ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
تکنولوژی

اختصاصی دیجیاتو: نگاه نزدیک به موبایل Xperia XZ سونی [تماشا کنید]

روز قبل، کمپانی سونی از موبایلی تحت عنوان Xperia XZ رونمایی کرد، که پرچمدار نسل جدید خانواده X به شمار می رود. این تلفن همراه با طراحی زیبای «Loop Surface» توانسته بخشی از کمبودهایی که ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

روز قبل، کمپانی سونی از موبایلی تحت عنوان Xperia XZ رونمایی کرد، که پرچمدار نسل جدید خانواده X به شمار می رود. این تلفن همراه با طراحی زیبای «Loop Surface» توانسته بخشی از کمبودهایی که در پرچمدار قبلی یعنی X Performance به چشم می خورد را جبران کرده، ضمن اینکه ویژگی ها و قابلیت های جدیدی را نیز به عرصه آورده.

تلفن همراه 5.2 اینچی اکسپریا XZ با نمایشگری تمام اچ دی از نوع LCD و چیپست حرفه ای اسنپدراگون 820 در کنار 3 گیگابایت رَم، می تواند تجربه کاربری روان و کاملی را به ارمغان آورد.

البته تمرکز اصلی کمپانی سازنده به قابلیت های دوربین این اسمارت فون از جمله تولید رنگ های کاملاً واقعی و زنده، فوکوس خودکار هیبریدی با قابلیت پیش بینی مسیر سوژه، و لرزشگیر حرفه ای پنج محوره معطوف شده.

حال در خلال نمایشگاه IFA 2016 برلین فرصت پیدا کردیم تا از نزدیک با این تلفن همراه پرچمدار کار کرده و بخشی از ادعاهای شرکت سونی را در مورد آن ارزیابی کنیم. از شما نیز دعوت می نماییم تا با ما همراه باشید و ویدیوی اختصاصی نگاه نزدیک به Xperia XZ را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • sedigh
    sedigh | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    sony hich noavarii nadare az pishraft fasele gerefte va benazarm dare pasraft mikone. sony nemitune roqabaii mese samsung ya apple ro kenar bezane chon az noavarii estefade mikonn va be pishraft ahamiat midan ama sony mobailash mess hamishe yekshekle va taqire ziadi dar una dide nemishe doroste aln apple va samshngam injurian ama avazesh noavari daran una ke sony nadare ba tashakor az digiato.

    • Alirosh
      Alirosh | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

      دوست عزیر تعذیف شمت از نواوری چیه خواهشا یه نگاهی به جی اسم ارنا و اندروید اتوریتی بندازید ببینید چه جوری مانور دادن رو تغییرات دوربین سونی چون اگه مثلا من کاربر یه چیزی می گم همه یامسونگی ها. میگن از خودن می گی، نو اوری اینه که یه گوسی منفجر لشه اگ داشته باشه بعد برای جمعش فراخوان بدن. خواهس می کنم منصف باشید، از نظر سخت افزاری هم بزارید تست های بنچمارک بیاد، یه زمانی گواهی ip68 و باتری غیر قابل تعویض مال سونی بود مزیت نبود خدا وکیلی هکیشه بدون تبلیغات کارشو می کنه بگذربم از تغییران روی اسپیکر و ثوربین سلفی و نرم افزار steady shot که عالیه

  • Alirosh
    Alirosh | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    با سپاس از دیجیاتو، فکر می کنم درباره در سایت های داخلی بیشتر به نقاط ضعف پرداخته میشه نمی دونم چرا، تثبیت ۵ محوره برای گرفتن لرزش در عکس و فیلم،نوع الیاژ به کار رفته در پشت دستگاه و از همه مهم تر نشخیص سنسور رنگ و تنظبمات فاصله از شاهکار هاس سونیه که همه سایت های مطرح روش مانور دادن،از نظر طراحی هم این موضوع رو بابد به استفاده کننندگان واگذار کنیم، یعنی تغییرات دوربین سونی و ارتقای نرم افزاری steady shot تغییر کوچیکیه اونوقت نوت ۷ منفجر میشه هنگ می کنه لگ داره سریع می گذریم، خواهش می کنم کمی منصفانه تر قضاوت کنیم. دقیقا نقاط قوت گوشی جدید سونی رو بررسی دقیق نمی کنیم و خیلی راحت می گذریم یه نگاه به اندروید اتوریتی بندازید ببینید چه جوری این تحولاتو بولد کرده یا سایر سایت های مطرح،با سپاس

  • Babi62
    Babi62 | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    سلام. ممنون بابت پوشش خبریتون.
    من دوست دارم کمی درمورد بررسی این گوشی صحبت کنم. گزارشگر عزیز مشخصه که اصلا با گوشیهای سونی رابطه خوبی نداره. این گوشی اتفاقا تقیرات زیادی داشته. اصلا به دوربین این گوشی اشاره ای نکرده به غیر چند جمله کوتاه. ایشون میگه: فکر کنم ۲۳ مگاپیکسل باشه!!!! من که اونجا تو نمایشگاه نیستم، این موضوع رو میدونم ولی ایشون فکر میکنن. اگر کسی گوشی سونی دستش بگیره و بدون هیچگونه تعصبی باهاش کار کنه، متوجه میشه که این کمپانی بیخود نیست که اینترفیس گوشی رو ساده نگه داشته. موضوع بعدی نوع شارژهوشمندانه گوشی هستش که تو هیچ گوشی، هیچ گوشی و باز هم هیچ گوشی در حال حاضر وجود نداره. این سیستم به صورت هوشمندانه ساعت خواب و بیداری شما رو یاد میگیره و زمانی که شما در خواب شبانه هستی، تو ساعات اولیه گوشی رو تا ۹۰ % شارژ میکنه و ۱۰ % باقیمانده رو به کندی شارژ میکنه تا زمان بیدار شدن شما. موضوع دیگه مواد اولیه و کیفیت ساخت گوشی هستش. شما یه گوشیه z2 بگیرید دستتون و چند ساعت باهاش کار کنید تا متوجه کیفیت گوشیهای سونی بشید. در ضمن گزارشگر در مورد رنگ جدید و آبی گوشی حرفی نزد. ایشون از گوشی نووا هواوی بیشتر تعریف داد. ما اصلا قرار نیست که بگیم که امسال بهترین گوشی کدوم بود. هر گوشی رو دست بگیرید و امتحان کنید و بعد نظر بدین. مثلا اگر یکی از بهترین جاهای ممکنه حسگر اثر انگشت قرار داره، نباید تغییرش داد. در مورد طراحی بنده بسیار بسیار طراحی سونی رو دوست دارم. در ضمن این طراحی جدید اجازه میده که گوشی بصورت ایستاده هم قرار بگیره بدون تکیه گاه که برای مکالمات تصویری بسیار عالیه یا زمانی که قصد گرفتین عکس دارید و معمولا دنبال یک تکیه گاه برای گوشی هستید. اثر انگشت در حال حاظر پشت بیش از ۷۰ % گوشیها میوفته. از زمان اولین گوشیهای سونی، سیستم استمینا مد وجود داشت که طی یکی دوسال اخیر باقی کمپانیها به این موضوع رو آوردن. من دوباره در مورد طراحی این رو بگم بصورت سوالی: در حال حاضر کدوم برندها از نظر ظاهری با باقی بیشترین تفاوت رو دارن؟ همه کمپانیهای مطرح در حال تکرار طراحی همیدگه هستن. ببنید برند htc رو دکمه home رو از گوشیهای سامسونگ قرض گرفته و طراحی لبه ها و پشت رو از آیفون. شرکت سامسونگ با طراحی s6 به بعد مدام در حال تکرار و فقط در حال بهینه کردنه. شرکت ال جی که معلوم نیست چه میکنه. هر چند که بعضی طراحیهاش حداقل تقلیدی نیستن. کدوم خصوصیت تو گوشیهای سونی مثل بقیه کمپانیهاست؟ تمام کمپانیها دکمه اثر انگشتشون یا پشته یا پایین صفحه که با وجود مزیت هاش، ضعفهایی هم داره مثل خوش دست نبودن تو بعضی حالتها. وقتی در پشت گوشی قرار داره، همیشه در دسترس نیست مخصوصا وقتیکه روی میز قرار داره و حتما باید در دست گرفته بشه زمانی هم که پایین صفحه قرار داره، برای گوشیهای بزرگ اصلا خوش دست نیست. من به تمام برندها احترام میگذارم. شاید که توی این مطلب اینجور به نظر نیاد ولی همیشه باید یه چیزی رو امتحان کرد و پیش خودت فکر کنی که سازنده چرا اینو اینجا قرار داده؟ به چه چیزی فکر کرده؟ آیا درست از پسش براومده یانه؟ برای وبسایت دیجیاتو این رو میگم. شما وبسایتی هستید که تحلیل و بررسی انجام میدین. خوبه که نوع ادبیاتتون جوری باشه که در حین بررسی فقط مثل یک منبع بی طرف عمل کنید. من از دیروز بیشتر از ۲۰ ویدیو از این گوشی دیدم و جالبه که همشون حداقل از کیفیت بالای ساخت این گوشی بسیار تعریف دادن و بعضیها هم تحسین کردن طراحی این گوشیرو. من یک طرفدار پرو پاقرص این برند هستم ولی قبول دارم که این برند هم مثل همه برندهای دیگه، بی ایراد نیست. ممنونم اگر این نظر رو خوندین. اینم برای دوستداران سونی
    Like.no.other
    its a sony?

    • ناصر
      ناصر | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

      عالی بود دوست عزیز

    • nima
      nima | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

      به صورت هوشمند یاد میگیره واقا؟ ناموسا؟ سونی اینارو نمیدونه و شما کشف کردی حالا از کجا فهمیدی به صورت هوشمند یاد میگیره ! یا خدا

      سونی چرا خودشو به درد سر مینیدازه جمع کنه بره دیه

    • Ali King
      Ali King | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

      داداش اچ تی سی به جز a9 تو هیچ کدوم از گوشی هاش از آیفون تقلید نکرده!!!

      • salari
        salari | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

        پس a9s

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    sony dg be dard nmikhorde,cheqad hm parcham dare jadid esh zeshte

    • جواد اسدی
      جواد اسدی | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

      نوت 7 بمبی خوبه خخخ

  • shs77
    shs77 | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    من طرفدار چند ساله سونیم اما درست موقعی که خیلی از سونی انتظار داشتم به شدت نا امیدم کرد! از لحاظ طراحی تغییرات جالبی داشته اما مواردی مثل ضخامت و وزن بالا اصلا جالب نیست! مهمترین تغییرش هم دو تا سنسور برای دوربینش بود که البته خیلی در کیفیت عکس تاثیر ندارن!
    در ضمن آقای قاسمی قبلا بیشتر توی کار بررسی و... بودید الان خیلی فاصله گرفتید انگار :-)
    چون این گوشی سنگین تر شده میگید سبک تر شده یا این اپ دوربین از زمان Z5 قیافه اش اینجوریه بهش میگید جدید :-)

  • shayankia
    shayankia | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    با تشکر از مانی قاسمی.
    بیشتر به نظر میومد که سعی داربن نقاط ضعفش رو مشخص کنید.اما نکته ای که ذکر کردید قابل مشاهده بود،صفحه نمایش به طرز ملموسی بهتر به نظر میومد

  • ali maghfoori
    ali maghfoori | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    سلام به نظر من سونی با این روندی که در بخش سونی موبایل در پیش گرفته داره به قعر چاه میره. از z2 به بعد یه ذره هم طراحیش عوض نشده. این xz هم فروش خوبی نخواهد داشت. طراحیش که خیلی مسخره است. چیزه خاصی هم نداری که سونی بهش ببالد.
    تو ی گوشهای سونی فقط z5 خوب بود اون هم نه خیلی خوب.

  • james james
    james james | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    ممنون از دیجیاتو برای به این شکل حرفه ای عمل کردن

  • ناصر
    ناصر | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    عالی بود ممنون

  • علیرضا امیدخدا
    علیرضا امیدخدا | ۱۲ شهریور ۱۳۹۵

    سلام ممنون از نگاه نزدیک های سریع و به موقعتون
    به نظر من گوشی های سونی گوشی های بدون لگ و روونی هستند حتی در اکسپریا زد۲ که داشتم به جرات میگم که هیچ لگی نداشت ولی مشکل سونی تکرار بیش از حدشه و واقعا از‌ زد۲ تا xz تفاوت انچنانی نبوده و بهبود های خیلی جزئی داشتیم
    سونی برای زنده شدن در دنیای فناوری نیاز به یک انقلاب داره
    مرسی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی