ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیزنی ربات جهنده ای شبیه به شخصیت کارتونی «تیگر» را اختراع کرد [تماشا کنید]

کمپانی دیزنی همیشه علاقه داشته تا شخصیت های کارتونی اش را به دنیای واقعی وارد نماید. حال شاخه تحقیقاتی این شرکت اولین دستاورد در راستای جان بخشی به ببر دوست داشتی کارتون «پو خرسه» یعنی «تیگر» ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

کمپانی دیزنی همیشه علاقه داشته تا شخصیت های کارتونی اش را به دنیای واقعی وارد نماید. حال شاخه تحقیقاتی این شرکت اولین دستاورد در راستای جان بخشی به ببر دوست داشتی کارتون «پو خرسه» یعنی «تیگر» (Tigger) را به نمایش گذاشته.

disne-tigger-robot-0

این اختراع دیزنی به شکل رباتی است که فقط یک پا دارد، اما برای حفظ تعادل و سرپا ایستادن به کمک دیگران وابسته نیست. کابلی که به این ربات متصل شده، فقط برای تأمین برق به کار می رود، و وسیله ساخته شده می تواند به صورت مستقل و به شکل جهشی به هر جایی که می خواهد منتقل گردد.

این قابلیت، باعث می شود ربات ساخت بخش تحقیقاتی دیزنی از دیگر موارد مشابه، کاملاً متمایز گردد. در این اختراع از فناوری تحت عنوان «محرک الاستیک خطی موازی» یا به اختصار LEAP استفاده شده که شامل یک عملگر الکترومغناطیسی و دو فنر فشرده است.

disne-tigger-robot-1

لازم به ذکر است تعیین وضعیت و تغییر آنی پایه در این ربات با استفاده از یک جفت سروموتور (موتور کنترل) صورت می گیرد، و نمونه ساخته شده در حال حاضر می تواند حداکثر به مدت هفت ثانیه روی هر سطحی با حفظ تعادل کامل بجهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • st
    st | ۳ آبان ۱۳۹۵

    آخه این کجاش شبیه شخصیت کارتونیه تیگر هست چرا چرتو پرت میگین

  • فرزاد
    فرزاد | ۱۸ مهر ۱۳۹۵

    این کجاش شبیه به اون پلنگ کارتونی هس؟؟?

مطالب پیشنهادی