ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون رگولاتوری: تا کنون در میان اپراتور ها «گیگ خوری» اینترنت مشاهده نکرده ایم

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، ضمن رد هر گونه کم فروشی اپراتور ها در مصرف اینترنت در مورد نارضایتی برخی کاربران اینترنت از تمام شدن زودهنگام بسته های اینترنت خود اظهار داشته ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

حسین فلاح جوشقانی، معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، ضمن رد هر گونه کم فروشی اپراتور ها در مصرف اینترنت در مورد نارضایتی برخی کاربران اینترنت از تمام شدن زودهنگام بسته های اینترنت خود اظهار داشته است: «ما این موضوع را در برخی رسانه ها می شنویم اما چنانچه این ادعا به صورت مصداقی به ما اعلام شود، آن را پیگیری خواهیم کرد و تخلف اپراتور را گزارش می کنیم».

وی با اشاره به عدم برخورد رگولاتوری با موضوع کم فروشی و حجم خوری اینترنت علیرغم بررسی های انجام شده تأکید کرده است: «سیستم های نظارتی ما نشان می دهد که اپراتور های اینترنت و موبایل به میزان حجم اینترنتی که به مشترک می فروشند، سرویس ارائه می‌ دهند، حجمی خورده نمی‌ شود و کم فروشی اتفاق نمی افتد».

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرده است: «چنانچه کاربران با موردی مواجه شدند که مصداق این را ثابت می کند، آن را به رگولاتوری اعلام کنند».

وی اعلام کرده است در بسیاری مواقع بی توجهی کاربران به صرف وقت در شبکه های اجتماعی باعث مصرف بخش زیادی از حجم اینترنتشان می شود. جوشقانی علت احتمالی دیگری که به ویژه کاربران اینترنت موبایل با آن درگیر هستند را بدافزار ها عنوان کرده است که ممکن است هم حجم اطلاعات موبایل را جابجا کنند و هم در استفاده از بسته های اینترنتی مشترک، اختلال ایجاد کنند.

فلاح جوشقانی در توضیح این مورد افزوده است: «مواردی گزارش شده است که کاربر روی موبایل خود بسته ی اینترنتی و یا سرویس اینترنتی فعال نکرده است اما بررسی ها نشان می دهد که این سرویس برای مشترک فعال است و پهنای باند اینترنت مصرف می کند. این موضوع به دلیل وجود برخی بدافزارها در تلفن همراه مشترک، مشاهده می شود و باعث ایجاد اختلال در دریافت سرویس مشترک می شود. در این موضوع هم حق با مشترک است و هم با اپراتور».

وی خاطرنشان کرده است: «اگر با مصداقی مواجه شویم که اپراتوری حتی یک مورد در حق مشترکی اجحاف کرده باشد و مثلاً به میزان حجم اینترنتی که فروخته، به مشترک واگذار نکرده و حجم خوری کرده باشد، به شدت با آن برخورد خواهد شد و حتی در رسانه ها اعلام عمومی خواهیم کرد».

به گفته ی معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، کاربران در صورتی که شک دارند می توانند ریز مصرفشان را از اپراتور های خود بخواهند. کاربران می توانند به پرتال اپراتور مراجعه کرده و با درج شناسه و اکانت، ریز مصرف خود را ببینند و اگر با مورد متناقضی برخورد کردند ابتدا به اپراتور و سپس به سامانه ی رسیدگی به شکایات ۱۹۵ اعلام کنند.

وی افزوده است: «ما پیرو وظیفه ی قانونی و شرعی خود، در صورت اعلام مواردی از سوی کاربران، به سیستم اپراتور دسترسی داریم و ادعای کاربر و عملکرد اپراتور را مطابقت داده و در صورت تأیید این ادعا، با اپراتور مربوطه برخورد خواهیم کرد».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • سینا اکبری
    سینا اکبری | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    گفتین ماهم باور کردیم.

  • Syiamak Bahari
    Syiamak Bahari | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    از مخابرات دزدتر نیست ?

  • امیر
    امیر | ۲ شهریور ۱۳۹۵

    من یکبار از یه شرکت اینترنتی شکایت کردم توی سایت وزارت انقدر پیگیری کردن که من شکایتو پس گرفتم. روزی یه بار زنگ میزدن ببینن مشکلم حل شده یا نه که آخرم مشکلم حل شد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی