ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت موسو؛ تبدیل SUV ناموفق سنگ یانگ به وانتی دیزلی

موسو برای ایرانیان نامی آشناست؛ شاسی بلندی کره ای که از اوایل دهه هشتاد شمسی وارد خیابان های کشور شده و در بازار بی تنوع آن دوران به لطف تبلیغات گسترده نامی برای خود دست ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۴۵

موسو برای ایرانیان نامی آشناست؛ شاسی بلندی کره ای که از اوایل دهه هشتاد شمسی وارد خیابان های کشور شده و در بازار بی تنوع آن دوران به لطف تبلیغات گسترده نامی برای خود دست و پا کرد، اما بعد از مدتی عیوب این اتومبیل خود را نشان داده و آرام آرام نه تنها از ایران بلکه از تمامی بازارها خداحافظی کرد.

SSANGYONGMusso-592_2 (1)

موسو که در زبان کره ای به معنای کرگدن است بین سال های 1993 تا 2005 تولید شد. همانند اکثر محصولات آن دوران سنگ یانگ، ظاهر موسو مثل فرزندی بود که فقط مادرش می توانست دوستش داشته باشد!

داخل کابین هم پلاستیک غوغا می کرد. استفاده از موتورهای از رده خارج مرسدس بنز هم که سنگ یانگ همیشه از آن به عنوان یک حربه تبلیغاتی استفاده می کرد، کارساز نبود. با وضعیت موجود موسو به آخر خط رسیده و تولید آن سرانجام متوقف شد.

حال بعد از گذشت 11 سال، سنگ یانگ تصمیم گرفته این اتومبیل را احیا کند. موسوی جدید که شباهت های بسیار زیادی با کوراندو دارد، این بار فقط به شکل پیکاپ ارایه شده است.

ssangyong-musso-one-tonne-pick-up_19

در زیر کاپوت این پیکاپ یک موتور دیزلی یورو 6 با حجم 2.2 لیتر نصب شده که توانایی تولید 155 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد. سیستم تعلیق موسو در عقب شامل استفاده از بازوهای چندگانه (مولتی لینک) و فنرهای پیشرفته می شود که با توجه به قیمت تعیین شده در نوع خود بی نظیر است.

ssangyong-musso-one-tonne-pick-up_11

پیکاپ موسو در دو تیپ SE و EX ارایه شده که طبق انتظار اولی مدل ارزان تر و دومی مدل لوکس تر به شمار می رود. نسخه EX با دارا بودن رینگ های آلیاژی 18 اینچی به رنگ مشکی، ریل های روی سقف و چراغ های LED روشنایی در روز در ظاهر متمایز بوده و دارای امکانات دیگری مثل صندلی های چرمی گرم شونده با کنترل برقی، تهویه مطبوع خودکار، برف پاک کن های هوشمند و صفحه لمسی 7 اینچی با پشیبانی از iPod و اتصال بلوتوث می باشد.

ssangyong-musso-one-tonne-pick-up_8

موسو می تواند باری به وزن یک تن را حمل کند؛ همچنین توانایی بکسل کردن بار تا 3 تن را دارد که برای یک پیکاپ سبک ایده آل است.

ssangyong-musso-one-tonne-pick-up_1

با مشخصات کلی ذکر شده، قیمت پایه موسو در انگلستان از 15,995 پوند شروع می شود که از این لحاظ تقریبا هیچ رقیبی به پای آن نمی رسد.

ssangyong-musso-one-tonne-pick-up_12

نسخه EX موسو با گیربکس دستی 17,995 و با گیربکس شش دنده خودکار ساخت آیسین (شرکت معروف ژاپنی فعال در زمینه طراحی و تولید گیربکس) 18,995 پوند قیمت دارد.

گفتنی است که سنگ یانگ موسوهای موجود در کشور که توسط شرکتی به نام مرتب خودرو به ایران وارد شده اند، این روزها در بازار دست دوم افت قیمت قابل ملاحظه ای را تجربه می کنند و یافتن نمونه تمیز آن ها با بودجه ای در حدود 50 - 60 میلیون تومان (مدل 3200 cc) امکان پذیر است.

moso-1

سنگ یانگ موسو با مشخصات فنی و امکانات رفاهی واقعا خوب هنوز در بازار جذاب به نظر می رسند و حتی با وجود توقف فعالیت شرکت مرتب خودرو از نظر قطعات یدکی در وضعیت قابل قبولی قرار دارند اما به سبب کمبود مراکز خدمات دهی و مکانیک متخصص با مشکلات متعددی مواجه اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mohsen Toofaninejad
    Mohsen Toofaninejad | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

    آقا این موسو نیستا!!!! اکتیون اسپرت اسمشه که مدل پیکاپ اکتیونی هست که توی بازاره ! موسو که تو همون سال 2005 تولیدش متوقف شد !

    • Mohsen Toofaninejad
      Mohsen Toofaninejad | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

      اینم لینکشه از خود سایت سانگ یانگ کره جنوبی :
      http://www.smotor.com/en/SHOWROOM/actyon_sports/index.html

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

      محسن عزیز سلام. کمپانی ها بعضا یک محصول رو با نام های متفاوت در بازارهای مختلف ارایه میکنند. یکیش مثلا کیا سراتو که در آمریکا با نام فورته شناخته میشه یا آزرا که با نام گرنجور هم ارایه شده. در مورد موسو هم احتمالا همچین سیاستی پیاده شده.
      در مورد اکتیون و کوراندو هم داستان تقریبا به این شکل هست. در برخی بازارها کوراندویی که ما میشناسیم اکتیون نام داره و بعضا برعکس. البته بهتر بود که ما در متن به جای کوراندو از اکتیون نام میببردیم اما چون مرجع کوراندو اشاره کرده بود ما هم از این مدل استفاده کردیم.
      برای اطلاعات بیشتر میتونید اینجا مراجعه کنید:
      http://www.ssangyonggb.co.uk/pages/new-ssangyong/musso

  • YAS...
    YAS... | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

    یادی بکنیم از پراید وانت و البته وانت آریسان ...
    دو اعجوبه ایرانی الخخخخ

  • hamid_hk
    hamid_hk | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

    نیسان گاوی توانایی حمل باری حدود 3.5 تن را دارد. البته فقط رنگ های آبیش این توانایی رو دارن.? ?

  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

    اینجاش قشنگه "he SsangYong Musso wasn’t exactly an appealing car. With a face only a mother could love

  • ⓔⓡⓕⓐⓝ
    ⓔⓡⓕⓐⓝ | ۲۵ مهر ۱۳۹۵

    این جمله((ظاهر آن مانند فرزندی بود که فقط مادرش میتوانست آن را دوست داشته باشد!)) نابودم کرد.....
    یاد پراید افتادم که عاق والدین شده????????

مطالب پیشنهادی