ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش فضانوردان ناسا در زیر آب
علمی

با ویدیوی ۳۶۰ درجه ناسا پیاده روی فضایی را در زیر آب تجربه نمایید [تماشا کنید]

اکثر قریب به اتفاق ما شاید هیچ گاه تجریه پیاده روی در فضا و در حالت بی وزنی کامل را نیابیم، اما می شود با هدست بسیار ارزان قیمت گوگل کاردبورد و ویدیوهای بسیار باکیفیت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

اکثر قریب به اتفاق ما شاید هیچ گاه تجریه پیاده روی در فضا و در حالت بی وزنی کامل را نیابیم، اما می شود با هدست بسیار ارزان قیمت گوگل کاردبورد و ویدیوهای بسیار باکیفیت ۳۶۰ درجه ناسا، به صورت مجازی به این تجربه ارزشمند دست یافت.

ناسا با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی شرکت Harmonic چند ویدیوی سه بعدی ۳۶۰ درجه را از سه مرحله مختلف آموزش های فضانوردانش در «لابراتوار بی وزنی هیوستون» تهیه و در یوتیوب منتشر ساخته است.

در داخل استخرهای بزرگ این تاسیسات ماکت بیشتر قسمت های اصلی ایستگاه فضایی بین المللی در ابعاد واقعی نصب شده است و فضانوردان می توانند انواع ماموریت ها و پیاده روی ها را در این شرایط شبیه سازی شده تمرین کنند.

اگر امکان استفاده از هیچ یک از هدست های واقعیت مجازی موجود در بازار وجود ندارد، باز هم می توانید این ویدیوها را در رایانه تماشا و نماهای مختلف آن را از طریق کلیدهای کنترلی در دسترس تغییر دهید. اگر پهنای باند کافی و نمایشگر پشتیبانی شده در اختیار دارید، توصیه می شود که کیفیت ویدیو را روی 4K تنظیم کنید تا هر چه بیشتر در این دنیای فضایی شبیه سازی شده غرق شوید.

تماشای ویدیو در یوتیوب

این ویدیو در وبسایت آپارات نیز بارگذاری شده، اما به دلیل پشتیبانی نکردن این سرویس از ویدیوهای ۳۶۰ درجه، نمی توان از قابلیت تغییر نما در آن استفاده برد، اما باز هم تماشای نمای ۳۶۰ درجه این ویدیو خالی از لطف نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی