ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسل بعدی قطارهای سریع السیر «امتراک» تا سال 2021 عملیاتی می شوند [تماشا کنید]

اگرچه استفاده از خطوط ریلی «امتراک» به ویژه در سواحل شرقی آمریکا روشی کاملاً مناسب برای مسافرت به شمار می رود، اما این کمپانی تاکنون در حوزه فناوری های پیشرفته چندان پیشگام نبوده. ظاهراً این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

اگرچه استفاده از خطوط ریلی «امتراک» به ویژه در سواحل شرقی آمریکا روشی کاملاً مناسب برای مسافرت به شمار می رود، اما این کمپانی تاکنون در حوزه فناوری های پیشرفته چندان پیشگام نبوده. ظاهراً این وضعیت در حال تغییر است، زیرا آنها توانستند وامی هنگفت به مبلغ 2.45 میلیارد دلار از دولت فدرال دریافت کنند.

این وام با هدف سرمایه گذاری برای تهیه 28 قطار نسل جدید و به روز رسانی قابل توجه در مسیرهای شمال شرقی آمریکا استفاده خواهد شد. حدود 2 میلیارد دلار از این وام صرف خرید قطارهای پیشرفته ای می شود که تا سال 2021 عملیاتی شده و ظرفیت ناوگان سریع السیر «آسلا» را تا 40 درصد افزایش خواهند داد.

طبق اظهارات «امتراک» این قطارها 30 درصد ظرفیت مسافر بیشتری داشته، پریزها و درگاه های USB در آنها افزایش یافته، و کیفیت اینترنت وای-فای بهتری را نیز ارائه می کنند، ضمن اینکه حداکثر سرعت آنها به 300 کیلومتر بر ساعت می رسد.

همچنین به خاطر وزن کمتر و طراحی آئرودینامیک قوی تر، قطارهای فوق تا 20 درصد مصرف انرژی کمتری خواهند داشت. گفتنی است ساخت این ناوگان تا 95 درصد در خود آمریکا و توسط کمپانی «آلستوم» در نیویورک صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است 450 میلیون دلار باقی مانده از وام دولت فدرال نیز صرف بازسازی 4 ایستگاه اصلی، از جمله ایستگاه «یونیون استیشن» در واشنگتن و «پن استیشن» در نیویورک، و همچنین تقویت زیرساخت های مورد نیاز مسیرهای بین واشنگتن و بوستون خواهد شد.

در ادامه ویدیوی معرفی نسل جدید قطارهای سریع السیر «امتراک» را ببینید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    ما هم بریم خوابشو ببینیم

  • رایموند
    رایموند | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    درود..به پای قطارهای ژاپن و چین نمی رسه...

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۸ شهریور ۱۳۹۵

    به نظر از تاثیرات هایپر لوپ باشه

مطالب پیشنهادی