کارشناسان از رشد آرام صنعت واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۷ خبر می دهند
در صورتی که ۲۰۱۶ را سال تکنولوژی های واقعیت مجازی می خواندند، اما این فناوری های پوشیدنی نتوانستند به آنچه از آن ها انتظار می رفت نزدیک شوند و با موفقیت تجاری نه چندان قدرتمندی ...
در صورتی که ۲۰۱۶ را سال تکنولوژی های واقعیت مجازی می خواندند، اما این فناوری های پوشیدنی نتوانستند به آنچه از آن ها انتظار می رفت نزدیک شوند و با موفقیت تجاری نه چندان قدرتمندی رو به رو شدند. با این حال، پیشبینی های TrendForce، از رشد محدود این تکنولوژی ها در سال آینده خبر می دهد.
به گفته TrendForce، سونی در سال آینده از دیگر شرکت های توسعه دهنده واقعیت مجازی عملکرد بهتری از خود نشان می دهد. با وجود اینکه پیشبینی ها از عرضه ۱.۵ میلیون واحد پلی استیشن وی آر تا پایان سال خبر می دهند، TrendForce عرضه ۲.۵ میلیون واحد از این هدست واقعیت مجازی را برای سال ۲۰۱۷، تخمین می زند.
در مقایسه با سونی که انتظارات از آن بسیار بالا است، می بایست شاهد عملکرد ضعیف تری از فیسبوک و HTC در سال ۲۰۱۷ باشیم. بر اساس پیشبینی های TrendForce، آکیلس ۶۵۰ هزار هدست را برای امسال عرضه کرده و در سال آینده حدود ۱.۲ میلیون واحد آکیلس ریفت را روانه بازار خواهد کرد.
گفته می شود که HTC نیز ۵۰۰ هزار هدست وایو در سال ۲۰۱۶ به بازار فرستاده و با رشدی نسبتا کم، ۶۰۰ هزار واحد از هدست های واقعیت مجازی خود را در سال آینده به دست کاربران می سپارد.
کارشناسان اعتقاد دارند که دلیل رشد آرام این صنعت به یکی از مراحل توسعه هدست های واقعیت مجازی مربوط می شود؛ مراحلی همچون توسعه چیپست، پنل نمایشگرهای با کیفیت، حسگرها و حتی طراحی نرم افزار.
علاوه بر این، تولید کنندگان تکنولوژی های واقعیت مجازی، می بایست در مقابل قیمت بالای محصولات خود احساس مسئولیت کنند و برای جلب رضایت کاربران هزینه ساخت این دستگاه ها را تا حد امکان کاهش دهند.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.