ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و توسعه عینک هوشمند؛ آیا تجربه گوگل گلس تکرار می شود؟

به گزارش بلومبرگ، اپل در حال توسعه نوعی دیوایس پوشیدنی شبیه به گوگل گلس است که نمایشگر واقعیت افزوده را با عینک های معمولی ترکیب می کند. البته این کمپانی هنوز مراحل بازارسنجی عینک های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ آبان ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

به گزارش بلومبرگ، اپل در حال توسعه نوعی دیوایس پوشیدنی شبیه به گوگل گلس است که نمایشگر واقعیت افزوده را با عینک های معمولی ترکیب می کند. البته این کمپانی هنوز مراحل بازارسنجی عینک های هوشمند را در دستور کار دارد و بنابراین مشخص نیست چه زمانی محصول نهایی از سوی آنها عرضه خواهد شد.

طبق پیش بینی های اولیه، محصول فوق برای سال 2018 برنامه ریزی شده، اما احتمال دارد به خاطر تغییر شرایط و اوضاع دیگر حوزه های کسب و کار اپل، آنها زمان بیشتری را به تحقیق و توسعه اختصاص دهند.

apple-augmented-reality-1

در همین راستا، می بینیم که طی ماه های گذشته اهالی کوپرتینو به استخدام افراد مستعد و حرفه ای در حوزه AR دست زده اند. تیم کوک نیز در کنفرانس خبری اخیر به سؤالات خبرنگاران درباره واقعیت افزوده پاسخ داد و اظهار داشت این فناوری در مقایسه با VR، کاربرد و پتانسیل بالاتری دارد.

با این حال به نظر می رسد اپل هنوز تصمیم نهایی را بین دو پلتفرم VR و AR نگرفته، زیرا متخصصینی از هر دو حوزه را به استخدام درآورده است.

طبق گزارش بلومبرگ، شرکت مورد بحث با تأمین کننده های اصلی در زمینه تولید نمایشگرهای نزدیک به چشم به توافق رسیده، ضمن اینکه تکنولوژی استارتاپ هایی همچون PrimeSense و Metaio و Flyby را نیز در اختیار گرفته است، که همگی در حوزه نرم افزار واقعیت افزوده، تهیه نقشه های سه بعدی، و بینایی کامپیوتری تخصص دارند و هر سه، سال قبل تحت مالکیت اپل درآمدند.

apple-augmented-reality-2

منبع خبری مورد بحث می گوید هدف نهایی این غول کالیفرنیایی، تولید عینک هاییست که بتوانند به صورت بیسیم به آیفون متصل شده و اطلاعات را به صورت لایه ای مجازی در حوزه دید فرد به نمایش بگذارند.

البته همان طور که می دانید واقعیت افزوده موانع زیادی را پیش روی خود دارد. پروژه گوگل گلس نتوانست آنچنان که باید و شاید، تصویر مناسبی را از AR در ذهن عموم ایجاد نماید، و پیشرفته ترین دیوایس موجود در این حوزه، نسخه توسعه دهندگان هولولنز مایکروسافت است، که قیمتی 3000 دلاری دارد.

microsoft-hololens-development-edition-0-1

کمپانی دیگری که در زمینه AR فعالیت می کند، Magic Leap نام دارد که البته هیچ اطلاعاتی را در مورد پیشرفت هایش فاش نمی سازد. بنابراین واضح است که چالش های فناوری زیادی پیش روی واقعیت افزوده قرار دارد، اما به احتمال زیاد با غلبه بر آنها، نتیجه ای دلچسب را شاهد خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۵ آبان ۱۳۹۵

    عکس مطلب چه مونتاژ غیر حرفه ای و بی سلیقه ای انجام داده

مطالب پیشنهادی