ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کنسول سگا ساترن پس از دو دهه بالاخره هک شد

با وجود این که حدود دو دهه از عرضه کنسول سگا ساترن می گذرد ولی همچنان علاقه مندان به این کنسول برای تجربه بازی هایش روی پلتفرم پی سی دچار مشکلاتی هستند. علت این موضوع ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ تیر ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

با وجود این که حدود دو دهه از عرضه کنسول سگا ساترن می گذرد ولی همچنان علاقه مندان به این کنسول برای تجربه بازی هایش روی پلتفرم پی سی دچار مشکلاتی هستند. علت این موضوع به کامل هک نشدن کنسول سگا باز می گردد. به بیان واضح تر، بازیکن ها تنها می توانند نرم افزارهای سگا ساترن را به واسطه یک کد غیر رسمی با فرمت سی دی اجرا کنند.

سال هاست مردم از درایورهای سی دی به تکنولوژی های جدید کوچ کرده اند، بنابراین چاره چیست؟ پس از حدود دو دهه سرانجام فردی با نام Laird-Wah توانست از سیستم حفاظتی سگا ساترن رد شده و قابلیت اجرای نرم افزارهایش را روی USB هم فراهم کند. دلیل این بازه زمانی طولانی برای هک شدن کنسول سگا را می توانیم به نام سخت افزار برپایه مدیریت حقوق دیجیتالش یا DRM بزنیم.

ساده تر بگوییم، سگا ساترن سیستمی ضد کپی داشت که هک کردنش را بسیار سخت تر می کرد و برای استفاده از نرم افزارهای آن نیازمند سی دی بودید. بد نیست بدانید Laird-Wah که با نام Dr. Abrasive در فضای مجازی شناخته می شود، از سال 2013 پروژه هک کردن سگا ساترن را کلید زد. او پس از مدت ها فهمید تنها راه رسیدن به هدفش وجود یک مد چیپ یا تراشه اصلاح هست. Laird-Wah همچنان روی پروژه خود فعالیت کرده و امیدوار است تا آن را به زودی در دسترس عموم قرار دهد.

سگا ساترن کنسولی نسل پنجمی بود که نخستین بار سال 1994 در ژاپن عرضه شد. با وجود موفقیت های ابتدایی این کنسول، حضور پلی استیشن 1 و نینتندو 64 موجب گشت تا فروش این کنسول افت چشمگیری پیدا کند. بعدها سگا با دریم کست سعی کرد دوباره به جایگاه خود در زمینه کنسول سازی برگردد که متاسفانه این پلتفرم هم شکست سختی خورد. اگر دوست دارید بیشتر با سرنوشت دریم کست آشنا شوید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی