ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون، آیپد و مک با کاهش تقاضا مواجه شده اند

منبع اصلی درآمد اپل، از فروش سخت افزار است و امروز این شرکت گزارش داد که فروش سه محصول اصلی اش، یعنی آیفون، آیپد و مک با کاهش رو به رو شده است. اپل در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

منبع اصلی درآمد اپل، از فروش سخت افزار است و امروز این شرکت گزارش داد که فروش سه محصول اصلی اش، یعنی آیفون، آیپد و مک با کاهش رو به رو شده است.

اپل در سه ماهه دوم سال جاری موفق به فروش ۴۰.۴ میلیون آیفون شده در حالی که سال پیش در همین بازه زمانی، ۴۷.۵ میلیون آیفون به فروش رسانده بود. این یک کاهش ۱۵ درصدی برای محبوب ترین تلفن هوشمند جهان است و تا کنون بی سابقه بوده. در هر صورت، رشد فروش آیفون متوقف شده و تنها ارائه آیفون ۷ می تواند این شرایط را تغییر دهد.

اما آیپد هم با شرایط جالبی رو به رو نبود. در حقیقت بیشتر از سه سال است که فروش این محصول دوره به دوره کمتر می شود. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴، اپل بیش از ۱۳ میلیون آیپد فروخت. در همان بازه و در سال ۲۰۱۵، این رقم به ۱۰.۹ میلیون دستگاه آیپد کاهش یافت و اکنون اپل خبر می دهد که در سه ماهه دوم سال میلادی جاری موفق به فروش ۹.۹ میلیون آیپد شده.

اما می رسیم به مک. اپل در گزارش مالی دیشب خود بیان کرد که موفق شده ۴.۲۵ میلیون انواع کامپیوتر شخصی مک را به فروش برساند. سال پیش در همین دوره، شرکت مذکور ۴.۸ میلیون واحد کامپیوتر به فروش رسانده بود. البته در سال گذشته، اپل کامپیوتری جذاب به نام مک بوک ۱۲ اینچی را ارائه داده بود و مشخصاً کاربران زیادی دست به خرید آن زدند. در حالی که امسال همان طراحی، صرفاً با سخت افزاری نو به‌روز رسانی شد.

اپل همچنان خبر نمی دهد که چه تعداد دستگاه ساعت هوشمند و همچنین چه تعداد Apple TV به فروش می رساند. این دو دستگاه هنوز زیر سایه بخش «سایر محصولات» به فروش می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • M o h s e n
    M o h s e n | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

    پولتیک اپله ،
    بشنوید ولی باور نکنید !

  • mohammad.s
    mohammad.s | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    آره دیگه...با وجود گوشی های توپی مثه S7 سامسونگ دیگه کی میره اپل بخره...تو همه تست ها اپل از سامسونگ ضعیف تر عمل کرده و حتی آیفون ۷ جک ۳.۵ میلیمتری هندزفری هم نداره خدایی کی وقتی میتونه با دو سوم پول 6s+ بره S7 edge بخره میره اپل بخره حتی اپل به سامسونگ سفارش ۷۰۰۰۰۰ صفحه ی سوپر امولد OLED داده که براش صفحه نمایش بسازه یعنی خودش نمیتونسته از پس ساخت چنین صفحه نمایش های خارق العاده ای بر بیاد و حتی دوربین آیفون ۷ هم نسبت به گلکسی اس ۷ ضعیف تره چون اس ۷ ۱۰۰ درصد پیکسل های نوری رو دریافت میکنه ولی آیفون ۷ تنها ۵ درصد پیکسل های نوری رو دریافت میکنه... اس ۷ بهترین دوربین...بهترین کیفیت و بیشترین زیبایی رو داره...دیگه چی میخواین...حالا بعضی ها سر چشم هم چشمی و فقط باسه پز دادن میرن اپل میخرن در صورتی که الان کسی که اس ۷ داشته باشه میتونه پز بده...اپل یه مدت خیلی طرفدار داشت و مد بود اونم فقط به خاطر قیمت بالاش که حدود یک پنجمش پول مارک بود ولی الان طرفدارای سامسونگ خیلی از اپل بیشترن و سامسونگ به اپل ثابت کرده که اپل در برابر سامسونگ هیچه???

    • chevy
      chevy | ۶ مرداد ۱۳۹۵

      داداش تو حالت خوب نيست، داري از حسادت از دست ميري

  • | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    انشاءالله که از این حال هم بدتر بشن

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    طرفدار اپل نیستم اما فکر نکنم خیلی عجیب باشه کلا الان همه تبلت ها و پی سی ها با مشکل کمبود فروش مواجه شدن در باره آیفون هم خب الان خیلی وقته که سیکس اس معرفی شده و خیلی ها از جمله خودم منتظر سونیم

مطالب پیشنهادی