سونی: تا سال 2020 واقعیت مجازی فراگیر می شود؛ به آینده پلی استیشن VR اطمینان داریم

با وجود شکست فراموش نشدنی پلی استیشن موو و کینکت، خیلی از بازیکن ها پیش بینی می کنند واقعیت مجازی هم سرنوشتی مشابه داشته باشد. حتی بعضی شرکت های بازیسازی بزرگ تصمیم گرفته اند دست نگه دارند و ببینند استقبال مردم چگونه خواهد بود.

مصاحبه Shuhei Yoshida، ریاست بخش گیمینگ سونی، با وب سایت Bloomberg نشان می دهد که ژاپنی ها چندان به حاشیه ها اهمیت نداده و به موفقیت پلی استیشن VR امیدوار هستند. چون به اعتقاد او تا سال 2020 واقعیت مجازی فراگیر شده و همه از این تکنولوژی استفاده می کنند.

یوشیدا حرف هایش را با پرداختن به پتانسیل های بیشتر پلی استیشن VR ادامه داد. بر اساس گفته وی، سونی باور دارد این دستگاه تنها یک پلتفرم گیمینگ نیست. تدریس دانش آموزان یا تماشای بازی های المپیک 2020 با تکنولوژی واقعیت مجازی از جمله نمونه هایی هستند که ریاست بخش گیمینگ سونی به کار برد.

PlayStation-4.5-641x360-w600

یوشیدا با اشاره به پیش بینی اش مبنی بر فراگیری تکنولوژی واقعیت مجازی گفت که پلی استیشن VR هم وضعیتی مشابه خواهد داشت؛ تا چهار سال آینده همه به گونه ای این دستگاه را تجربه می کنند.

جدا از این که المپیک بعدی ژاپن برگزار شده و چنین امکانی وجود دارد، می توانیم از حرف های او این گونه برداشت کنیم که رایانه های شخصی هم طی آینده ای نه چندان دور از پلی استیشن VR پشتیبانی خواهند کرد. یوشیدا صحبت های خود را با بیان این که به آینده هدست واقعیت مجازی سونی مطمئن است، پایان داد.

بدین معنی که حتی اگر هدست های جدیدی عرضه شوند، همچنان این دستگاه قابلیت های گوناگونی دارد و توسعه دهندگان می توانند دست به پیشرفت هایی بزنند. بنابراین انتظار ورژن بروز تری از پلی استیشن VR طی سال آینده را نداشته باشید.

اگر به خاطر داشته باشید، سامسونگ با Gear VR چنین سیاستی را پیش گرفت و یک سال پس از عرضه، نسخه ای بهتر را وارد بازار کرد. بد نیست بدانید گزارشات نشان می دهند سونی فروش پلی استیشن VR را تا سال 2020 به 64.8 میلیون دستگاه خواهد رساند. هدست واقعیت مجازی سونی سیزدهم اکتبر [22 مهر] عرضه می شود.

مطالب مرتبط

با VirZoom، کنترلری متفاوت برای واقعیت مجازی آشنا شوید

تا به حال سوار بر اسب های بالدار یا همان پگاسوس های باستانی مشغول سکه جمع کردن از میان درختان بوده اید؟ این شاید اولین تجربه ای باشد که از VirZoom به دست خواهید آورد. در حقیقت VirZoom دوچرخه ای ثابت است که دسته های آن حکم کنترلر را ایفا می کنند و برای ورود... ادامه مطلب

تقابل هدست های واقعیت مجازی؛ کدام یک تجربه ای بهتر ارائه می دهند؟

تکنولوژی واقعیت مجازی در حال حاضر سرنوشتی نامشخص دارد و نمی توان به هیچ وجه موفقیت یا شکست آن ها را تضمین نمود. به زعم بسیاری، سال 2016، سال واقعیت مجازی خواهد بود و این تکنولوژی شانس زیادی برای موفقیت و جذب مخاطبان دارد. اما از سوی دیگر، احتمال آن نیز وجود دارد که با... ادامه مطلب

تحلیلگران می گویند تعداد کاربران واقعیت مجازی تا پایان 2017 به 70 میلیون نفر می رسد

تولیدکنندگان و توسعه دهندگان محتوای نرم افزاری، از ایجاد بازارهای جدید برای گسترش کسب و کار خود استقبال می کنند اما همزمان نگرانی ها از بابت تعداد مصرف کنندگان وجود دارد. یک بازی که ممکن است میلیون ها دلار هزینه ی ساخت در بر داشته باشد، برای بازاری چند نفری ساخته می شود؟ در ادامه با... ادامه مطلب

کمپانی HTC به بازیکن ها هشدار داد؛ قیمت پلی استیشن VR گمراه کننده است

تنها چند ماه تا عرضه یکی از مورد انتظارترین هدست های واقعیت مجازی باقی مانده است. طبیعتا حضور نام پلی استیشن و بازی های بزرگ موجب خواهد شد تا پلی استیشن VR به انتخاب اول بسیاری از بازیکن ها تبدیل شود. جدا از این که قیمت پایین تر این هدست نسبت به رقبای قدرتمند خود... ادامه مطلب

نگاهی به 13 کنسول بازی که احتمالاً نامشان را نشنیده اید

کمتر گیمری است که کنسول هایی مثل اکس باکس، پلی استیشن یا Wii نینتندو را نشناسد؛ هرچه نباشد این دستگاه ها، شناخته شده ترین کنسول های گیمینگ جهان به شمار می روند که میلیون ها واحد از آنها به فروش رفته است. اما سونی، مایکروسافت و نینتندو تنها کمپانی های تولیدکننده کنسول های خانگی نیستند. در... ادامه مطلب

تا انتهای امسال منتظر تعداد محدودی از هدست واقعیت مجازی Vive باشید

دست کم این را می دانیم که هدست واقعیت مجازی Vive، حاصل همکاری مشترک شرکت Valve و HTC، قرار نیست امسال به صورت رسمی عرضه شود تا تمام مخاطبین قادر به استفاده از آن باشند. دلایل مختلفی وجود دارد، از آماده نبودن بازار برای پذیرش یک محصول جدید گرفته تا کمبود نرم افزار. HTC اما می... ادامه مطلب

نظرات ۱

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x