ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: شش اپلیکیشن برای فیلم بازهای حرفه ای و عاشقان سینما

"سینما زیباترین فریب در دنیاست". شاید هیچ کس به اندازه ژان لوک گدار، کارگردان افسانه ای فرانسوی نتوانسته تا هفتمین هنر مخلوق بشر را این چنین زیبا توصیف کند. سینما جایی است برای آنکه از قالب زندگی روزمره مان به درآمده و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳۰ تیر ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

"سینما زیباترین فریب در دنیاست". شاید هیچ کس به اندازه ژان لوک گدار، کارگردان افسانه ای فرانسوی نتوانسته تا هفتمین هنر مخلوق بشر را این چنین زیبا توصیف کند. سینما جایی است برای آنکه از قالب زندگی روزمره مان به درآمده و برای مدتی هر چند کوتاه، رنج ها و مشکلات دنیای واقعی را فراموش کنیم؛ همراه کاراکترهای خوب و بد شویم و خود را در موقعیت آن ها بگذاریم. گاهی به حماقت شان بخندیم و گاهی برای سرنوشت مغموم شان اشک بریزیم.

ذات فریبنده سینما، از دوران فیلم های صامت گرفته تا عصر بلاک باسترهای مدرن علمی-تخیلی، سالهاست که انسان های رویاپرداز را شیفته و دلباخته خود می کند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و از هیچ فرصتی برای غرق شدن در این دنیای بی انتها دریغ نمی کنید، در جعبه ابزار امروز شش اپلیکیشن به شما معرفی می کنیم تا بتوانید پیوندتان با فیلم و سینما را از همیشه محکم تر  کنید.

اپلیکیشن هایی که در این فهرست می بینید می توانند به گسترش دایره اطلاعات تان در مورد فیلم های ایرانی و هالیوودی کمک کنند، شما را در جریان آخرین اخبار سینما و هنرمندان قرار دهند و وسیله ای باشند تا بتوانید از فیلم های در حال اکران مطلع شده و برای تماشای شان بلیت رزرو کنید.

IMDB

IMDB 1

از تریلر و تیزرهای تبلیغاتی فیلم ها گرفته تا بیوگرافی بازیگران و اخبار و شایعات دنیای سینما؛ هر چه به فیلم مربوط باشد را می توانید در "بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها" پیدا کنید.

IMDB پیش از آنکه اپلیکیشن های موبایل خود را ارائه کند هم مهم ترین مرجع آنلاین فیلم و سینما محسوب می شد. اما اپ موبایل آن کار طرفداران این سرویس را برای دنبال کردن خبرها و امتیازدهی به فیلم ها به میزان زیادی آسان تر کرد.

کافیست در IMDB یک حساب کاربری برای خود بسازید تا بتوانید به بیش از 3 میلیون فیلم و سریال امتیاز دهید، بازیگران و کارگردانان مورد علاقه تان را لیست کرده و فیلم هایی که برای اکران شان انتظار می کشید را در لیست آرزوهای خود بگذارید.

نمایش ریز اطلاعات مربوط به فیلم ها، زندگینامه هنرمندان، تماشای تریلرهای جدید، نقد و بررسی فیلم ها، فهرست 250 فیلم برتر تاریخ، اطلاع از آمار فروش باکس آفیس و گاف های فیلم های بزرگ مواردی هستند که در IMDB پیدایشان می کنید.

IMDb Movies & TV

IMDb Movies & TV

سازنده: IMDb قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 34.4 / 7.3 / 1.9 مگابایت زبان:

سینماتیکت - Cinematicket

Cinematiket 1

دورانی که برای خرید بلیت مجبور به ایستادن در صف گیشه بودیم گذشت؛ کافیست سینماتیکت را در موبایل داشته باشید تا بتوانید بلیت فیلم مورد علاقه تان را در سینمای شهر تان رزرو کنید.

سینماتیکت که هم برای iOS و هم اندروید منتشر شده، تعداد قابل توجهی از سینماهای تهران و شهرستان را پشتیبانی می کند و با رزرو بلیت از طریق آن می توانید شماره صندلی در سینما را هم به دلخواه خود برگزینید.

به غیر از رزرو بلیت به عنوان مهم ترین قابلیت این اپ، سینماتیکت وسیله ای برای مطلع شدن از آخرین اخبار سینمای ایران هم هست تا بدانید فروش فیلم ها چگونه بوده، اقدام کدام بازیگر طی هفته گذشته حاشیه ساز شده و هنرمندان در مورد آثار یکدیگر چه صحبت های جنجال برانگیزی انجام داده اند.

Cinematicket - سینماتیکت

Cinematicket - سینماتیکت

سازنده: سینماتیکت قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 11.6 / 4.9 مگابایت زبان:

مونولوگ ، دیالوگ

Mono

گاهی دیالوگ یا منولوگی که در یک فیلم می شنویم می تواند زندگی مان را دگرگون کند. از این دست جملات تأثیرگذار را می توانید در اپلیکیشن مونولوگ، دیالوگ به فراوانی بیابید.

اپلیکیشن گروه فیلمبازان علاوه بر اینکه دیالوگ های ماندگار فیلم های مطرح دنیا را در قالب تصاویر JPEG آماده برای اشتراک گذاری گردآوری کرده، نقل قول های تأثیرگذار اصحاب سینما را هم شامل می شود.

تعداد این دیالوگ ها و نقل قول ها در اپلیکیشن چندان زیاد نیستند، اما توسعه دهنده اپ در تلاش است تا با افزودن هر هفته بیش از 15 جمله جدید، آرشیو نوپای خود را به تکامل برساند.

مضاف بر دیالوگ و مونولوگ پوشش اخبار سینمای ایران و جهان، تماشای تریلر، خواندن نقد و بررسی فیلم ها و شرکت در نظرسنجی ها از دیگر امکانات مونولوگ، دیالوگ هستند. البته اپلیکیشن در حال حاضر از نظر محتوایی چندان غنی نیست، اما حداقل نسبت به نمونه های مشابه و رایگان دیگر در کافه بازار عملکرد بهتری از خود به نمایش می گذارد.

مونولوگ ، دیالوگ

مونولوگ ، دیالوگ

سازنده: فیلمبازان قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 10.2 مگابایت زبان:

پاپکرن ۳

Popcorn 1

دوستداران سینمای ایران پاپکرن را دانلود کنند. این اپلیکیشن فضایی فراهم کرده تا شما علاوه بر اطلاع از جدیدترین فیلم های اکران شده در سینماهای تهران و شهرستان ها، به اطلاعات کاملی از عوامل هر فیلم (از جمله کارگردان، تهیه کننده و بازیگران)، خلاصه داستان، زمان اکران در سینماها و سانس های مختلف هر کدام دسترسی داشته باشید.

یکی از قابلیت های خوب پاپکرن برای افراد خوش اشتها، نمایش نزدیک ترین رستوران ها به مراکز سینمایی است. با این قابلیت می توانید بهترین رستوران های اطراف سینمایی که رفته اید را پیدا کرده تا اگر از کیفیت فیلم راضی نبودید، لااقل یک شام درست و حسابی و باکیفیت نوش جان کنید!

ضمنا پاپ کرن برای دنبال کردن فیلم های جشنواره فیلم فجر بهترین اپلیکیشن ممکن است. اگر می خواهید خلاصه ای از برترین فیلم های جشنواره را خوانده و به سریع ترین روش ممکن از سانس های نمایش هر کدام در سینماهای کشور مطلع شوید، پاپ کرن می تواند کمک حال بزرگی برایتان باشد.

پاپکرن ۳ (راهنمای سینمای ایران)

پاپکرن ۳ (راهنمای سینمای ایران)

سازنده: باریکو قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.9 مگابایت زبان:

آنونس (IMDB ایرانی)

Anoons

تیم آویژه با الگوبرداری از اپلیکیشن IMDB، موفق شده تا نمونه ای ایرانیزه از آن را تحویل کاربران فارسی زبان بدهد؛ اپلیکیشنی که شاید از منظر محتوا به IMDB نرسد، اما حداقل در زمینه پوشش اخبار سینمای داخل کشور بر آن برتری دارد.

تقریبا بیشتر امکاناتی که در IMDB می بینید را در آنونس هم خواهید یافت؛ از پروفایل های مجزا برای هنرمندان و فیلم ها گرفته تا تریلر فیلم های ایرانی و خارجی، گالری تصاویر، امکان نظردهی و امتیاز دادن به فیلم ها و اطلاع از آمار و ارقام فروش فیلم های هالیوودی و ایرانی.

هر چند که ایده آنونس اریجینال نیست، اما بر خلاف IMDB برای استفاده احتیاجی به نرم افزارهای تغییر IP ندارد، سرعت بارگذاری محتوا در آن بالاست و با بروزرسانی های مستمر اطلاعات شما از سینمای جهان و ایران را همیشه آپدیت نگه می دارد.

آنونس (IMDB ایرانی)

آنونس (IMDB ایرانی)

سازنده: تیم آویژه قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.8 مگابایت زبان:

زیریاب

Ziryab

با تبلت فیلم و سریال می بینید، اما باز کردن مرورگر و جستجو در سایت ها برای زیرنویس و دردسرهای دانلود آن کلافه تان کرده؟ زیریاب تمام مشکلات تان را حل می کند. این اپلیکیشن 48 کیلوبایتی بر خلاف حجم کمش کاربرد بسیار بزرگی برایتان دارد، و آن هم جستجو و دانلود آسان زیرنویس فارسی برای فیلم ها و سریال هاست.

یک جستجوی ساده از عنوان فیلم یا سریال کافیست تا زیریاب تمام زیرنویس های فارسی موجود در سطح وب را برایتان جمع آوری کند. حالا روی هر گزینه که بزنید، زیرنویس در قالب یک فایل زیپ به پوشه Downloads گجت اندرویدی شما منتقل می شود تا بتوانید آن را بی معطلی در نرم افزارهایی چون MX Player به کار بگیرید.

زیریاب علاوه بر اپلیکیشن اندروید (که هم اکنون در فاز بتاست) نسخه ای برای رایانه های شخصی هم دارد که بسیار پرطرفدارتر است و می توانید آن را از وبسایت زیریاب دانلود کنید.

زیریاب

زیریاب

سازنده: علی عباسی قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.1 مگابایت زبان:

چه اپلیکیشن های دیگری می شناسید که جایشان در فهرست این هفته خالی بوده؟ حتما آن ها را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • kasra_sh
    kasra_sh | ۳۰ تیر ۱۳۹۵

    زیریاب کمک بزرگی به جامعه ما بود ❤️

مطالب پیشنهادی