ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت تازه اپل تشخیص اثرانگشت از طریق نمایشگر آیفون های بعدی را تایید می کند

همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید اپل در نظر دارد دکمه هوم آیفون های آتی خود را درست در زیر نمایشگر آنها تعبیه نماید و گزارشی هم که همزمان در همین رابطه از طریق ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

همانطور که احتمالا در خبرها خوانده اید اپل در نظر دارد دکمه هوم آیفون های آتی خود را درست در زیر نمایشگر آنها تعبیه نماید و گزارشی هم که همزمان در همین رابطه از طریق نشریات بلومبرگ، وال استریت ژورنال و نیویورک تایمز منتشر گردید، این شایعه را بیش از هر زمان دیگری تقویت نمود.

البته در این اثنا اسناد مربوط به تعدادی از پتنت های اپل در رابطه با این تکنولوژی نیز انتشار یافت و امروز رسانه های خبری در جریان پتنت دیگری قرار گرفتند که این کمپانی برای اجرایی کردن فناوری یاد شده روی آیفون سال 2017 به ثبت رسانده.

در این پتنت به تبیین تکنولوژی تازه ای پرداخته شده که امکان تشخیص اثر انگشت از هر نقطه ای روی نمایشگر را فراهم می نماید تا کاربر برای این منظور صرفا به یک نقطه خاص از آن محدود نباشد.

در این اسناد اشاره شده که چطور می توان تفاوت میدان های مغناطیسی میان پستی ها و بلندی های اثر انگشت را برای تشخیص آن روی نمایشگرهای خازنی به خدمت گرفت. در این پتنت اپل همچنین دلایل خود برای تلفیق دکمه هوم و نمایشگر را بدین شرح برشمرده است:

در مورد سیستم های تشخیص اثر انگشت که دربرگیرنده آرایه ای از المنت های حسگر خازنی برای تشخیص هستند (منظور حسگرهای اثرانگشت خازنی) دلایل فراوانی وجود دارند که مهم ترینشان استفاده بهینه تر از سطح نمایشگر است تا کارکردهای آن صرفا به یک امر محدود نباشد.

همانطور که قبلا در خبرها خواندید، در پتنتی دیگر، اپل از کاربرد تصویربرداری فراصوت برای تشخیص اثرانگشت یاد کرده بود و ناگفته نماند که برند چینی شیائومی نیز اخیرا اسمارت فونی را با استفاده از این فناوری به بازار ارائه کرده است. حالا اپل تایید کرده که این شیوه به مراتب از نسل کنونی Touch ID دقیق تر است اما ظاهرا کاربرد آن در محدوده ثابتی از نمایشگر امکان پذیر است.

با استناد به تصویر بالا اما می توان اینطور نتیجه گرفت که حسگر اثرانگشت همراه با لنز الکترواستاتیک امکان تشخیص از روی کل نمایشگر یا بخش عمده ای از آن را فراهم می کند.

در واقع دکمه هوم به خدمت گرفته شده در آیفون 7 کنونی ظاهرا قرار است که جهشی رو به جلو داشته باشد و نسل بعدی آن احتمالا در داخل نمایشگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hamed Lotfi
    Hamed Lotfi | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    انقدر ما خبر واسه آيفون ٧ شنيديم و ديديم ديگه هيجاني واسه معرفيش نموند الان همين كار واسه آيفون ٨ داره ميافته?

  • farsam
    farsam | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    چقد جالب
    اگه جز جلو حتی پشت گوشی هم روش این امکان باشه مهیج تر هم میشه ??

  • Xaamiaad
    Xaamiaad | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    WOW

  • jamalifar
    jamalifar | ۱۴ مهر ۱۳۹۵

    بابا چرا اخه اینا لو میره...
    حالش اینه که سورپرایز شی وقتی گوشی معرفی میشه

مطالب پیشنهادی