ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمار فروش Chromebook در سال جاری تا 18 درصد افزایش خواهد یافت

از زمان معرفی Chromebook توسط گوگل در سال 2011، این محصول فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده، اما پیش بینی مؤسسه تحقیقاتی «گارتنر» نشان می دهد احتمالاً فروش این محصول در سال جاری نسبت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

از زمان معرفی Chromebook توسط گوگل در سال 2011، این محصول فراز و نشیب زیادی را تجربه کرده، اما پیش بینی مؤسسه تحقیقاتی «گارتنر» نشان می دهد احتمالاً فروش این محصول در سال جاری نسبت به سال قبل به میزان 18 درصد افزایش خواهد یافت.

طبق گزارش مؤسسه تحقیقاتی فوق، اگرچه بازار PC رو به افول است، اما حوزه کروم بوک یکی از بخش های رو به رشد بازار محسوب می شود. در سال 2015 نزدیک به 6.5 میلیون دستگاه با سیستم عامل کروم در سرتاسر جهان به فروش رسید، و پیش بینی می شود تقاضا در سال جاری میلادی به 7.5 تا 8 میلیون دستگاه برسد.

همچنین طبق آمار موجود، در سه ماهه اول سال جاری حدود 1.65 میلیون Chromebook به بازار عرضه شدند، اما اطلاعات فروش سه ماهه دوم سال 2016 در دست نیست. با این حال، دیوایس های مورد بحث تنها بخش کوچکی از بازار کامپیوترهای شخصی را تشکیل می دهند و انتظار می رود رقم کلی فروش PC در سال جاری به 290 میلیون دستگاه برسد.

طبق پیش بینی مؤسسه «گارتنر» فروش خوب این دستگاه ها در آمریکای شمالی ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که سال گذشته نزدیک به 90 درصد کروم بوک ها در این قاره به فروش رسیده اند، در حالی که آمار دیگر مناطق جهان از جمله آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا بسیار پایین بوده. مهم ترین دلیل وضعیت کنونی، نیاز مبرم سیستم عامل کروم به اینترنت برای استفاده کامل عنوان می شود.

البته هنوز امید می رود رشد فروش در بازارهای جدیدی همچون استرالیا و نیوزلند ادامه یابد، زیرا مردم کشورهای یاد شده به مرور با پتانسیل های بالای این دستگاه آشناتر شده اند. در کشورهای مختلف، حوزه آموزش به یکی از مهم ترین بازارهای فروش کروم بوک تبدیل شده و این دستگاه ها مورد توجه دانش آموزان و مراکز آموزشی قرار گرفته اند که دلیل آن، وزن کم و هزینه پایین دیوایس های فوق بیان شده.

با این حال، هنوز نمی توان کروم بوک را در سطح تجاری جایگزین PC مبتنی بر ویندوز نمود، زیرا مالکین کسب و کار ترجیح می دهند برنامه های کاربردی خود را به صورت آفلاین اجرا نمایند.

در راستای افزایش متقاضی، گوگل قصد دارد پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی را به سیستم عامل کروم اضافه کند، اما مشخصاً این ویژگی در تمامی مدل ها قابل اجرا نخواهد بود.بنابراین مشخص نیست که آیا اقدامات گوگل تأثیر زیادی بر آمار فروش کروم بوک دارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی