ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایانی برای کیک اس تورنت؛ «آرتم والین» بنیانگذار این سایت، در لهستان دستگیر شد

وزارت دادگستری ایالات متحده ی آمریکا اعلام کرده که توانسته بنیانگذار و مدیر کنونی وبسایت «کیک اس تورنت»، یکی از بزرگترین تارنماهای فعال در حوزه ی به اشتراک گذاری فایل های غیر قانونی و ناقض حق ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۱ تیر ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

وزارت دادگستری ایالات متحده ی آمریکا اعلام کرده که توانسته بنیانگذار و مدیر کنونی وبسایت «کیک اس تورنت»، یکی از بزرگترین تارنماهای فعال در حوزه ی به اشتراک گذاری فایل های غیر قانونی و ناقض حق مالکیت معنوی بر مبنای بیت تورنت را بازداشت نماید.

در همین راستا گزارش ها حکایت از آن دارند که امروز و به درخواست مقامات قضایی آمریکا مرد ۳۰ ساله ای با نام «آرتم والین» (Artem Vaulin)، اهل شهر «خارکیف» کشور اوکراین، در لهستان بازداشت شده و این شخص فردی است که وزارت دادگستری ایالات متحده از آن سخن به میان آورده.

ناگفته نماند که آقای والین با دو اتهام عمده مواجه است که از یکی آنها نقض جدی قوانین کپی رایت محسوب می شود و دیگری نیز به فعالیت های پولشویی مربوط می گردد که به او نسبت داده شده اند. تمامی نام های دامنه ای که به سایت های این شخص مرتبط بوده اند در حال طی کردن فرآیند ضبط و مصادره هستند و هم اکنون مراجعه به تارنمای تورنتی که پیش تر اشاره شد نیز امکان ندارد.

دادستان این پرونده هم در صحبتی کوتاه با رسانه ها اظهار داشته: «والین یکی از پر بازدیدترین سایت های اشتراک گذاری غیر قانونی فایل را راه اندازی و مدیریت کرده و گمان می رود از طریق راهکارهای ارائه شده توسط او کپی رایت محتوایی به ارزش یک میلیارد دلار نقض شده باشد. او برای اینکار از سرورهایی در سرتاسر جهان بهره گرفته و البته دستگیری اش در لهستان نشان می دهد که ناقضین کپی رایت می توانند برای بازه ی طولانی از دست قانون گریزان باشند ولی قادر نخواهند بود تا ابد مخفی شوند.»

به صورت معمول استدلال و دفاع مالکین سایت هایی مانند کیک اس تورنت این است که با توجه به ماهیت بیت تورنت آنها هرگز فایلی را به اشتراک نگذاشته اند و در تارنمای شان تنها لینک هایی به محتوای غیر قانونی فهرست شده که توسط کاربرانی در نقاط مختلف جهان به دیگران ارائه می گردد. اما از سوی دیگر مجریان عدالت بر این باورند که چنین افرادی بستری را فراهم آورده اند که ناقض قانون به حساب می آید.

عمدتاً‌ استودیوهای بزرگ هالیوودی از والین درخواست داشته اند که لینک های اشتراک گذاری غیر قانونی فیلم های دارای کپی رایت شان را حذف نماید، اما وی همواره این تقاضاها را گیج کننده و مبهم دانسته و به آنها پاسخ روشنی نداده. جدای از شکایات موجود مقامات فدرال مرتبط به پرونده ی آرتم والین یادآورد شده اند طبق بررسی های صورت گرفته کیک اس تورنت سال گذشته از راه تبلیغات درآمدی ۱۶ میلیون دلاری داشته و این شخص کوشش کرده با شیوه های مختلف پول شویی این درآمدها را پنهان نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • franklin22
    franklin22 | ۲۸ دی ۱۳۹۵

    نعلت به مقامات امریکا تو روحت هالیوود اونایی که پولدارن دیسک بلوری میخرن اونایی که فقیرن به زور هزینه دانلود هم جور میکنن بی شرف ها هیچوقت نمیتونید تورنت رو از بین ببرید الان هم سایت کیک اس ادرس جدیدشو پیدا کردم میتونید برید استفاده کنید هزار تا سایت تورنت هست اینو میبندید یکی دیگه باز میشه یه نصیحت میکنم امیدوارم این پیامم به گوششون برسه با دم شیر بازی نکنید...

  • امیر رحمانیان
    امیر رحمانیان | ۱ مرداد ۱۳۹۵

    آخیییییییی حیفش فیلم لوسی دانلود کردم اولین بار

  • Mahdi008
    Mahdi008 | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    ایشون باید میومد به ایران زندگی میکرد تا اخر عمر راحت بود

  • | ۳۱ تیر ۱۳۹۵

    انصافا تنها سایتی بود که تعداد seed رو درست نشون می داد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی