ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روتر وای-فای Orbi تمامی نقاط کور شبکه های بیسیم خانگی را از بین می برد

از زمانی که روترهای وای-فای معرفی شدند، نحوه راه اندازی آنها تغییر چندانی نکرده، یعنی شما به فروشگاه می روید و یک روتر خریداری می کنید، سپس آن را به مودمتان متصل کرده، و تمام. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

از زمانی که روترهای وای-فای معرفی شدند، نحوه راه اندازی آنها تغییر چندانی نکرده، یعنی شما به فروشگاه می روید و یک روتر خریداری می کنید، سپس آن را به مودمتان متصل کرده، و تمام. البته اگر از مودم های مجهز به WiFi داخلی استفاده می کنید، صرفاً کافیست دکمه پاور آن را فشار دهید تا شبکه وای-فای خانگی خود را راه اندازی نمایید.

البته یکی از مشکلات اساسی تجهیزات خانگی وای-فای، بُرد کم و ضعیف شدن سیگنال در فواصل ناچیز است که باعث افت سرعت و کیفیت ارتباط اینترنت و شبکه می شود. به همین منظور، یکی از بزرگ ترین کمپانی های فعال در حوزه روترهای خانگی یعنی «Netgear» راه حلی را پیشنهاد کرده.

محصول جدید این شرکت با اسم Orbi را در واقع نمی توان یک روتر دانست، بلکه بهتر است آن را «سیستم وای-فای» بنامیم. این پکیج از یک واحد اصلی، یک واحد افزاینده بُرد، و نرم افزار خاصی تشکیل شده که در مجموع، شبکه وای-فای داخلی را در فضایی به وسعت بیش از 370 متر مربع با سیگنال کامل و سرعت بالا فراهم می سازد.

گفتنی است بخش اصلی این مجموعه همچون همیشه به مودم متصل می شود، اما کمپانی مذکور پیشنهاد داده که قطعه دوم را هرچه نزدیک تر به مرکز ساختمان و در فضایی باز مانند روی میز یا قفسه قرار دهید تا به حداکثر کارآیی دست یابید، هرچند با توجه به ابعاد نسبتاً بزرگ این دیوایس، قرار دادن آن در معرض دید همگان چندان جالب نیست.

orbi-netgear-2

البته روترهای چندبخشی دیگری نیز به بازار معرفی شده که ابعاد مناسب تری دارند، اما «Netgear» ادعا می کند دلیل بزرگ بودن Orbi کیفیت و عملکرد برتر آن است. طبق گفته سازنده، در این مجموعه ارتباط بین دو واحد از طریق شبکه ثالث انجام می شود که سرعت بالاتری را به همراه دارد.

لازم به ذکر است این موبایل از شبکه وای-فای 802.11ac در باندهای مجزای 2.4 و 5 گیگاهرتزی پشتیبانی کرده، ضمن اینکه ارتباط بین دو واحد از طریق سیستم MU-MIMO در فرکانس 5 گیگاهرتز برقرار می شود که به ادعای Netgear سرعتی دو برابر بیشتر از رقبایش در بازار را به کاربر ارائه می دهد.

این سیستم وای-فای از ماه جاری با قیمت 400 دلار وارد بازار خواهد شد، ضمن اینکه کاربران قادر خواهند بود واحدهای افزاینده بیشتری را با قیمت 250 دلار خریداری نمایند تا به ازای هرکدام از آنها، پوشش شبکه را 200 متر مربع بیشتر کنند، هرچند انتظار نمی رود که کاربران خانگی به چنین محدوده گسترده ای نیاز داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نیما
    نیما | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    برای اداره ها خیلی خوبه ولی برای مصرف خانگی صرف نمی کنه. قیمتش حدود ۱ تومن در میاد.
    تقویت کننده هایی که همین الان هم توی بازار هستن ، خیلی ارزان تر در میان گرچه به این زیبایی نیستن

  • mohammad
    mohammad | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    قیمتش خیلی بالاست،،،?

مطالب پیشنهادی