ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال حضور فراری در مسابقات فرمولا الکتریک

فرمول یک و فراری، دو نامی که اگر آن ها را از هم جدا کنیم تقریبا هویتشان را از دست خواهند داد. فراری 16 بار قهرمان این رقابت ها شده است و هیچ تیم و ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱ آذر ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵

فرمول یک و فراری، دو نامی که اگر آن ها را از هم جدا کنیم تقریبا هویتشان را از دست خواهند داد. فراری 16 بار قهرمان این رقابت ها شده است و هیچ تیم و شرکت خودروسازی در طول تاریخ به گرد پای این شرکت در این زمینه نمی رسد.

xpb_853488_hires-w600-h600z

اما اوضاع امروز بسیار متفاوت با دوران پر شکوه و طلایی فراری با راننده افسانه ای چون مایکل شوماخر است. موتورهای V-6 حجم پایین مجهز به توربوشارژر و همینطور قوای محرکه هیبرید، روزگار را برای فراری سخت کرده است و در رقابت های امسال هم این شرکت در پشت سر مرسدس بنز و ردبول قرار گرفته است.

xpb_853480_hires-w600-h600

حال مدیرعامل فراری یعنی سرجیو مارکیونه خبر از حضور احتمالی این برند در رقابت های فرمول E که نوع تمام الکتریکی این مسابقات است می دهد.

یکی از دیگر تفاوت های این مسابقات به نسبت رقابت های فرمول یک در این است که تمامی مسابقت در پیست های شهری، یعنی خیابان و بزرگراه های شهر های بزرگ دنیا برگزار می شود که در نوع خود جالب توجه است.

on-the-racing-front-ferrari-is-still-at-the-top-of-its-game-the-companys-formula-one-team--still-called-scuderia-ferrari--has-won-eight-world-championships-since-enzos-death

گرچه مدیرعامل فراری عنوان کرده که فرمت فعلی این مسابقات را چندان دوست ندارد و می گوید انتظار این که اتومبیل در وسط مسابقه شارژ باتری هایش تمام شود و راننده مجبور به بازگشت به پیت و عوض کردن کامل خودرو است را برای برندی چون فراری مناسب نمی داند.

formula-e-long-beach-eprix-2015-race-start

او به تشابه ساختاری همه اتومبیل ها هم اشاره کرده و می گوید مردم فراری را به خاطر ساخت موتورهای مسابقه ای برای ماشین های شهری و مخصوص مسابقه می شناسند و این کاملا متفاوت با هویت برندی چون فراری است.

formula-e-pairs-1-w600-h600

فراری در حال حرکت به سوی هیبرید کردن خودروهای خود تا سال 2019 میلادی است و با افزایش مدل ها در بازه های قیمتی متفاوت می خواهد فروش سالیانه خود را به بیش از 10 هزار خودرو در سال برساند.

Formular-E-w600-h600

پیش از این خبر شرکت آئودی و جگوار در این مسابقات منتشر شده بود و حتی حضور مرسدس بنز هم در فرمولا الکتریک قطعی به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی