ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

الیزابت هولمز به مدت دو سال از مدیریت شرکت Theranos منع شد

Theranos یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه تکنولوژی های مرتبط با حوزه سلامت و پزشکی است که مدیریتش را خانمی به نام الیزابت هولمز بر عهده دارد. پرژوه های این شرکت که در گوشه و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ تیر ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

Theranos یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه تکنولوژی های مرتبط با حوزه سلامت و پزشکی است که مدیریتش را خانمی به نام الیزابت هولمز بر عهده دارد.

پرژوه های این شرکت که در گوشه و کنار خبرهایشان منتشر می شد آنقدر نویدبخش و انقلابی به نظر می رسیدند که تصور می شد صنعت آزمایش خون دنیا را برای همیشه متحول نمایند. حالا اما قانونگذاران آمریکایی اظهار داشته اند که الیزابت هولمز مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت برای مدت دست کم دو سال دیگر اجازه مدیریت بر این آزمایشگاه را نخواهد داشت.

Laura Sydell مجری شبکه ملی رادیوی آمریکا در خبری پیرامون همین مساله اعلام نمود: سال گذشته دولت بعد از آنکه مشخص شد نتایج آزمایشات خون صورت گرفته با استفاده از روش های ابداعی Theranos نادرست از آب درآمده اند، به دقت این شرکت را زیر ذره بین قرار داد.

مرکز خدمات درمانی و بهداشتی آمریکا هم که از نهادهای قانونگذار در این رابطه محسوب می شود طی نامه ای سرگشاده که در روز جمعه منتشر گردید اعلام نمود قصد دارد مجوز Newark (یکی از آزمایشگاههای متعلق به این شرکت در کالیفرنیا) را لغو و تاییده آن برای دریافت کمک هزینه های درمانی را باطل کند. البته در نظر داشته باشید که این احکام تا ماه سپتامبر (شهریورماه) به مرحله اجرا در نمی آیند و شرکت خاطی هم می تواند نسبت به آنها اعتراض نماید.

گفتنی است که آزمایشگاه تحت سرپرستی الیزابت هولمز همچنین موظف شده مبلغی در حدود ده هزار دلار را بابت هر روزی که از دستورالعمل های قانونگذار در مورد مدیریت آزمایشگاه هایش سرپیچی کند، به دولت پرداخت نماید.

Erik Gordon یکی از اساتید حوزه کسب و کار در دانشگاه میشیگان طی مصاحبه اش با Laura اظهار داشت که گرچه شرکت خاطی می تواند شکایت خود را نسبت به این رای اعلام کند اما شانس پیروزی اش بسیار اندک خواهد بود.

با این همه، Theranos با انتشار بیانیه اعلام نمود که «مسئولیت کامل» فعالیت هایش را می پذیرد و به شکلی بی وقفه تلاش خواهد نمود تا مشکلات تشخیص داده شده را رفع نماید. در ادامه ذکر شده که خانوم هولمز همچنان سکان هدایت شرکت را بر عهده خواهد داشت و هیچ بیماری از تست های انجام شده توسط آن آسیب ندیده.

در مورد مدیرعامل این کمپانی هم باید بگوییم کمی بعد از ورودش به دانشگاه استنفورد از ادامه تحصیل انصراف داد و در حالی که تنها 19 سال داشت  شرکتی را تاسیس کرد که نوید ارائه روش های تست ارزان قیمت و آسان تر خون را به صنعت پزشکی می داد.

آنطور که Laura گفته، Theranos در حدود 9 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است؛ این شرکت با کمپانی داروساز Walgreens نیز همکاری هایی دارد. خود خانم هولمز هم همواره به عنوان فردی نابغه در جوامع علمی شناخته شده و بارها و بارها او را با استیو جابز مدیرعامل فقید اپل مقایسه کرده اند.

گفتنی است که مجله تایم پیشتر نام او را به عنوان یکی از صد شخصیت تاثیرگذار در دنیا معرفی کرده و در نشریاتی نظیر فورچون و نیویورکر هم مکررا از وی نام برده شده.

با این همه آنطور که Laura گزارش داده حالا داستان Theranos شکلی دیگر به خود گرفته و روش های ارائه شده آن برای تست خون به چالش کشیده شده اند و بسیاری باور دارند که هولمز نباید فرهنگ کاری مرتبط با سخت افزار و نرم افزار را به بیوتکنولوژی می آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۳ تیر ۱۳۹۵

    مرسی بابت خبر

مطالب پیشنهادی