ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۵ شرکت دیگر نیز مجوز واردات آیفون دریافت کرده اند

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان در خصوص واردات آیفون به کشور گفته است برخی از برند ها به دلیل تحریم ها امکان حضور رسمی و تأسیس نمایندگی در ایران را ندارند و به همین ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان در خصوص واردات آیفون به کشور گفته است برخی از برند ها به دلیل تحریم ها امکان حضور رسمی و تأسیس نمایندگی در ایران را ندارند و به همین دلیل کالا هایشان تا کنون به شکل قاچاق به ایران وارد می‌ شده است و باعث عدم رعایت حقوق مصرف‌ کنندگان و گمرک شده بود.

صادقی افزوده است افزود: «بر اساس اقدام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب شد شرکت هایی که نمی‌ توانند به ایران نمایندگی دهند اما کالا های آنها مصرف زیادی در کشور دارند می‌ توانند به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و توزیع‌ کنندگان مراجعه کرده و با گرفتن تأییدیه اجازه ی ثبت سفارش بگیرند».

وی تصریح کرده است تسهیلات یاد شده با ارائه ی خدمات به مصرف کنندگان و ایجاد طرح رجیستری تلفن همراه و با هدف ساماندهی تلفن های همراه کشور میسر شده اند.

صادقی در خصوص تعداد شرکت های مجاز به انجام این کار افزوده است: «هیچ محدودیتی برای تعداد شرکت های حاضر در این طرح دیده نشده است و در صورت داشتن شرایط لازم می‌ توانند به صورت نامحدود مراجعه کرده و اجازه ی واردات بگیرند».

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان گفت: «در ماه‌ های گذشته ۹ شرکت توانستند با ارائه ی خدمات پس از فروش، اجازه ی قانونی واردات این محصول را دریافت کنند که به تازگی این مجوز به ۵ شرکت دیگر نیز داده شده است. وزارت صنعت برای هیچ شرکتی امتیاز خاصی برای دادن مجوز واردات قائل نشده و وارد کنندگان به تعداد نامحدود می‌ توانند مجوز واردات این محصول را دریافت کنند».

وی در خصوص مجرای قانونی طی شده برای میسر شدن این امکان افزوده است: «موبایل کالای سرمایه‌ ای و مصرفی مطلق نیست و در قانون حمایت از حقوق مصرف‌ کنندگان، بر لزوم ایجاد نمایندگی برای عرضه ی آن تأکید شده است و متقاضیان عرضه ی این محصول باید خدمات پس از فروش به مصرف‌ کنندگان ارائه دهند».

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان در پایان خاطرنشان کرده است: «کالای مصرفی یاد شده چون در کشور ما تولید داخل ندارد و امکان دریافت نمایندگی آن نیز وجود نداشت، به صورت قاچاق به کشور وارد می‌ شد که این اقدام ما در راستای جلوگیری از ورود غیرقانونی آن به کشور است».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • m
    m | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    چقد ساده ایم ما
    نمایندگی اپل بیاد ایران جیب خیلی از ( از ما بهترونا ) خالی میمونه
    اگه قراره ریجستری اجرا بشه باید تمام و کمال اجرا شه نه اینکه مجوز واردات به یه عده خاص بدن
    نمایندگی بیارن نه وارد کننده یا قاچاقچی قانونی

  • بهمن آریا
    بهمن آریا | ۲۰ شهریور ۱۳۹۵

    تا دیروز می گفتن تا اپل معذرت خواهی نکنه، و نیاد نمایندگی بزنه نمیشه، و حالا هی عین قارچ شرکت واردکننده ثبت میشه، شما گفتید ماهم باور کردیم، و قاچاق به روش کاملا قانونی و بجیب خودتون درست می گم....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی