ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جستجوی هوشمند موسیقی فارسی به جویشگر بومی اضافه شد

علی محمد زارع بیدکی، مدیر طرح موتور جستجوگر بومی «پارسی جو» اظهار داشته است با راه اندازی سرویس «آوا» و آغاز خزش فایل های موسیقی فارسی، جویشگر هوشمند بومی پارسی جو موفق شده است از ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

علی محمد زارع بیدکی، مدیر طرح موتور جستجوگر بومی «پارسی جو» اظهار داشته است با راه اندازی سرویس «آوا» و آغاز خزش فایل های موسیقی فارسی، جویشگر هوشمند بومی پارسی جو موفق شده است از مرز خزش دو میلیون موسیقی بگذرد. به گفته ی بیدکی، پارسی جو با این ساز و کار به کامل ترین جویشگر صوتی در ایران و کشور های فارسی زبان تبدیل شده است.

وی در توضیح نحوه ی عملکرد سرویس جستجوی موسیقی این موتور جستجو تصریح کرده است: «سرویس آوا با پوشش انبوهی از فایل‌ های صوتی قادر است در کمترین زمان، آهنگ مورد نظر را در اختیار کاربر قرار دهد بی‌ آنکه جستجو کننده درگیر صفحات و تبلیغات مزاحم شود».

وی اظهار داشته است: «با گستردگی دنیای وب به نظر می‌ رسد برای یافتن و یا دانلود موسیقی و فایل صوتی چندان کار دشواری پیش رو نیست اما هرگاه که کاربر برای یافتن موزیک مورد نظر خود تلاش می‌ کند با انبوهی از نتایج نامرتبط و سایت‌ های تبلیغاتی روبرو می‌ شود که زمان و انرژی زیادی می‌ گیرد. به همین دلیل تلاش شده با خزش های هوشمند، این نقیصه در جستجوگر ملی به صفر برسد».

زارع بیدکی در ادامه افزوده است: «به روز بودن موزیک ها، انتخاب کیفیت های پخش، جستجو بر اساس نام، خواننده، متن موزیک و نام آلبوم و ساختن لیست موزیک های مورد علاقه از جمله ویژگی های این سرویس جستجوگر است».

به گفته ی مدیر طرح این موتور جستجوگر بومی، فرآیند خزش در جستجوگر به نحوی است که در هر ساعت به منابع تازه ای از فایل های صوتی دسترسی پیدا می کند. وی تصریح کرده است پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بالغ بر ۳۰۰ هزار فایل صوتی دیگر به این سرویس افزوده شود.

زارع بیدکی تأکید کرده است: «سرویس آوا به‌ طور کامل با جستجوگر پارسی‌ جو یکپارچه شده به طوری که اگر کاربر در خود جستجوگر نیز به‌دنبال موسیقی مورد نظر خود باشد، در صفحه ی نتایج، علاوه بر نمایش سایت‌، لینک پخش و دانلود آن موسیقی در باکس مجزایی نمایش داده می‌ شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۲ شهریور ۱۳۹۵

    واقعا چرا تاوقتی گوگل هست انسان عاقل باید بخواد از این سرچ انجینهای مسخره با محدودیتهای مسخره ترشون خودش رو درگیر کنه؟

  • Behrooz Ad
    Behrooz Ad | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

    ینی من بخوام ابی و داریوش سرچ کنم میاره یا نه ؟

    • حمیدرضا احمدزاده
      حمیدرضا احمدزاده | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

      من تست کردم خواننده هایی مثل یاس و حمید صفت اینارو میاره.
      مجاز هارو که همه رو میاره

  • Hadi.TJ
    Hadi.TJ | ۲۱ شهریور ۱۳۹۵

    متاسفم واسه این جستجوگر پارسی، که داره رسما قانون کپی رایت رو له میکنه...شما بجای این کارا، امکان خرید اینترنتی آهنگ رو میذاشتی تو سایتت، و مستقیم کاربر رو وصل میکردی به فروشگاه هایی مثل beeptunes وگرنه پیدا کردن آهنگ فارسی رو خیلی سایت ها مثل wikiseda و حتی روبات دنیای ترانه به راحتی انجام میده...مهم اینه که وقتی یه سایت ملی و رسمی داره، به تحقق فرهنگ کپی رایت کمک کنی نه اینکه اجازه بدی راحت تر آهنگ رو پیدا کنن و غیر قانونی دانلود کنن

مطالب پیشنهادی