ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سیستم اتوپایلوت تسلا جان مردی که دچار آمبولی ریوی شده بود را نجات داد

اوایل امسال سیستم اتوپایلوت تسلا تصادفی مرگبار را رقم زد و همین امر باعث شد که انتقادات نسبت به این سیستم بالا بگیرد. اما همین قابلیت در عین حال که می تواند مرگبار باشد، قادر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۰

اوایل امسال سیستم اتوپایلوت تسلا تصادفی مرگبار را رقم زد و همین امر باعث شد که انتقادات نسبت به این سیستم بالا بگیرد. اما همین قابلیت در عین حال که می تواند مرگبار باشد، قادر است زندگی ببخشد. در تازه ترین گزارش، یکی از اهالی میسوری آمریکا که از آمبولی ریوی رنج می برده به لطف همین سیستم به موقع به بیمارستان نزدیک محل زندگی اش انتقال یافته و از خطر مرگ نجات پیدا کرده.

در روزهای پایانی جولای بود که جاشوا نیلی از محل کارش خارج شد و پشت فرمان خودروی تسلا مدل اکس خود نشست. ماشین را تازه یک هفته ای بود که تحویل گرفته بود و به محض ورود به بزرگراه تصمیم گرفت سیستم اتوپایلوت آن را روشن کند.

چند کیلومتری را طی کرده بود که دردی وحشتناک را در قفسه سینه اش احساس کرد و بعد از آنکه با همسرش تماس گرفت، تصمیم بر این شد که به نزدیک ترین مرکز درمانی برود. نیلی به ماشین اجازه داد که حدود 30 کیلومتری، به رانندگی در وضعیت خودکار ادامه دهد تا اینکه کنترل ماشین را در دست گرفت و چند کیلومتری مانده به مقصد، آن را به سمت بیمارستان هدایت کرد.

البته خودش می گوید بهتر بوده که یک آمبولانس خبر می کرده چراکه ممکن بود با این کار جان دیگر راننده ها را هم به خطر بیاندازد. با این همه، سیستم اتوپایلوت وقتی که آمبولی اتفاق افتاده، ماشین را در لاین نگه داشته و به لطف این سیستم بود که توانست خود را به بیمارستان برساند.

این حادثه را می توان نقطه مقابل سانحه رانندگی در فلوریدا دانست که به مرگ جاشوا براون ختم شد. در جریان آن سانحه سیستم اتوپایلوت ماشین جاشوا، تریلری را که مسیرش را بسته بود، ندید و با آن برخورد کرد. البته در نشریه Slate آمده که حادثه رخ داده برای نیلی تنها موردی نیست که در آن، ماشین های تسلا جان انسانی را نجات می دهند: مواردی پیش آمده که این ماشین ها به صورت خودکار پیش پای عابرین پیاده توقف کرده اند یا اینکه از مسیر حرکت کامیون یا ماشین های دیگر خود را کنار کشیده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سبحان
    سبحان | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    خدا وکیلی آمبولی هم بیماری بود خبر نداشتیم؟ ?

    • سامان
      سامان | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

      آری برادر بیماری هستش

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

    اصلا هم معلوم نيست كه اين خبر و پخش كردن كه يكم ابروي از دست رفته تسلا سر اون قضيه تصادف مرگبارو برگردونن...عجيب بدم مياد از ايلان ماسك...با اينكه ادم موفقيه ولي اصلا اصلا باش حال نميكنم، خيلي خيلي مغرور و از خود راضيه...انگاري زود به جاهايي رسيده كه ظرفيتش رو نداره

    • heydar hejazi
      heydar hejazi | ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

      ترخدااا بدت نیاد هادی اون گناه داره اگه بهش محبت کنی حتما آدم خوبی میشه??

    • سامان
      سامان | ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

      یکم غرورو باید بهش حق بدی ? ولی واقعا ادم یزرگی هستش با ایده ها و طرح های بزرگ. دیوانه اسپیس ایکسشم ?

مطالب پیشنهادی