ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی نوت 7 سامسونگ از لحاظ سرعت یارای مقابله با آیفون 6 اس را ندارد [تماشا کنید]

بدون شک، گلکسی نوت 7 سامسونگ یکی از بهترین موبایل های هوشمند سال جاری میلادی به شمار می رود که بسیاری از رقبایش را با اختلافی فراوان از پیش روی برداشته است. با این همه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

بدون شک، گلکسی نوت 7 سامسونگ یکی از بهترین موبایل های هوشمند سال جاری میلادی به شمار می رود که بسیاری از رقبایش را با اختلافی فراوان از پیش روی برداشته است. با این همه و با وجود تمام تکنولوژی های قدرتمند مورد استفاده در فبلت جدید کره ای ها، نوت 7 را نمی توان سریع ترین موبایل حال حاضر بازار تلقی کرد.

در حالی که عضو جدید خانواده گلکسی بنابر تست های بنچمارک مختلف، عملکردی عالی در برابر سایر اسمارت فون های اندرویدی داشته اما وقتی بحث شکست دادن آیفون سال گذشته اهالی کوپرتینو در تست های سرعت دنیای واقعی مطرح باشد - امری که هیچ پرچمداری از پس آن برنیامده است - گلکسی نوت 7 هم شکست می خورد.

در حال حاضر، چندان غیرمنتظره نیست که ببینیم آیفون اپل، بهترین موبایل های سامسونگ را در تست های سرعت دنیای واقعی شکست دهد؛ در واقع این مسئله پیشتر بارها به وقوع پیوسته و با در نظرگیری استفاده از همان سخت افزار گلکسی اس 7 و اس 7 اج در نوت 7، تکرار این شکست جای تعجب زیادی نخواهد داشت.

با این همه، مشاهده شکست فبلت جدید سامسونگ به دست آیفون 6 اس که سال گذشته میلادی به بازار آمده، اندکی آزاردهنده به نظر می رسد. وب سایت «PhoneBuff» اخیراً هر دو موبایل مورد اشاره را به شکلی ساده مورد آزمایش قرار داده است: باز کردن اپلیکیشن هایی مشخص با ترتیبی خاص روی هر دو اسمارت فون و باز نمودن مجدد آنها با همان ترتیب از روی حافظه. در این تست، آیفون اس 6 به راحتی نوت 7، که روی کاغذ مشخصات سخت افزاری به مراتب بهتری دارد، را پشت سر گذاشته است.

اما اگر چنین تستی کافی نیست، وب سایت «xda-developers» هم پرفرومنس نوت 7 را به شکلی عمیق تر بررسی کرده و می گوید که «با نوت 7، سامسونگ همچنان پرفورمنس شرم آوری در دنیای واقعی ارائه کرده است.» این وب سایت در ویدیویی که اخیراً فراهم آورده، معتقد است که فبلت مورد اشاره نه تنها در برابر بسیاری از موبایل های مجهز به چیپست اسنپدراگون 820، مانند وان پلاس 3 و HTC 10، بلکه حتی در مقابل نکسوس 6P که یک سال از عمرش می گذرد عملکردی ضعیف دارد.

منبع مورد اشاره در نهایت با اشاره به استفاده از بهترین قدرت پردازشی امروزی، شامل حافظه UFS 2.0، رم LPDDR4 و چیپست اسنپدراگون 820، باور دارد که سامسونگ با مشکلی جدی در پیاده سازی سخت افزار مورد نظر خود داشته است و نتوانسته بهترین پرفورمنس ممکن را به دست آورد.

_MG_7484

مضاف بر این، به نظر می رسد که نوت 7 سامسونگ با مشکل داغ شدن به هنگام فعالیت های ساده با موبایل است. وب سایت اکس دی ای- دولوپرز می نویسد برخی از کارمندانش هنگام کارهای ساده مثل گوش دادن به موسیقی با تماشای ویدیوهای یوتوب از طریق اتصال LTE، با افزایش بیش از حد دمای موبایل (و رسیدن به 40 درجه سانتی گراد) مواجه شده اند.

بدیهی است که اکثر مشکلات مذکور، با آپدیت های بعدی برطرف خواهند شد. با این حال به نظر می رسد که گلکسی نوت 7 سامسونگ در دنیای واقعی عملکردی به مراتب ضعیف تر از آنچه تصور می شد داشته که درخور یک فبلت پرچمدار و گران قیمت نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (45 مورد)
  • سامان جعفری
    سامان جعفری | ۶ شهریور ۱۳۹۵

    خخخخ بابا بانداز دور گوشیای سامسونگتونو ... جی ال ایکس بخری صدشرف داره به این گوشیای جوادی که سامهنگ میسازه

  • mohammad mehdi.E
    mohammad mehdi.E | ۵ شهریور ۱۳۹۵

    ???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی