ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی آریانا؛ ربات تلگرام برای تبدیل متن به گفتار

امروزه سیستم های زیادی نیازمند قابلیت تبدیل متن به صوت هستند. در همین راستا شرکت «عصر گویش پرداز» اقدام به توسعه ی ابزاری به نام آریانا کرده تا توسعه دهندگان و برنامه نویسان بتوانند به ...

سامان میرزا
نوشته شده توسط سامان میرزا | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

امروزه سیستم های زیادی نیازمند قابلیت تبدیل متن به صوت هستند. در همین راستا شرکت «عصر گویش پرداز» اقدام به توسعه ی ابزاری به نام آریانا کرده تا توسعه دهندگان و برنامه نویسان بتوانند به وسیله ی آن قابلیت تبدیل متن به صوت طبیعی را به سامانه های خود بیافزایند.

در پی همین اقدام این شرکت ربات تلگرام این سیستم را نیز عرضه کرد تا بدین طریق کاربران بتوانند به سادگی هرچه تمام تر با آن آشنایی پیدا کنند. ربات آریانا ابتدا متن را دریافت کرده، آن را پردازش می کند، سپس با پردازش ویژگی ها و ایجاد صدایی شبیه به صدای انسان آن را برای کاربر ارسال می کند.

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی خلاق و نوآوری چون تلگرام، ربات ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه ای به خود می گیرند. امروز و در یکی دیگر از سری معرفی ربات های تلگرام قصد داریم ربات AgpArianaBot@ را برایتان معرفی کنیم؛ رباتی که به وسیله ی آن می توانید به سادگی هرچه تمام تر متن را به گفتار تبدیل کنید.

برای دسترسی به این ربات کافی است از آیدی AgpArianaBot@ استفاده کرده و یا روی این لینک کلیک کنید.

با باز شدن صفحه ی ربات روی start/ کلیک کنید. پس از انجام این کار ربات آریانا توضیحات لازم را به شما می دهد.

IMG_0099-w600

پس از مشاهده ی این توضیحات کافی است متنی را که می خواهید برای ربات ارسال کنید. آریانا پس از پردازش متن آن را به گفتار تبدیل کرده و برای شما ارسال می کند. طبق گفته ی توسعه دهنده ی آن به علت تراکم درخواست ها در سرور ممکن است جواب خود را با تأخیر دریافت کنید؛ پس تا حد امکان صبور باشید.

آریانا درون خود دارای یک سیستم اصلاح قدرتمند است و کلمات ارسالی شما را پیش از تبدیل اصلاح کرده و سپس پردازش می کند. حتی این ربات در صورتی که تلفظ صحیح کلمه ای را نداند با استفاده از هوش مصنوعی تعریف شده برای آن به صورت خودکار به دنبال تلفظ صحیح گشته و  آن کلمه را به گفتار تبدیل می نماید.

ربات آریانا علاوه بر کلمات فارسی قادر است کلمات انگلیسی را نیز به گفتار تبدیل کند. این مورد در مورد کلمات عربی تنها برای کلمات پر کاربردی که در زبان فارسی استفاده می شوند، صدق می کند.

همچنین با استفاده از دستور speak/ یا speakmale/ می توانید ربات را ملزم کنید تا متن را با صدای یک زن/مرد برای شما به گفتار تبدیل کند. علاوه بر این اگر می خواهید کلمات تان با دقت بیشتری به گفتار تبدیل شوند جتماً آن ها را اعراب گذاری کنید.

IMG_0102-w600

گذشته از این موارد ربات آریانا مزایای دیگری نیز دارد. امروزه برای یادگیری زبان انگلیسی باید هزینه های بعضاً گزافی را پرداخت. ربات آریانا می تواند حکم دوره های آنلاین را برای شما بازی کند. به کمک این ربات قادر خواهید بود با تلفظ صحیح کلمات آشنا شوید.

مضاف بر این، ربات آریانا می تواند برای وبلاگ نویسان هم ابزار پرکاربردی باشد تا از طریق شنیدن متنی که نوشته اند، بیشتر روی آن ها متمرکز شده و به ایرادات فنی موجود راحت تر پی ببرند. ربات آریانا حتی می تواند در فرآیند آموزش معلولین ذهنی و جسمی نیز موثر واقع شود.

همانطور که پیش تر نیز گفتیم، قصد داریم به صورت هفتگی ربات های مختلف تلگرام را به شما معرفی کنیم. پس این بهترین فرصت برای شماست تا اگر ربات جالب و جذابی می شناسید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • مجید اسماعیلی
    مجید اسماعیلی | ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

    حیف که گروه گانت وبرنامه آرمان در دسترس نیست رو دست نداشت

    • مجید اسماعیلی
      مجید اسماعیلی | ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

      گروه گاتا

  • محمد
    محمد | ۲۹ شهریور ۱۳۹۵

    پشمام!
    عالیه

  • farsam
    farsam | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

    کاش برعکسش بود صوت به متن

    • ramin
      ramin | ۲۷ شهریور ۱۳۹۵

      گوگل داره روی کیبوردش اینو

  • jafari
    jafari | ۲۶ شهریور ۱۳۹۵

    ایده خیلی جالبیه ولی تو تلفظ بعضی جملات مشکل داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی