ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تحلیلگران معتقدند که قیمت نینتندو سوییچ از 300 دلار بیشتر نخواهد بود

پنجشنبه هفته گذشته کمپانی نینتندو با یک ویدیو سه دقیقه و سی ثانیه ای توانست صنعت گیمینگ را در بهت فرو ببرد؛ کنسول جدید آن ها همانگونه که یوبیسافت پیشتر گفته بود متفاوت با همیشه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۵

پنجشنبه هفته گذشته کمپانی نینتندو با یک ویدیو سه دقیقه و سی ثانیه ای توانست صنعت گیمینگ را در بهت فرو ببرد؛ کنسول جدید آن ها همانگونه که یوبیسافت پیشتر گفته بود متفاوت با همیشه هست و ژاپنی ها دوباره می خواهند با نوآوری های گوناگون بازیکن ها را شیفته خود کنند. طبیعتا ایده خلاقانه نینتندو سوییچ به خودی خود محرک خوبی برای افزایش فروش این کنسول است اما نباید از مسئله «قیمت گذاری» غافل شویم.

ابتدای نسل هفتم را به یاد بیاورید؛ جدا از سیاست های عجیب سونی، همین قیمت 499 دلاری پلی استیشن 3 بود که توانست ژاپنی ها را از ردموندی ها عقب بیندازد. بنابراین نینتندو باید با یک انتخاب هوشمندانه، تیر نهایی را رها کرده و نینتندو سوییچ را یک قدم به تکرار موفقیت های Wii نزدیک کند. اکنون بر اساس گفته یکی از معروف ترین تحلیل گران صنعت بازی های ویدیویی، قیمت نینتندو سوییچ منطقی خواهد بود.

مایکل پکتر صحبت های خود را با ارتباط بین هزینه ساخت کنسول و سخت افزارش آغاز کرد: «قیمت یک کنسول به سخت افزارش وابسته است و برای موفقیت هم نیازمند قیمت و سخت افزار مناسب هستید. اگر قدرت نینتندو سوییچ برابر با پلی استیشن 4 باشد فکر می کنم آن ها می توانند دیوایس خود را بین 249 تا 299 دلار قیمت گذاری کنند. در صورت سخت افزار ضعیف تر هم این هزینه کاهش می یابد.»

یک هفته پیش از تریلر رونمایی از نینتندو سوییچ، شایعه ای منتشر شد که بر اساس آن قیمت کنسول بین 300 تا 350 دلار خواهد بود.

بد نیست بدانید گزارشات قدیمی نشان می دادند نینتندو سوییچ قدرتی مشابه پلی استیشن 4 دارد. پکتر افزود که سخت افزار مشابه نینتندو سوییچ با پلی استیشن 4 موجب می شود تا پورت بازی ها روی دیوایس نینتندو رنگ و بوی آسان تری به خود بگیرد. بنابراین توسعه دهندگان شخص ثالث ساده تر می توانند با انتشار عناوین خود روی نینتندو سوییچ، از این کنسول پشتیبانی کنند.

نینتندو از نسل هفتم تصمیم گرفت رویه متفاوتی را پیش گرفته و جای قدرت سخت افزاری کنسول روی نوآوری تمرکز نماید. به همین خاطر بازی های خیلی کمی از اکس باکس 360 و پلی استیشن 3 برای Wii منتشر شدند. شاید دیوایس ژاپنی ها به موفقیت رسید ولی همیشه یکی از بزرگترین انتقاداتی که به ژاپنی ها وارد می شود این است که کنسول های این کمپانی میزبان خیلی از بازی های معروف نیستند.

اگر آن ها بتوانند با سخت افزار مناسب به این مهم دست یابند مطمئنا شانس نینتندو سوییچ برای موفقیت افزایش پیدا می کند. با توجه به حرف های پکتر، باید این احتمال هم در نظر بگیریم که ممکن است سخت افزار دیوایس ژاپنی ها ضعیف بوده و پی آن، ناشرها از نینتندو سوییچ پشتیبانی نکنند. Serkan Toto از دیدگاه قیمت گذاری کنسول انقلابی نینتندو با مایکل پکتر موافقت کرد.

او که از تحلیل گران معروف بازار موبایل آسیا است، گفت قیمت نینتندو سوییچ از 300 دلار بیشتر نخواهد بود: «بعید نیست شاهد عرضه کنسول با ورژن های گوناگون باشیم. به عنوان نمونه ممکن است که آن ها یک باندل بدون داک خانگی [همان وسیله ای که بخش پرتابل پلتفرم درونش قرار گرفته و می توانید ادامه تجربه خود را با تلویزیون ادامه دهید] به انتشار برسانند.»

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/10/first-look-at-nintendo-switch00002503still002jpg-fe1d7e_765w-w600.jpg
جدا از بازاریابی نادرست، نبود یک رابطه منطقی بین قیمت Wii U و سخت افزارش موجب شد تا بازیکن ها از این کنسول استقبال نکنند.

سرکان تودو این گونه حرف های خود را ادامه داد که بازیکن های حرفه ای هم اکنون می توانند با 299 دلار یک پلی استیشن 4 یا اکس باکس وان بخرند. همچنین بخش پرتابل گیمینگ زیر سلطه دیوایس های هوشمند است. بنابراین نینتندو باید با یک قیمت گذاری درست به رقابت با این دو بخش برود. تودو و مایکل پکتر تنها کسانی نبودند که قیمت نینتندو سوییچ را زیر 300 دلار پیشبینی کردند.

Joost van Dreunen از SuperData اعتقاد داشت که اگر نینتندو به همراه کنسول یک بازی همانند زلدا یا ماریو کارت را هم قرار داده و این باندل را 300 دلار به فروش برساند، عالی خواهد شد: «من امیدوارم که آن ها قیمت نینتندو سوییچ را زیر 300 دلار نگه دارند. حالت ایده آل این است که با همین قیمت، ژاپنی ها یک ماریو کارت یا زلدا هم به مشتری بدهند. قیمت بالاتر موفقیت نینتندو سوییچ را به هاله ای از ابهام فرو خواهد برد.»

Piers Harding-Rolls، ریاست بخش تحقیقات IHS، هم دیدگاه خود پیرامون این قضیه را بیان کرد. او با اشاره به شباهت سوییچ با تبلت 200 دلاری انویدیا شیلد گفت که ژاپنی ها برای رقابت باید قیمت کنسول خود را زیر 300 دلار نگه دارند. در هر صورت باید صبر کنیم و ببینیم نینتندو چه خواب هایی برای نینتندو سوییچ دیده است. دیوایس بعدی این کمپانی مارس 2017 (اسفند - فروردین) عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • army4030
    army4030 | ۱ آبان ۱۳۹۵

    300 دلار کمه؟

مطالب پیشنهادی