ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به 20 بازی ویدیویی مورد انتظار که تابستان امسال عرضه می شوند

تابستان معمولاً بازه زمانی چندان خوشایندی برای گیمرها محسوب نمی شود، چرا که بسیاری از توسعه دهندگان و ناشران ترجیح می دهند عناوین خود را برای فصل پاییز، که فصل شلوغ و پر درآمد سال ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ تیر ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

تابستان معمولاً بازه زمانی چندان خوشایندی برای گیمرها محسوب نمی شود، چرا که بسیاری از توسعه دهندگان و ناشران ترجیح می دهند عناوین خود را برای فصل پاییز، که فصل شلوغ و پر درآمد سال به شمار می رود، نگه دارند. بنابر دلایل واضح، تصور جمعی این است که مردم در تابستان به مسافرت می روند و کمتر از دیگر اوقات سال، وقت خود را صرف بازی های ویدیویی می کنند.

با این حال شاید امسال را بتوان اندکی متفاوت با سال های پیش تلقی کرد. در تابستان امسال، ده ها بازی با سبک های مختلف روی پلتفرم های مختلف عرضه خواهد شد که هر یک حرف های بسیار برای گفتن دارند. خوشبختانه تعادل مناسب میان عناوین کلان بودجه و بازی های مستقل نیز سبب شده تا طی تابستان جاری، هرکسی با هر سلیقه ای قادر به تهیه بازی دلخواهش باشد و ساعت ها وقتش را صرف آن کند.

فراموش نکنیم که به رسم هر سال، بازی های ورزشی هم طی تابستان راه خود را به بازار خواهند گشود و دل طرفداران و دوست داران ورزش هایی همچون فوتبال، بسکتبال و راگبی را خواهند ربود. با توجه به همه این ها، بر آن شدیم تا 20 بازی مورد انتظار که تابستان امسال به دست گیمرها می رسند را به ترتیب تاریخ عرضه مورد بررسی قرار دهیم.

Inside

Playdead-Inside.0

سازنده: PlayDead
ناشر: Microsoft Studios
تاریخ عرضه: 7 جولای - 17 تیر
پلتفرم ها: اکس باکس وان - پی سی

آخرین بازی سازندگان عنوان تحسین شده Limbo، یک بازی پلتفرمینگ و معمایی تحت عنوان Inside است که با وعده پیاده سازی تغییراتی مهم در ژانر خود به بازار آمده است. همانند Limbo، توجه ویژه ای به نورپردازی و اتمسفر حاکم بر Inside شده است و این المان ها، نقشی اساسی در روند گیم پلی و نیز ایجاد جلوه های تصویری خیره کننده داشته اند.

تمام گیم پلی به حرکات ساده ای مانند دویدن، پرش و تاب خوردن محدود شده است اما طراحی هوشمندانه معماها و پازل ها سبب می شود تا با همین شم کنترلی ساده، لذت بسیاری از گیم پلی و داستان بازی که براساس شستشوی مغزی و کنترل ذهن تدارک دیده شده ببرید. نسخه اکس باکس وان و نیز پی سی Inside همین حالا در دسترس قرار دارد.

Carmageddon: Max Damage

1.0

سازنده: Stainless Games
ناشر: Sold Out
تاریخ عرضه: 8 جولای - 18 تیر
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان

Carmageddon: Max Damage را می توان ریبوتی بر فرنچایزی با همین نام دانست که در دهه 90 میلادی عرضه شد و به دلیل خشونت بی حد و حصر خود مورد انتقادات فراوان قرار گرفت. بازیکنان در Carmageddon می توانند کنترل 30 اتومبیل در 10 محیط مختلف را برعهده گرفته و در بخش چندنفره، یکدیگر و نیز مردم بی گناهی که برخی از آنها روی ویلچر نشسته و در محیط حضور دارند را نابود نمایند.

Carmageddon را می توان یادآور دوران نوستالژیک دهه 90 میلادی دانست که این دست از عناوین، در نظر گیمرها بسیار جدید و متفاوت بودند. ناگفته نماند که بازی تنها به بخش چندنفره محدود نبوده و بخش Career تک نفره نیز در آن به چشم می خورد.

استودیوی Stainless Games واقعاً در تلاش بوده تا شکوه بازی های اتومبیل رانی دهه 90 را یکبار دیگر در Carmageddon: Max Damage پیاده کرده و در عین حال، چشم خود را آینده بدوزد. فرنچایز Carmageddon در سال های اخیر با مشکلات فراوانی مواجه شده و سال گذشته عنوانی با نام Carmageddon: Reincarnation به کمک کمپینی در وب سایت کیک استارتر، به بازار آمد که نتوانست توجه ها را جلب کند. حال باید امیدوار بود که این بازی کنسول جدید ناکامی قبل را تکرار نکند.

Videoball

11.0

سازنده: Action Button Games
ناشر: Iron Galaxy
تاریخ عرضه: 12 جولای - 22 تیر
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان - پی سی

Videoball یک بازی رقابتی و مینیمالیستی است که در آن، دو تیم (یا به عبارت واضح تر، دو نفر) در مقابل هم قرار گرفته و باید در زمین بازی، دروازه یکدیگر را باز نمایند. Videoball در نگاه نخست، عنوانی کژوال و ساده به نظر می رسد، اما حقیقت امر آن است که چالش های زیادی برای گیمرها تدارک دیده شده و به هیچ وجه نباید بازی را دست کم گرفت.

بازیکن در Videoball کنترل آیتم هایی مثلثی شکل را در دست دارد که می توان با شلیک آنها، توپ را به حرکت درآورد یا از پیشروی طرف مقابل جلوگیری نمود. ضمناً ویژگی های خاصی هم در بازی وجود دارند که Power-Ups نامیده شده و برای مدت محدودی، قابلیت جدیدی در اختیار گیمر می گذارند. ناگفته نماند Videoball بیش از 10 محیط مختلف در خود جای داده و از قوانین قابل شخصی سازی و بازی با هوش مصنوعی هم پشتیبانی می کند.

Necropolis

NECROPOLIS13.0

سازنده: Harebrained Schemes
ناشر: Bandai Namco Entertainment
تاریخ عرضه: 12 جولای - 22 تیر
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان - پی سی

Necropolis یک بازی مبارزه ای است که در تمام محیط های آن، شامل اتاق ها و تونل ها، به صورت اتفاقی ساخته می شوند و از پیش تعیین نگشته اند. ساخت بازی برعهده استودیوی Harebrained Schemes بوده که «جردن ویسمن» (Jordan Weisman) یکی از موسسین آن به حساب می آید. این استودیو بیشتر شهرت خود را مدیون ساخت عناوینی نقش آفرینی چون Mechwarrior و Shadowrun است.

ویسمن جهان Necropolis را «یک تله بزرگ مرگبار» می خواند و «مایک مک کین» (Mike McCain) هم بازی را تلفیقی از سری Dark Souls و Spelunky بر می شمارد. تمام بازی در محیط هایی که اتفاقی به وجود آمده اند می گذرد و اگر بمیرید، سیستم به نام چک پوینت وجود ندارد و باید از ابتدا شروع کنید. اما نکته جالب Necropolis این است که به مدد الگوریتم تولید محیط های اتفاقی، بازی هر بار تجربه ای متفاوت در اختیار گیمر گذاشته و باید به دنبال سلاح ها، آیتم ها و اکسیرهای جدیدتر بود. شاید بهترین مثال برای درک سیستم مورد استفاده در بازی، عنوان مستقل The Binding of Isaac باشد.

Song of the Deep

65.0

سازنده: Insomniac Games
ناشر: GameStop
تاریخ عرضه: 12 جولای - 22 تیر
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان - پی سی

Song of the Deep جدیدترین بازی استودیوی شهیر Insomniac Games است که از سبک شوتر ساید اسکرول پیروی می کند. گیمر کنترل نوعی زیردریایی را برعهده دارد که با رجوع به اعماق دریا، به دنبال گنجینه های باستانی گشته و همچون عناوین «مترویدوانیا»، دشمنان را از پیش روی بر می دارد.

اولین چیزی که توجه ها را نسبت به Song of the Deep جلب می کند، دنیای زیبا و پر رنگ و لعاب بازی و نیز داستان قابل قبول آن است که شخصیت های جالبی در خود جای داده. شخصیت اصلی بازی، «مرین» (Merryn) نام دارد و در تلاش است تا برای رضایت پدر ماهیگیر خود، به اعماق دریا سفر کند.

Ghostbusters

32.0

سازنده: FireForge Games
ناشر: Activision
تاریخ عرضه: 15 جولای - 25 تیر
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان - پی سی

تابستان امسال قرار است ریبوت فیلم سینمایی Ghostbusters روی پرده نقره ای به اکران درآید و طبق معمول فیلم های سینمایی مشابه که حقوق آنها در صنعت گیم به اکتیویژن تعلق دارد، این کمپانی وارد صحنه شده تا به کمک استودیوی FireForge، بازی ویدیویی آن را نیز به صورت همزمان عرضه کند.

بازی Ghostbusters که از لحاظ داستانی ارتباط چندانی با فیلم سینمایی خود ندارد، عنوانی شوتر و Co-Op چهارنفره با دوربین ایزومتریک است که به گیمر اجازه می دهد در محیط هایی نسبتاً بزرگ، به شکار ارواح و موجودات فراطبیعی مشابه آنها بپردازد. بازی از چندین شخصیت قابل انتخاب بهره می برد اما هیچ یک از آنها براساس فیلم جدید Ghostbusters یا نسخه های قدیمی آن انتخاب نشده اند. Ghostbusters را می توان بازی سرگرم کننده ای برای کودکان دانست که مسلماً تجربه چندنفره آن، می تواند برای ساعت ها مشغول نگهشان دارد.

Kill Strain

killstrain.0

سازنده: SIE San Diego Studio
ناشر: Sony Interactive Entertainment
تاریخ عرضه: 19 جولای - 29 تیر
پلتفرم ها: پلی استیشن 4

Kill Strain یک بازی چندنفره و Free to Play است که سبک و سیاقی نسبتاً انقلابی را در قیاس با عناوین مشابه خود ارائه می دهد. گیمرها در قالب سه تیم، که دو تا از آنها شامل 4 عضور بوده و تیم دیگر شامل دو عضو، وارد مبارزه می شوند. تیم های بزرگ را شخصیت های انسان تشکیل داده اند و تیم های کوچک تر را موجوداتی جهش یافته با توانایی های بهتر که همین مسئله سبب می شود مشکلی در تعادل گیم پلی و تیم ها به وجود نیاید.

هر دست از بازی جدید استودیوی San Diego سونی، زمانی به پایان می رسد که تمام انسان ها به موجودات جهش یافته تبدیل شده باشند، یا پایگاه های یک تیم به تصرف درآید و یا زمان به اتمام رسیده و نتیجه براساس میزان امتیاز مشخص گردد. گذشته از قوانین بسیار جالبی که برای Kill Strain در نظر گرفته شده، بازی نوعی حس و حال شبیه به عناوین MOBA نیز دارد؛ شخصیت های انسان در استفاده از سلاح های دوربرد مهارت دارند و موجودات جهش یافته، در مبارزات تن به تن.

I Am Setsuna

SETSUNA_20.0

سازنده: Tokyo RPG Factory
ناشر: Square Enix
تاریخ عرضه: 19 جولای - 1 مرداد
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - پلی استیشن ویتا - پی سی

I Am Setsuna اولین بازی استودیوی Tokyo RPG Factory است که یکی از زیرمجموعه های کمپانی اسکوئر انیکس به شمار می رود. I Am Setsuna را می توان تا حد زیادی تاثیرگرفته از بازی های نقش آفرینی دهه 90، مانند Chrono Trigger دانست که البته ارتباطات کوچکی نیز با سری بازی Final Fantasy داشته و چند آیتم و جادو را از آن قرض گرفته است.

I Am Setsuna روایت گر داستان دختری جوان با قابلیت های فرابشری است که به سفری طولانی در سرزمین های خطرناک می رود. یکی از المان های اصلی سیستم مبارزه این عنوان نقش آفرینی، نوعی نوار است که با پر شدن آن، قدرت های اضافه ای در اختیار گیمر قرار می گیرد.

Obduction

78.0

سازنده: Cyan World
ناشر: Cyan World
تاریخ عرضه: 26 جولای - 5 مرداد
پلتفرم ها: پی سی

بعد از عرضه عناوین ماجرایی موفقیت آمیزی چون Myst و Riven از سوی Cyan World، این استودیو در سال 2013 کمپین عنوانی جدید به Obduction را در وب سایت کیک استارتر به راه انداخت که ظرف مدتی کوتاه، سرمایه ای 1.3 میلیون دلاری برای آن فراهم آمد. اگرچه ساخت Obduction زمان زیادی به طول انجامیده اما مشخصاً سازندگان در توسعه جهانی غنی و زیبا موفق بوده اند که نسخه واقعیت مجازی آن، در نمایشگاه E3 امسال مورد تمجید بسیاری از اهالی صنعت گیم قرار گرفت.

بازی از جایی آغاز می شود که گیمر در جهانی بیگانه به دام افتاده که تنها برخی از قوانین زمینی در آن پیاده شده اند و باید راه خود را به سمت زمین پیدا کند. ناگفته نماند برخلاف بازی های ماجرایی و اشاره و کلیکی دهه نود میلادی، پازل های Obduction در محیطی کاملاً مقابل چشمان گیمر قرار می گیرند.

Chambara

Chambara.0 copy

سازنده: Overly Kinetic
ناشر: Overly Kinetic
تاریخ عرضه: 26 جولای - 5 مرداد
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان

Chambara بازی جدید استودیوی Overly Kinetic یا OK به حساب می آید که عنوانی چندنفره و مخفی کاری با پشتیبانی از قابلیت اسپلیت اسکرین است. اگرچه Chamabara در نگاه نخست عنوانی مبارزه ای و معمولی به نظر می رسد اما در واقع گیم پلی آن با الهام از بازی کودکانه قایم باشک توسعه یافته که در نوع خود می تواند متفاوت با هرآنچه تا به امروز تجربه کرده ایم ظاهر شود.

نقشه های بازی به دو رنگ سفید و مشکی تقسیم شده اند و کاراکترهای بازی هم چنین رنگ هایی دارند. بنابراین گیمر می تواند از بخش هایی از نقشه که با پالت رنگی کاراکتر وی همخوانی دارند، برای پنهان ماندن از چشم حریف استفاده کند. اما اوضاع زمانی جالب تر می شود که با چرخش زاویه دوربین، رنگ ها ممکن است تغییر کرده و ناگهان محل خفای گیمر مشخص گردد.

We Happy Few

99.0

سازنده: Compulsion Games
ناشر: Compulsion Games
تاریخ عرضه: 26 جولای - 5 مرداد
پلتفرم ها: اکس باکس وان - پی سی

We Happy Few به عقیده بسیاری، عنوانی با الهام فراوان از سری بازی تحسین شده Bioshock است که دقیقاً به مثابه آن، ماجراهای شخصیت اصلی در دنیایی دیوانه وار و جنون آمیز را روایت می کند. این بازی اول شخص و ترسناک، در انگلیس دهه 1960 میلادی جریان دارد و نشانه های سبک طنزآمیز گروتسک به وفور در آن یافته می شود. گیمر نیز در نقش آدمی با ذهن سالم ظاهر می شود که قصد دارد از جنونی که پیرامون وی را احاطه کرده فرار کند.

We Happy Few نه تنها عنوانی ترسناک و Survival است، بلکه تمرکز ویژه ای روی المان مدیریت منابع دارد و اگر از منابع خود با دقت استفاده نکنید، ممکن است براثر عواملی چون گرسنگی، تشنگی، سرما یا بیماری جای خود را از دست بدهید. المان های مخفی کاری و امکان برگزیدن انتخاب های مختلف در طول گیم پلی، از دیگر المان های قابل توجه We Happy Few به شمار می روند.

ABZU

Shark.0

سازنده: 505 Games
ناشر: Giant Squid
تاریخ عرضه: 2 آگوست - 12 مرداد
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - پی سی

ایده اصلی ABZU، تصویر کردن جهان زیر دریا و پیچیدگی های عجیب آن است که گیمر را به سفری خارق العاده در اعماق اقیانوس می برد: سفری آکنده از زیبایی، هارمونی و ترکیب های رنگی گرم و سرد.

ABZU توسط برخی از دست اندرکاران بازی مستقل Journey ساخته شده و کنترل یک غواص را در اختیار گیمر می گذارد که با گشت و گذار در محیط و عبور از معماهای مختلف قصد دارد به هویت خود و جایی که در آن حضور دارد پی ببرد. زبان از وصف زیبایی ABZU قاصر است و بدون شک هر گیمری را ساعت ها در جهان بی بدیل خود غرق خواهد کرد؛ درست همانند Journey.

No Man's Sky

nms_sky.0

سازنده: Hello Games
ناشر: Sony Interactive Entertainment و iam8bit
تاریخ عرضه: 9 آگوست - 19 مرداد
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - پی سی

حتی نیاز به اشاره نیست که No Man's Sky یکی از مورد انتظارترین بازی های سال جاری میلادی به شمار می رود و با وجود تاخیرهای فراوان در عرضه اش، استودیوی Hello Games قول عنوانی بسیار بزرگ و بسیار متفاوت با هرآنچه تا به امروز تجربه کرده ایم را داده است.

No Man's Sky که با الهام از داستان های علمی-تخیلی دهه 60 میلادی ساخته شده، هدفی ساده را دنبال می کند: گیمر باید با اکتشاف در سیارات مختلف، تجهیزات خود را ارتقا دهد و در نهایت راه خود به مرکز جهان هستی باز کند. جالب است بدانید سازندگان از الگوریتمی در No Man's Sky استفاده کرده اند که به مدد آن، نزدیک به 18 کوینتیلیون (یعنی 18 به توان 10) سیاره مختلف در بازی پدید آمده است؛ سیاراتی که حتی خود سازندگان هم به بسیاری از آن سر نزده اند.

هر یک از این سیارات، اکوسیستم خاص خود را دارد و گیمر باید به جمع آوری منابع آنها، به پول رایج درون بازی دست یابد. سپس بازیکن می تواند تجهیزات و فضاپیمای خود را آپگرید کرده و به کمک آنها، به سیارات جدیدتر و نزدیک تر به مرکز هستی دسترسی یابد.

Bound

97.0

سازنده: Plastic Studios
ناشر: Sony Interactive Entertainment
تاریخ عرضه: 16 آگوست - 26 مرداد
پلتفرم: پلی استیشن 4

استودیوی لهستانی Plastic که پیش از این عناوین درخور توجهی همچون Datura و Linger in Shadows را توسعه داده بود، حالا با بازی Bound بازگشته است که به صورت انحصاری روی کنسول نسل هشتمی سونی عرضه خواهد شد. Bound از سبک پلتفرمینگ سه بعدی پشتیبانی می کند و شخصیت اصلی آن، یک بالرین است.

جهان انتزاعی بازی، الهامات زیادی از هنرهای معاصر و عناصر هندسی داشته و گیمر باید با حرکات موزون، مراحل مختلف را پشت سر بگذارد. به گفته سازندگان بازی، همه چیز در Bound شکلی استعاره ای به خود گرفته و شخصیت اصلی باید با رقص و حرکاتی از این دست، به نوعی درون گرایی و خود شناسی برسد.

Deus Ex: Mankind Divided

dxmd_2015_06_12_e3_screen_online_003.0

سازنده: Eidos Montreal
ناشر: Square Enix
تاریخ عرضه: 23 آگوست - 2 شهریور
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان - پی سی

Deus Ex: Mankind Divided بدون اندکی تردید، یکی از مهم ترین بازی های امسال به شمار می رود. Mankind Divided دنباله ای مستقیم بر نسخه Human Revolution است که در سال 2011 عرضه شده بود و چشم جهانیان را به خود دوخت. گیمر در این بازی اکشن و مخفی کاری، یکبار دیگر کنترل شخصیتی به نام «آدام جنسن» (Adam Jensen) را برعهده می گیرد که به کمک اعضای رباتیک بدن خود، به قابلیت های قابل توجهی دست یافته است.

Mankind Divided داستان جهانی را روایت می کند که در آن، بخش اندکی از مردم به شکلی نیمه رباتیک درآمده اند و به تبع آن، نوعی «آپارتاید مکانیکی» علیه آنها شکل گرفته است. حالا آدام جنسن می خواهد سران پشت پرده این آپارتاید مکانیکی را یافته و آنها را از پیش روی بردارد. ناگفته نماند با گذشت پنج سال از عرضه نسخه آخر و از راه رسیدن کنسول های نسل هشتمی، انتظار می رود Mankind Divided از منظر گرافیک، سیستم های گیم پلی و داستان سرایی یک سر و گردن از Human Revolution بالاتر باشد.

Attack on Titan

Attack-on-Titan-3-1280x720

سازنده: Omega Force
ناشر: Koei Temco
تاریخ عرضه: 30 آگوست - 9 شهریور
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - پلی استیشن ویتا - پلی استیشن 3 - اکس باکس وان - پی سی

بازی Attack on Titan براساس انیمه و سری مانگایی با همین نام ساخته شده که یکی از محبوب ترین داستان های معاصر ژاپنی به شمار می رود. در این انیمه، جهان تحت تصرف موجوداتی غول آسا به نام تایتان ها در می آید که گروهی از نوجوانان سعی دارند آنها را شکست دهند.

حالا استودیوی Omega Force که پیش از این سری بازی Dynasty Warriors را در کارنامه خود داشته وارد عمل شده تا یکبار دیگر Attack On Titan را به دنیای بازی های ویدیویی آورد. بازی Attack on Titan کاملاً سوم شخص بوده و به گیمر اجازه می دهد تا با استفاده از مهارت های حرکتی و سلاح های مختلف، وارد مبارزاتی سریع و نفس گیر با دشمنان شود. کار گروهی یکی از مهم ترین المان های Attack on Titan به شمار می رود و بدون آن، از میان برداشتن دشمنان کاری بسیار دشوار تلقی می شود.

World of Warcraft: Legion

wow_legion.0

سازنده: Blizzard Entertainment
ناشر: Blizzard Entertainment
تاریخ عرضه: 30 آگوست - 9 شهریور
پلتفرم ها: پی سی

ششمین بسته الحاقی بازی محبوب و MMO کمپانی بلیزارد که World of Warcraft: Legion نامیده می شود، بر روایت داستان حمله سازمان دهی شده شیاطین به جهان آزروث از سوی «گلدَن» (Gul'dan) تمرکز دارد که با هر آنچه گروه های Horde و Alliance پیش از این دیده اند، تفاوت دارد و بسیار ویران بارتر است.

بسته الحاقی مورد انتظار Legion، ضمن افزودن 10 لول جدید به بازی، محیطی تازه به نام Broken Isles به بازی اضافه می نماید. Legion همچنین کلاس جدیدی را در خود جای داده که The Demon Hunter نامیده می شود. ناگفته نماند که شخصیت «ایلیدن استورمرِیج» (Illiden Stormrage)، آنتاگونیست نسخه Burning Crusades یکبار دیگر با Legion به بازی برخواهد گشت و این بار در نقش یکی از متحدین بازیکن ظاهر می شود.

ReCore

HyD4nQn.0

سازنده: Armature Studio و Comcept
ناشر: Microsoft Studios
تاریخ عرضه: 13 سپتامبر - 23 شهریور
پلتفرم ها: اکس باکس وان - پی سی

ReCore که آخرین ساخته بازیساز شهیر ژاپنی، یعنی «کیجی اینفونه» (Keiji Inafune) به شمار می رود داستان دختری جوان به نام «جول» (Joule) را دنبال می کند که به کمک ربات تغییرشکل دهنده خود، راهش را در جهانی آکنده از شن و ماسه و با کنار زدن دشمنان باز می کند؛ جهانی که الهاماتی واضح از سیاره Jakky سری فیلم های جنگ های ستاره ای داشته است.

اگرچه از معرفی بازی ReCore، زمان نسبتاً زیادی می گذرد اما المان های نقش گیم پلی آن هنوز با ابهامات زیادی همراه است. در تریلرهای بازی دیده ایم که جول می تواند با استفاده از نوعی قلاب، در محیط حرکت کرده و با استفاده از کدهای رنگی که دشمنان با آنها مشخص شده اند، فرمان حمله از سوی ربات خود را صادر نماید.

Pro Evolution Soccer 2017

3070973-pes2017_first_touch copy

سازنده: Konami
ناشر: Konami
تاریخ عرضه: 13 سپتامبر - 23 شهریور
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - پلی استیشن 3 - اکس باکس وان - اکس باکس 360 - پی سی

یک تابستان دیگر و یک Pro Evolution Soccer دیگر. سری بازی PES اگرچه طی سال های اخیر، زیر سایه سنگین فرنچایز FIFA عملکردی نه چندان موفقیت آمیز داشته، اما عرضه PES 2016 نشان داد که کونامی تصمیماتی جدی در قبال آن اتخاذ نموده و می خواهد PES را یکبار دیگر به دوران اوجش بازگرداند.

PES 2016 شاید در تحقق تمام اهدافش موفق نبود، اما نشان داد که هنوز می توان نسبت به این سری بازی محبوب امیدوار بود و PES 2017 آمده تا با دنبال کردن رد پای نسخه پیشین، کار را تا چند مرحله ارتقا دهد. استفاده از موتور FOX، تغییری شگرف در گرافیک بازی به وجود آورده و طراحی چهره های بازیکنان، هیچوقت تا این حد واقع گرایانه نبوده است. از سوی دیگر، PES 2017 قرار است با حفظ گیم پلی کژوال خود، سامانه های بیشتری در اختیار گیمر بگذارد که دوست داران عناوین حرفه ای را هم راضی خواهد کرد.

Destiny: Rise of Iron

destiny-rise-of-iron-action-3rdP-01-1920.0

سازنده: Bungie
ناشر: Activision
تاریخ عرضه: 20 سپتامبر - 30 شهریور
پلتفرم ها: پلی استیشن 4 - اکس باکس وان

چهارمین بسته الحاقی بازی Destiny استودیوی بانجی، قرار است تابستان امسال و بعد از گذشت نزدیک به یک سال از عرضه The Taken King، راه خود را به بازار باز کند. بسته الحاقی جدید Rise of Iron، وقایع بعد The Taken King را دنبال می کند و به همین جهت، برای تجربه آن لازم است The Taken King را پیش از این تهیه کرده باشید.

روایت داستان Rise of Iron، برعهده «لرد سالادین» (Lord Saladin)، یکی از استادان تورنومنت Iron Banner خواهد بود که حول محور هجوم Fallen ها به منطقه Old Russia می چرخد. بانجی گفته که در بسته الحاقی جدید، می توان منتظر به یک مرحله اضافه، ماموریت 6 نفره Raid و ماموریتی به نام Strike اشاره کرد که باید آن را به صورت سه نفره به انجام رساند. مضاف بر این، سلاح ها و آیتم ها بیشتری هم به بازی اضافه می شوند که از جمله آنها می توان به تبری که با دو دست حمل می گردد اشاره نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۲۰ تیر ۱۳۹۵

    آقا کسی خبری از cuphead نداره؟
    تو E3 2015 معرفی شد اما هنوز خبری ازش نیست

مطالب پیشنهادی