ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی از واردات قانونی آیفون گفته است

رئیس اتحادیه ی صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران با اشاره به دشواری هایی که ظرف مدت اخیر در خرید و فروش تلفن های همراه آیفون به وجود آمده، گفته است: «مردم ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۶ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

رئیس اتحادیه ی صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران با اشاره به دشواری هایی که ظرف مدت اخیر در خرید و فروش تلفن های همراه آیفون به وجود آمده، گفته است: «مردم اگر کمی تحمل کنند با قانونمند شدن واردات این کالا، قیمت آن نیز کاهش خواهد یافت».

غلامحسین کریمی خراسانی، با اشاره به اجرای طرح رجیستری افزوده است: «اجرای این طرح به خودی خود برای کاهش کالای قاچاق اقدام خوبی است، اما از طرف دیگر مشکلاتی را برای خرید و فروش تلفن های همراه آیفون شرکت اپل به دنبال داشته است».

طرح رجیستری تلفن همراه با هدف مقابله با قاچاق تلفن همراه در کشور تدوین شده است که بر اساس آن، تمامی تلفن های همراه وارد شده به کشور، باید در مبادی ورودی به ثبت دستگاه های نظارتی برسند. در غیر این صورت از دریافت خدمات از سوی اپراتور های تلفن همراه کشور محروم خواهند ماند.

گفتنی است اشاره ی کریمی خراسانی به موضوع جمع آوری آیفون از بازار و طرح رجیستری، در حالی بیان شده که مسئولین طرح رجیستری بار ها ارتباط این دو موضوع با یکدیگر را رد کرده اند و پلمپ فروشگاه های عرضه ی آیفون را به سیاست های دیگر ستاد مبارزه با قاچاق کالا نسبت داده اند.

اما رئیس اتحادیه ی صنفی دستگاه های مخابراتی در ادامه ی سخنان خود وعده داده است: «مشکل ایجاد شده برای خرید و فروش آیفون به زودی برطرف خواهد شد و واردات قانونی آن همه ی مشکل ها را حل می کند».

کریمی خراسانی در ادامه گفته است: «طرح کد دار کردن تلفن های همراه (رجیستری) تنها با هدف جلوگیری از ورود غیرقانونی کالا اجرا شده و به هیچ عنوان از فعالیت قانونی هیچ تولید کننده ی خارجی در بازار ایران ممانعت نمی کند».

مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز پیش از این صحت خبر جمع آوری تلفن های همراه شرکت اپل از مغازه های سطح شهر را زیر سؤال برده بود و گفته بود قرار نیست آیفون ها جمع آوری شوند.

رئیس اتحادیه ی دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران، همچنین از کاهش تعرفه ی واردات تلفن همراه به ۵ درصد خبر داده و گفته است: «اکنون زمینه برای واردات قانونی فراهم است و واردات غیرقانونی تلفن همراه دیگر مقرون به صرفه نیست».

کریمی خراسانی افزوده است: «به زودی کالای شناسنامه دار از طریق مبادی ورودی رسمی به کشور وارد خواهد شد و همه ی مشکل ها برطرف می شود». وی از مردم خواسته است کمی تحمل کنند، تا با واردات قانونمند، علاوه بر برخوداری از خدمات پس از فروش مناسب، قیمت ها نیز کاهش یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    با قیمت سه برابر

  • بهداد
    بهداد | ۷ مرداد ۱۳۹۵

    قانونی صفر در صد هم باشه فقط نه درصد مالیات ارزش افزوده داره که با هزینه کوفت و زهرمار که میگیرن میشه نزدیک 14 درصد پس بازم قاچاق میشه و ادامه پیدا میکنه

  • mohammad_sadegh_tahery
    mohammad_sadegh_tahery | ۶ مرداد ۱۳۹۵

    فاززتون چیه شما؟ چرا انقد سطحی نگرید
    تو علاءالدین این اتفاق افتاد همه چون حداقل یه بار سرشون کلاه رفته بود گفتن چه خوب!!
    حالا چون آیفون کم شده میگید چقد بد!!!
    حداقل بدونید نظر خودتون جیه!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی