ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شروط وزارت ارتباطات برای اجرای طرح رجیستری موبایل

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران در حاشیه ی مراسم رونمایی از سامانه ی اندازه‌ گیری و پایش کیفی شبکه ی ارتباطات زیرساخت کشور درباره ی طرح ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران در حاشیه ی مراسم رونمایی از سامانه ی اندازه‌ گیری و پایش کیفی شبکه ی ارتباطات زیرساخت کشور درباره ی طرح رجیستری موبایل و نحوه ی اجرای آن توضیحاتی ارائه کرده است.

واعظی در این باره گفته است: «وزارت ارتباطات مکلف شده رجیستری موبایل را ظرف ۲ ماه اجرا کند که اقدام مشترکی با گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت و وزارت ارتباطات است. تدبیرمان این بود که وزارتخانه ی دیگری مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد زیرا نمی‌ خواستیم تجربه ی ۲ بار شسکت طرح در سال های گذشته پای وزارت ارتباطات نوشته شود».

واعظی داده است: «اما وزارت ارتباطات مجری طرح تعیین شد که برای قبول مسئولیت ۲ شرط تعیین کردیم. نخست اینکه نباید مردم از این بابت دچار ناراحتی شوند و دوم اینکه همه ی موبایل هایی که تاکنون در کشور وجود داشته معتبر باشد. به این ترتیب مقرر شده که موبایل ها از تاریخ اجرای رسمی رجیستری به بعد مشمول این طرح شوند».

واعظی خاطرنشان کرده است: «در حال حاضر پایلوت این طرح از حدود ۳ مردادماه آغاز شده و هر زمان نتیجه مثبت بود رسماً اعلام خواهد شد و بنابراین تاریخی برای آغاز این طرح اعلام نخواهم کرد».

برخی دیگر از سخنان مهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست را در ادامه خواهید خواند:

همکاری نکردن برخی اپراتورها در اجرای طرح ترابردپذیری به بهانه ی مشکل فنی

واعظی درباره ی اجرای طرح ترابرد پذیری شماره تلفن همراه (تغییر اپراتور با حفظ شماره) توضیح داده است: «این پروژه قرار بود ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز شود، اما اپراتورها ما را عذاب دادند و در نتیجه اکنون پایلوت طرح آغاز شده و هنوز آغاز رسمی نشده است. اپراتور هایی که فکر می‌ کردند در این طرح مشترکانشان را از دست می‌ دهند اعلام می‌ کردند که از نظر فنی آماده نیستند و ما نیز چون می‌ دانستیم پس از اعلام رسمی با تقاضای زیادی مواجه خواهیم شد، طرح را به صورت پایلوت آغاز کردیم و قطعاً آغاز رسمی ترابرد پذیری نمی‌ تواند دورتر از هفته ی دولت باشد».

تضمین کاهش قیمت اینترنت برای کاربران نهایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ی تضمین کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی پس از مصوبه ی کاهش قیمت اینترنت زیرساخت گفت: «دوره ی قبل که وزارت ارتباطات قیمت اینترنت زیرساخت را ۲۰ درصد کاهش داد اپراتور ها ما را خون به جگر کردند و هزار جور بازی در آوردند که این کاهش قیمت را اعمال نکنند. اما آن زمان شرط کردیم که هر شرکتی کاهش قیمت را برای مشتری خود لحاظ کرد تخفیف می‌ گیرد و اکنون نیز همین شرط را داریم. این پول یا باید در خزانه بماند و یا به دست مردم برسد و راه سومی ندارد».

ادامه مذاکرات جذب سرمایه‌ گذار پس از برجام

واعظی درباره ی دستاورد های برجام برای سرمایه‌ گذاری خارجی در حوزه ی ICT گفته است: «پس از برجام، فضای منطقه‌ ای تغییر کرده اما معمولاً تاثیر سیاست خارجی تدریجی است و اکنون روی روابط دستگاه‌ های مختلف تاثیرگذار بوده است. در گذشته مناقصه برگزار می‌ کردیم و می‌ دانستیم کدام شرکت‌ های چینی خواهند آمد اما اکنون از شرکت‌ هایی که حتی انتظارشان را هم نداریم در مناقصه‌ ها شرکت می‌ کنند که این تغییر در کیفیت و قیمت مناقصات تأثیرگذار است».

وی با ذکر مثالی گفت: «هم‌ اکنون یک سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در ۴۹ درصد سهام ایرانیان نت با من مذاکره می‌ کرد و سرمایه‌ گذارانی با رایتل و FCP (اپراتور ارتباطات ثابت) ها در حال مذاکره هستند. اگر یک شرکت وارد شود ترس باقی شرکت‌ ها می‌ ریزد و ۶ ماه دیگر از این نظر وضعمان از الان بهتر می‌ شود».

عدم افزایش قیمت اینترنت در آینده و عدم ورود به قیمت‌ گذاری بسته‌ های اینترنت

واعظی درباره ی رونمایی امروز از سامانه ی اندازه‌ گیری و پایش کیفی شبکه ی ارتباطات زیرساخت کشور گفته است: «شفافیت مهم ترین عاملی است که می‌ تواند وضع شبکه را نشان دهد. سامانه‌ ای که امروز رونمایی شد مدت‌ ها بین رگولاتوری و زیرساخت مورد بحث بود و در نهایت تصمیم بر این شد که علاوه بر شبکه ی بخش خصوصی، باید شبکه ی بخش دولتی را نیز مانیتور کنیم. معتقدیم که بحث کیفیت اینترنت و تعرفه باید با هم دیده شود. البته هیچ وقت قیمت اینترنت را بالا نمی‌ بریم و هرچه استفاده از اینترنت بیشتر شود باید تعرفه کاهش یابد، همچنان که اخیراً نیز تعرفه ی اینترنت ثابت و موبایل کاهش یافت».

وی تصریح کرده است وزارت ارتباطات هیچگاه وارد قیمت‌ گذاری بسته‌ های اینترنت نخواهد شد بلکه همواره سقف تعیین می‌ کند.

راه‌ اندازی فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات در هفته ی دولت

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود از رونمایی از فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات در هفته ی دولت خبر داده و گفته است: «با راه‌ اندازی فاز اول این شبکه، تعرفه ی پهنای باند داخلی باید بسیار کاهش یابد».

پیشنهاد ۱۵۰ میلیون دلاری خارجی ها برای خرید چند شرکت ایرانی

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازار رو به رشد خدمات فناوری اطلاعات در ایران گفته است: «زمانی شنیدم که خارجی‌ ها آمده‌ اند تا چند شرکت محتوای ایرانی را به قیمت ۱۵۰ میلیون دلار تا ۳۰۰ میلیون دلار بخرند که باور نکردم اما بعد دیدم که واقعیت داشت».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • حامد لند
    حامد لند | ۱۱ مرداد ۱۳۹۵

    این دوستانی که میان به شخص وزیر گیر میدن و نمیشناسن ! به خدا پسر خاله ی منم نیس اما به نظرم بهترین وزیریه که تاحالا انقدر برای مردم داره کار میکنه.دوره های قبل اصلا اسم وزیر ارتباطات رو کسی میدونست؟ میشناخت؟ آقای واعظی به نظرم زحمت کش ترین وزیر این دولته تا جایی که من میدونم ! همش فکرش مردمه.همین آقا جلوی قوه قضاییه ایستادگی کرد برای ف ی ل ت ر نکردن خیلی از همین سوشیال نتوورک هایی که مثل آب خوردن امروز ازشون استفاده میکنیم.مثل اینستگرام، تلگرام و ...
    وگرنه اینا رو هم مثل خیلی مورد های مشابه ف ی ل ت ر کرده بودن.
    ندانسته گیر ندید شما را به خدا!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی