ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علت انفجار باتری گلکسی نوت 7 از زبان سامسونگ

اگر دست بر قضا شما نیز از دارندگان فبلت نوت 7 هستید و در جریان خبرهای اخیر پیرامون انفجار این موبایل در حین شارژ قرار گرفته اید، احتمالا ترجیح می دهید در صورتی که باتری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

اگر دست بر قضا شما نیز از دارندگان فبلت نوت 7 هستید و در جریان خبرهای اخیر پیرامون انفجار این موبایل در حین شارژ قرار گرفته اید، احتمالا ترجیح می دهید در صورتی که باتری این محصول را واحد Samsung SDI تامین کرده باشد برای مدتی هم که شده از موبایل خود استفاده نکنید.

البته اشاره کنیم سامسونگ هم به آن دسته از مشتریانی که این موبایل را خریداری کرده و از آن استفاده می کنند چنین توصیه ای کرده است.

این کمپانی مستقر در کره جنوبی اوایل همین ماه اعلام کرد که 35 گزارش جداگانه در رابطه با انفجار نوت 7 دریافت کرده و به همین دلیل در نظر دارد محصول را مورد بررسی قرار داده و علت را پیدا کند.

اما دقیقا از همان زمان که سامسونگ بررسی این مساله را آغاز کرد، گزارش های بیشتری در مورد انفجار آن در اقصی نقاط دنیا منتشر شد و در نهایت حتی اداره هوانوردی آمریکا مجبور گردید که ممنوعیت همراه داشتن نوت 7 در خطوط هوایی را مورد بررسی قرار دهد.

حالا ما تقریبا می دانیم که مقصر اصلی این اتفاق باتری های تولید Samsung SDI هستند اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چه مساله یا موضوعی کره ای ها را بر آن داشته تا فراخوانی عمومی را برای جمع آوری محصولات فروخته شده از سطح بازار اعلام کنند؟

اخیرا سامسونگ بیانیه ای رسمی را در این رابطه منتشر کرده که در آن اینطور آمده: ما براساس بررسی هایمان اینطور دریافته ایم که پیل باتری این موبایل مشکل دارد. در واقع گرمای بیش از حد ناشی از برخورد آنود با کاتد بوده که به بروز این مشکل انجامیده و این مساله خطایی بسیار نادر است که می تواند در پروسه تولید رخ دهد.

تکنولوژی باتری مورد استفاده درون دستگاه های موبایل مدت هاست که نیازمند تحولی اساسی است اما متاسفانه تغییر چندانی در آن روی نداده. از طرفی آنطور که متخصصان امر می گویند، هرگونه باتری لیتیومی- یونی به خاطر مواد شیمیایی به خدمت گرفته شده درونش امکان انفجار دارد.

برای مثال، لیتیوم از نظر الکتروشیمیایی پتانسیل های بالایی دارد و به همین خاطر است که در باتری های ظرفیت بالا به عنوان آنود به خدمت گرفته می شود. از سوی دیگر، این ماده به شدت کنش پذیر بوده و مستعد از دست دادن حرارت است.

گرم شدن بیش از اندازه یک باتری معیوب باعث باز شدن پیل ها می گردد و با انجام یک سری واکنش های شیمیایی سلسه وار پیل های دیگر نیز دستخوش چنین تغییری می گردند. به این تغییر فرار حرارتی می گویند و علت اصلی انفجار برخی باتری ها هم در اصل همین است. اما نقص اصلی که باعث فرار حرارت می شود می تواند از یک اتصال کوتاه ساده یا حتی نقص در طراحی ریشه گرفته باشد.

ظاهرا برخی باتری های به خدمت گرفته شده درون نوت 7 دچار نوعی خطا در فرایند تولید هستند و به همین خاطر عقلانی است که این شرکت هرچه سریع تر آنها را تعویض نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • داود جوادی
    داود جوادی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

    اینو نگن چی بگن،انگار که توی دنیا فقط سامسونگه که از باطریهای لیتیومی یونی استفاده میکنه و بقیه شرکتا کاه تو گوشیشون میریزن،گند کاری به خاطر معرفی زودتر و سود بالاتر و تستهای انجام نشده رو نمیگن،در ضمن مشکلات دیگه از قبیل خط و خش صفحه نمایش،ریستارت مکرر،وغیره و غیره رو عنوان نمیکنن،شرکتهای دیگه سالی یه دونه گوشی اما گوشی با کیفیت و تست شده و درجه یک میدن بیرون،اما سامسونگ زرت و زرت گوشی میده بیرون با کلی تبلیغات که دم نون بربری هم بری تبلیغای سامسونگو میبینی،چونکه فقط و فقط به فکر سوده.

    • m.h
      m.h | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

      خط و خش صفحه مربوط به گوریلا گلس ۵ هست که در الجی v20 هم استفاده شده

  • farzad37j
    farzad37j | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    دست بر قضا??????

  • هادی واعظ
    هادی واعظ | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    اند درستش است.

    • Benzin
      Benzin | ۱۸ شهریور ۱۳۹۵

      بر اساس دستورالعمل فرهنگستان زبان و ادب فارسی، تکام واژگان دخیل دارای مصوت «او» باید با «و» استثنا نوشته بشن، به همین دلیل «آنود» درسته.

  • afi
    afi | ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

    بهترین کاری که میتونست انجام بده رو انجام داد . مسئولیت باطری های افتضاحشو گردن گرفت و دستور جمع آوریشون رو داد ..
    واقعا ایول به این مسئولیت پذیری

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی