ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسکنر عنبیه گلکسی نوت ۷ به زودی در اختیار توسعه دهندگان شخص ثالث قرار خواهد گرفت

همان گونه که احتمالاً مطلع هستید، پرچمدار قدرتمند و جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷، نه تنها از لحاظ اسکنر اثر انگشت عملکرد فوق العاده ای دارد، بلکه به یک اسکنر عنبیه ی چشم نیز ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۳

همان گونه که احتمالاً مطلع هستید، پرچمدار قدرتمند و جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۷، نه تنها از لحاظ اسکنر اثر انگشت عملکرد فوق العاده ای دارد، بلکه به یک اسکنر عنبیه ی چشم نیز مجهز شده است که دور زدن آن باید برای هکر ها به مراتب دشوار تر باشد. سامسونگ این ابزار جدید را شیوه ی راحت و نوینی برای حفظ امنیت تلفن هوشمند شما معرفی می کند، اما قصد ندارد کاربرد آن را به همین جا محدود کند. ابزار جدید فبلت تازه ی سامسونگ کاربرد های دیگری هم خواهد داشت.

نوت ۷ هنگام راه اندازی به کاربر خود اجازه می دهد اپلیکیشن ها و محتوای تلفن هوشمند خود را به طور کامل پشت یک اسکنر بیومتریک مخفی کند. کاربرد منحصر به فرد این قابلیت برای همگان واضح است؛ اگر قصد دارید به محتوای قفل شده ی خود دسترسی یابید، لازم نیست انگشت خود را روی اسکنر اثر انگشت قرار دهید. از آنجایی که در همین هنگام نیز نگاهتان به تلفن هوشمند خود دوخته شده است، یک اسکن سریع چشم کار سختی نخواهد بود.

اما نکته ی جالب تر اینجاست که سامسونگ اسکنر عنبیه ی چشم را با برنامه ی Samsung Pass نیز ادغام خواهد کرد. این برنامه یک API مخصوص است که به توسعه دهندگان اپلیکیشن های سوم شخص اجازه می دهد از سخت افزار اسکنر عنبیه برای محافظت از محتوا استفاده کنند.

شرکت سامسونگ گفته است قصد دارد با چند بانک نیز برای استفاده از اسکنر عنبیه در اپلیکیشن های رسمی شان همکاری کند. اما دلیلی وجود ندارد که دیگر توسعه دهندگان نیز نتوانند از این امکان استفاده کنند؛ از شبکه های اجتماعی گرفته تا اپلیکیشن های نوت برداری و وب گردی. بهتر است صبر کرد و دید این موضوع به کجا ختم می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

    پس پخش زنده ی ویدیویی چی شد؟ ?

مطالب پیشنهادی