ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Hasselblad از ماژول دوربین True Zoom برای موبایل های Moto Z رونمایی کرد

اگر به یاد داشته باشید پیش از معرفی موبایل های خانواده Moto Z، شایعاتی مبنی بر عرضه یکی از ماژول های MotoMods به گوش می رسید که قرار بود قابلیت های دوربین موبایل های Moro ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۷

اگر به یاد داشته باشید پیش از معرفی موبایل های خانواده Moto Z، شایعاتی مبنی بر عرضه یکی از ماژول های MotoMods به گوش می رسید که قرار بود قابلیت های دوربین موبایل های Moro Z و Z Force را به شکلی چشمگیر افزایش دهد. اگرچه این ماژول به صورت همزمان با اسمارت فون های مورد اشاره معرفی نشد اما به نظر می رسد که انتظار بالاخره به پایان رسیده باشد؛ چرا که برند مورد احترام Hasselblad دقایقی پیش از ماژول 250 دلاری True Zoom رونمایی کرد که پانزدهم ماه سپتامبر سال جاری میلادی (برابر با 26 شهریورماه) عرضه می گردد.

True Zoom سنسوری 18.9 مگاپیکسلی و 1/2.3 اینچی را جایگزین دوربین معمولی مدل های مختلف Moto Z می کند و پیکسل هایی 1.55 میکرونی با زوم اپتیکال تا ده برابر را با خود به همراه می آورد. اولین نکاتی که توجه هر دوستدار عکاسی را نسبت به True Zoom جلب می کند، وزن بسیار کم True Zoomو قرارگیری آسان آن روی بدنه موبایل است که حس و حال یک دوربین گران قیمت و ارزشمند را منتقل می کند.

hasselblad-ed-w600

همانطور که از سنسوری با چنین پیکسل های بزرگی انتظار می رود، تست های اولیه ماژول مورد اشاره در ثبت تصاویر JPEG و RAW در شرایط پرنور و کم نور بسیار عالی بوده است. تصاویر حتی با بیشترین حد زوم، وضوح و رنگ های خود را به خوبی حفظ می کنند که امری تحسین برانگیز برشمرده می شود. علاوه بر این ها، زوم دیجیتالی تا 4 برابر نیز از دیگر ویژگی های True Zoom برشمرده می شود؛ هرچند که معمولاً استفاده از زوم دیجیتالی گزینه ای چندان ایده آل برای عکاسان حرفه ای نیست.

در نهایت باید افزود که مشاهده حضور Hasselblad در صنعت تولید تجهیزات جانبی برای موبایل های هوشمند، اندکی عجیب به نظر می رسد. در صورتی که با این کمپانی سوئدی آشنایی ندارید باید گفت که تخصص آن بیشتر در تولید قطعات گران قیمت برای دوربین های عکاسی است و ارزان ترین دوربین فعلی آنها در بازار، قیمتی معادل 6 هزار دلار دارد. با این حال ظاهراً استراتژی جذب مخاطبان بیشتر از سوی Hasselblad و نیز کانکتور بسیار سریع توسعه یافته برای MotoMod ها سبب شده تا این کمپانی هم به جمع شرکای شخص ثالث موتورولا بپیوندد.

mg-9627-1-w600 mg-9663-1-w600 mg-9654-1-w600 mg-9651-1-w600 mg-9647-1-w600 mg-9641-1-w600 mg-9635-1-w600 mg-9634-1-w600 mg-9632-1-w600

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • rayan
    rayan | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    ماژولار موتو از الجی بهتره ولی قیمتش چند برابر اونه !!

  • امینnew
    امینnew | ۱۱ شهریور ۱۳۹۵

    به این میگن ماژولار دوربین نه اینکه مثل جی 5 ال جی فقط چندتا دکمه باشه

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۰ شهریور ۱۳۹۵

    عالیه، به این میگن ماژولار ? تا حالا روی 3 تا گوشی موتو و شاید بیشتر قابل نصبه ولی ال جی اینطور که از اخبار مشخصه حتی روی وی20 هم ایده ماژولار ناقصشو اجرا نخواهد کرد! ?

مطالب پیشنهادی