ها امکان‌پذیر نیست، کاملاً بی ارزش خواهند بود؛ به عنوان مثال پس از اجرای این طرح، موبایل قاچاقی که قیمت امروز آن ۲ میلیون تومان است، نهایتاً به قیمت ۲۰۰ هزار تومان، آن هم به دلیل قطعات سخت‌ افزاری اش، ارزش خواهد داشت».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • sina
    sina | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    اگر خاطرتون باشه شش هفت سال پیش هم همینجوری بود... اون موقع پنجاه شست تومن می دادی علاءالدین برات رجیستر می کردن... یعنی imei تو تغییر می دادن به یه رجیستر شدش...
    الانم همین می شه... تنها تاثیر این داستان گرون شدن گوشی در بازار هست... یا بابت گوشی باید گمرک بیشتر بدی یا باید پول اضافه بدی imei رو تغییر بدن برات

  • Marco Hetfield
    Marco Hetfield | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    یعنی آدم حق نداره واسه خودش از خارج گوشی بخره??
    خوب خیلی ها هستن وقتی میرن مسافرت از اونجارو گوشی میخرن به خصوص اپل که تو ایران استور نداره
    این دیگه چی مسخره بازی؟؟؟؟

  • | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    والا هرچی باشه قاچاقچی بهتر از راهزنه ؛ کشور رو به گروگان گرفتن

  • Danial ta
    Danial ta | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    يادمه قبلا هم گوشي ها بايد حتما ثبت ميشدن
    اما قاچاقچياي خفن يا پول ميدادند رديف ميكردند يا چند تا گوشي رو با يه شماره ثبت ميكردن :)
    بايد ديد سيستمشون چطوريه :!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی