ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اولین کشنده تمام برقی دنیا از مرسدس بنز
تکنولوژی

مرسدس بنز و ساخت اولین کشنده سبک تمام برقی دنیا [تماشا کنید]

کمپانی های خودروساز اروپایی در چند سال گذشته تمرکز بالایی را صرف تولید محصولات دوستدار محیط زیست کرده اند. همین هفته گذشته بود که شرکت آئودی از سه مدت جدید خودروی الکتریکی خود رونمایی کرد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

کمپانی های خودروساز اروپایی در چند سال گذشته تمرکز بالایی را صرف تولید محصولات دوستدار محیط زیست کرده اند. همین هفته گذشته بود که شرکت آئودی از سه مدت جدید خودروی الکتریکی خود رونمایی کرد و شرکت آلمانی پورشه هم ۴۰۰ موقعیت شغلی جدید را برای توسعه و تولید مدل برقی E در مجموعه کارخانه هایش ایجاد نمود. حالا هم دیگر خودروساز آلمانی، بنز، از اولین کشنده تمام الکتریکی خود با نام «Urban eTruck» رونمایی کرده است.

به مانند دیگر خودروهای برقی و بر خلاف کامیون های دیزلی فعلی، محصول جدید بنز کاملاً آرام و بی صدا کار می کند. اولین بار است که یک کشنده با ظرفیت حمل ۲۶ تن بار، مجهز به یک موتور الکتریکی خواهد بود. این نمونه اولیه در شرایطی رونمایی می شود که شرکت تسلا در هفته گذشته و برای نخستین بار از برنامه های خود برای تولید یک خودروی پیک آپ و یک کشنده برقی در آینده گفته بود.

از آنجا که کامیون های کشنده به طور معمول در مسافت های طولانی و سفرهای بین شهری مورد استفاده قرار می گیرند، برد ۲۰۰ کیلومتری فعلی باتری های Urban eTruck به هیچ وجه ایدآل نخواهد بود. گرچه، پیشوند Urban (به معنی خیابانی) به خوبی هدف از تولید آن را آشکار می سازد؛ یک کشنده نیمه سبک بی صدا و پاک برای حمل و نقل بارها در خیابان های شهر.

شرکت دایملر به عنوان کمپانی مادر مرسدس، از پاییز سال قبل تست کشنده های ۴.۸ تنی سبک خود را در مناطق مختلف اروپا از جمله کشور پرتغال آغاز کرده است. این شرکت معتقد است که کشنده های سری eTruck تا قبل از سال ۲۰۲۰ روانه بازار نخواهند شد. به گفته یکی از مدیران این شرکت، ظرفیت و کارایی باتری ها می بایست تا آن زمان حدود ۲.۵ برابر افزایش یابد تا برد مفید برای این خودروهای برقی سنگین وزن تامین شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی