مدیرعامل مایکروسافت بازی Pokémon Go را نشانه ای بر موفقیت تکنولوژی واقعیت افزوده تلقی می کند

مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا اخیراً در مصاحبه ای با CNBC گفته است اپلیکیشن موفق Pokémon Go، که طی مدت کوتاهی به محبوب ترین بازی موبایل تاریخ آمریکا تبدیل شده، کمپانی ردموندی را نسبت به موفقیت هدست واقعیت افزوده هولولنز امیدوار می کند.

نادلا می گوید: «به نظرم مشاهده این که اپلیکیشن هایی از این دست توسعه می یابند واقعاً فوق العاده است. چون وقتی شما در حال ساخت دسته بندی جدیدی برای چنین اپلیکیشن های قدرتمندی هستید، سرمایه گذاری روی آنها بهترین اتفاقی است که می تواند برایتان روی دهد.»

در حال حاضر، مایکروسافت تمایل زیادی به استفاده از پلتفرم واقعیت افزوده خود برای بازی های ویدیویی نشان داده است. پیش از این دموهای زیادی از قابلیت های هولولنز به نمایش درآمده که امکان تبدیل کردن اتاق های خانه به صحنه نبرد و نیز اجرای بازی ماینکرفت روی میز را در مقابل دیدگان مخاطبان قرار داده است.

گذشته از سخنان ساتیا نادلا، «جفری ایملت» (Jeffrey Immelt)، مدیر عامل «جنرال الکتریک» هم به صحبت درباره موج هیجانی که نسبت به Pokémon Go به راه افتاده پرداخته و می گوید موفقیت شگرف این بازی در مدت زمان کمتر از یک هفته، پتانسیل های واقعیت افزوده را نشان می دهد و انتظار دارد که گذشته از گیمینگ، این تکنولوژی تاثیر زیادی را صنعت در سال های آتی داشته باشد.

مطالب مرتبط

نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازی سال The Game Awards 2015 مشخص شدند

سال گذشته، جف کیلی برای اولین بار The Game Awards را برگزار کرد تا به نوعی جای خالی اسکار در صنعت بازی های ویدیویی را پر کند. مراسم امسال نیز در مقیاسی بزرگ تر و با هیاهویی بیشتر قرار است در تاریخ 13 آذر برگزار شده و بهترین های امسال از نگاه منتقدین و خبرنگاران... ادامه مطلب

مفهوم بازی انحصاری؛ چرا این بازی ها برای کاربران کنسول ها مهم هستند؟

مدتی پیش بالاخره مایکروسافت از اکس باکس وان اکس در جریان کنفرانس خبری E3 2017 خود پرده برداشت که اگر اخبار را از دیجیاتو دنبال کرده باشید حتما از ویژگی ها و قدرت گل سر سبد ردموندی ها با خبر هستید. اکس باکس وان اکس یکی از قدرتمندترین سخت افزارهای حال حاضر را دارد و... ادامه مطلب

آیا عینک های واقعیت افزوده می توانند مکینتاش بعدی باشند؟

تقویم تان را برای آوریل سال 2022 علامت گذاری کنید؛ زمانی که عینک های آینده نگرانه واقعیت افزوده، جایگزین موبایل های هوشمند شده و به اصلی ترین دستگاه شما برای کارهای روزانه تبدیل می شوند.حداقل مایکل آبراش چنین عقیده ای دارد، دانشمند ارشد واحد تحقیقات کمپانی آکیلس که به سختی مشغول کار روی هدست های... ادامه مطلب

سامسونگ جدیدترین پروژه های واقعیت مجازی خود را به بارسلون می آورد

آزمایشگاه خلاقیت سامسونگ موسوم به C-Lab که تاکنون پروژه های متنوع و هیجان انگیزی را به نمایش گذاشته، دستاوردهای جدیدش در حوزه واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را به شهر بارسلون خواهد آورد.کمپانی کره ای امروز اعلام کرد چهار پروژه را در MWC معرفی می کند که در چارچوب پلتفرم «چهار سال بعد» (4YFN)... ادامه مطلب

فناوری G-Sync تجربه کاربران لپ تاپ های گیمینگ را بهبود می بخشد

انویدیا با رونمایی از تکنولوژی G-Sync به گیمرها وعده داد که بسیاری از مشکلات و اختلالات متداولی که در زمان اجرای بازی (از طریق لپ تاپ) رخ می دهد را از میان بردارد اما برای بهره مندی از قابلیت های تکنولوژی مورد بحث به کارت گرافیک و مانیتور مناسب و سازگار نیاز خواهد بود که قطعا بسیاری از... ادامه مطلب

مایکروسافت به راه حلی ساده برای رفع حالت تهوع هنگام تجربه واقعیت مجازی دست یافته است

یکی از مشکلات بزرگ هدست های واقعیت مجازی فعلی این است که با استفاده مداوم از آنها، برخی افراد دچار حالت تهوع می شوند. اگرچه چنین مشکلی ممکن است در برابر تجربه ای که از حضور در محیط واقعیت مجازی کسب می شود کم اهمیت به نظر برسد، اما از سوی دیگر سبب خواهد شد... ادامه مطلب

نظرات ۲

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x

رمزتان را گم کرده‌اید؟