ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تایید شد: رزلوشن نمایشگر گلکسی نوت 7 قابل تغییر است

همانطور که پیشتر در خبرها خواندید، گلکسی نوت 7 مجهز به وضعیتی موسوم به Power Saving یا صرفه جویی در مصرف انرژی است که به شما امکان می دهد با پایین آوردن رزلوشن نمایشگر 5.7 اینچی Super ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

همانطور که پیشتر در خبرها خواندید، گلکسی نوت 7 مجهز به وضعیتی موسوم به Power Saving یا صرفه جویی در مصرف انرژی است که به شما امکان می دهد با پایین آوردن رزلوشن نمایشگر 5.7 اینچی Super AMOLED آن از میزان مصرف باتری دستگاه بکاهید.

این مد در نوت 7 سه سطح تنظیمات دارد: Off یا خاموش، Mid یا متوسط و Max یا حداکثر. همانطور که از نامشان پیداست، با انتخاب سطح Off هیچگونه محدودیتی برای دستگاه اعمال نمی شود و کاربر می تواند بهترین تجربه رایانش و تماشای محتوا را با مصرف معمول انرژی داشته باشد.

اگر تنظیمات را در وضعیت Mid قرار دهید، میزان مصرف انرژی موبایل شما محدود می گردد که این کار نیز با کاهش رزلوشن نمایشگر از 1440 در 2560 پیکسل (QHD با تراکم پیکسلی 515ppi) به رقم 1080 در 1920 پیکسل (FHD با تراکم 386ppi)، محدودسازی روشنایی نمایشگر و همچنین پایین آوردن سطوح عملکرد دستگاه و غیرفعال کردن انیمیشن های آن رخ می دهد.

اما در مواردی که بیش از همیشه به حفظ و نگهداری انرژی دستگاه نیاز باشد، مدی به نام Max به کارتان خواهد آمد که درون منوی Power Saving است. این گزینه رزلوشن نمایشگر را از 1440 در 2560 پیکسل به 720 در 1280 پیکسل کاهش می دهد. در کنار این، سطوح عملکردی دستگاه نیز پایین می آید و از روشنایی آن تا هشتاد درصد کاسته می شود و  از کاربرد شبکه در پس زمینه موبایل نیز جلوگیری به عمل می آید.

Samsung-Galaxy-Note-7-change-resolution-1 Samsung-Galaxy-Note-7-change-resolution-2

Samsung-Galaxy-Note-7-change-resolution-3

طبق اظهارات سامسونگ، حالت جدید «Power Saving» در گلکسی نوت 7 می تواند در برخی مواقع، شارژدهی باتری را افزایش داده و آن را به یک و نیم روز برساند. با این حال، برای اینکه بتوانید حدود 36 ساعت مداوم از این اسمارت فون استفاده نمایید، باید روشنایی صفحه نمایش را تا حد زیادی کاهش دهید، رزولوشن آن را روی حالت HD تنظیم کرده، توان محاسباتی دستگاه را پایین آورده، و فرآیندهای دسترسی به شبکه در پس زمینه را متوقف سازید.

البته موبایل های سامسونگ همواره از بهترین محصولات بازار در زمینه Power Saving بودند، اما قابلیت تغییر رزولوشن صفحه نمایش برای کاهش مصرف باتری تا به حال در هیچ دیوایس دیگری دیده نشده بود.

در سال گذشته که تعداد اسمارت فون های مجهز به صفحه نمایش QHD افزایش یافت، بحث زیادی پیرامون کاربرد عملی این تراکم پیکسلی بالا شکل گرفت. برخی کاربران که به محتوای واقعیت مجازی علاقه داشته یا ویدئوها و تصاویر با رزولوشن بسیار بالا در اختیار داشتند، به سمت شفاف ترین صفحات نمایش بازار کشیده شدند، اما دیگر کاربران استفاده از دیوایس هایی با پنل 1080p را ترجیح دادند که بهترین گزینه از نظر شفافیت تصویر و مصرف باتری به شمار می روند.

در هر دو حالت فوق، مصرف کننده پس از خرید محصول دیگر قادر به تغییر انتخاب خود نبود، اما خریداران گلکسی نوت 7 می توانند بر حسب نیاز، رزولوشن موبایل خود را بین سه گزینه FHD ,QHD یا HD تغییر دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Ali_Gol
    Ali_Gol | ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

    با سلام، این قابلیت مدت هاست در گوشی های هواوی وجود داره. تو گوشی P7 از settings گزینه screen power saving فعال می شه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی