ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

زاده تبریز؛ MG 360 با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان به بازار می آید

برخلاف پیش بینی ها خودروسازان چینی خیال ندارند که بازار ایران را به راحتی به رقبا واگذار کنند و حتی با توجه به سنگین شدن رقابت درون سیستمی و بازگشت مجدد خودروهای پژو و رنو ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۳۰ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

برخلاف پیش بینی ها خودروسازان چینی خیال ندارند که بازار ایران را به راحتی به رقبا واگذار کنند و حتی با توجه به سنگین شدن رقابت درون سیستمی و بازگشت مجدد خودروهای پژو و رنو برای ادامه حضور در بلند مدت تلاش می کنند.

در آخرین تحولات چینی ایرانی بازار خودرو، شرکتی به نام صنعت خودرو آذربایجان قرار است با استفاده از ظرفیت طرفین ایرانی و چینی خودروهای MG را در کشورمان مونتاژ و راهی بازار کند.

با سرمایه گذاری 50 - 50 طرفین، خط تولید سایک - ام جی در تبریز به زودی شروع به فعالیت می کند و طبق اطلاعات منتشر شده، تولید خودرو رووِ 360 با نام MG 360 در خطوط تولید شرکت MG PARS MOTOR آغاز خواهد شد.

roewe-360-011_crop_600x400

خودرو های MG و سایک شباهت بسیاری به هم دارند و در واقع محصولاتی یکسان با برند های متفاوت به حساب می آیند، چرا که این روزها مالکیت برند انگلیسی MG در اختیار سایک چین قرار دارد.

رووِ 360 یک موتور 1.5 لیتری با توان 107 اسب و یک موتور 1.4 لیتری توربو با توان 138 اسب بخار روانه بازار می شود.
تفاوت مشخصات فنی رووِ 360 با MG350 که توسط مدیا موتور با قیمت حدود 80 میلیون به ایران وارد می شد را می توان افزوده شدن امکان انتخاب گیربکس 6 سرعته اتوماتیک آن دانست ولی در نسخه های 1.5 لیتری معمولی (بدون توربو) و مجهز به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، هیچ فرقی بین MG 350 و MG 360 وجود ندارد.

roewe-360-006_crop_600x400

با این حال در واقع مدل 360 در دسته بندی سایک موتور، نسل بعدی از MG 350 به حساب می آید که به عنوان خودرویی کم استهلاک و کم حاشیه شهرت یافته بود.

به گفته مدیران ام جی موتور پارس، احتمال عرضه نسخه توربو MG 360 نیز وجود دارد که اتفاقا از نظر مشخصات فنی، قدرت و گشتاور دقیقا مشابه خودرو MG GT به نظر می رسد که چندی پیش معرفی شد.

هرچند با توجه به قیمت MG GT (حدود 115 میلیون تومان) پیش بینی تحقق پیدا کردن رقم کمتر از 70 میلیون تومان برای نسخه توربو MG 360 بسیار دشوار به نظر می رسد، اما در عوض عرضه مدل اتمسفریک (فاقد توربو) با قیمتی در حدود 70 میلیون و با توجه به سطح قیمت گذاری دور رقبا دور از ذهن نخواهد بود.

roewe-360-026_crop_600x400

به هر حال این مدل علاوه بر چانگان ایدو که شاید سال آینده توسط سایپا مونتاژ شود، رقیب مستقیمی برای چری آریزو 5، جک J5 اتوماتیک و بسترن B50 خواهد بود که البته از نظر مشخصات فنی در نسخه فاقد توربو بیشترین مشابهت را با آریزو 5 دارد، اما در صورت عرضه مدل توربو، ممکن است شاهد یکه تازی MG 360 در بازار سدان های کامپکت چینی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۱ آبان ۱۳۹۵

    ماشین هایه بنجله چین که بویی از کیفیت و قدرت نبرده رو بجایه اینکه با قیمت ۲۰ میلیون به جایه پراید بدن به مردم با قیمته ۵ برابره قیمته واقعیش میفروشن به مردم اونم اقساطی که مبلغ اصلیش رو پیش میگیرن و مابقیش همش سود هست براشون??????

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      ماشین هایه، بنجله، قیمته، جایه،

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      ماشین هایه، بنجله، قیمته، جایه،
      دوست عزیز این کلمات توی فارسی وجود نداره. توروخدا این روش غلط نویسی را باب نکنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی