ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری Here و MobilEye پیشرفت فناوری ماشین های خودران را نوید می دهد

مدت هاست که شرکت های متعددی در زمینه فناوری ماشین های خودران فعالیت می کنند، و به نظر می رسد اکنون بهترین زمان برای مشارکت و همکاری بین آنها باشد، رویکردی که توسط دو شرکت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

مدت هاست که شرکت های متعددی در زمینه فناوری ماشین های خودران فعالیت می کنند، و به نظر می رسد اکنون بهترین زمان برای مشارکت و همکاری بین آنها باشد، رویکردی که توسط دو شرکت مطرح در این حوزه یعنی MobilEye و HERE اتخاذ شده.

MobilEye تأمین کننده سنسورهای مورد استفاده در خودروهای تسلا بود که پس از تصادف مرگبار یکی از ماشین های این کمپانی، کنار گذاشته شد. HERE نیز شرکت ارائه خدمات نقشه و ناوبری است که چندی پیش، از سوی نوکیا به مجموعه خودروسازی آلمانی فروخته شد.

here-mobileye-1

حال این دو شرکت می خواهند نرم افزار تهیه نقشه HD Live را با سخت افزار MobilEye ترکیب نموده، و حاصل کار را به عنوان پلتفرمی مستقل به دیگر خودروسازان مطرح جهان بفروشند.

گفتنیست شرکت MobilEye سامانه ای به نام roadbook در اختیار دارد که در واقع، نقشه ای مبتنی بر کلاود از جاده های جهان به شمار می رود و داده های آن از طریق سنسورهای نصب شده روی وسایل نقلیه به دست آمده اند.

سیستم نقشه برداری HD Live شرکت HERE با استفاده از سامانه roadbook می تواند به اطلاعات دقیقی از جاده ها و موانع دست یابد، که به آگاهی بیشتر و واکنش بهتر خودرو در مقابل رخدادهای محیطی کمک شایانی خواهد کرد.

here-mobileye-2

MobilEye نیز در نتیجه این همکاری می تواند داده های خام بدست آمده از سنسورها را در پلتفرم نقشه برداری باز Here ذخیره کرده، و به سادگی اقدام به آپدیت و به روز رسانی roadbook نماید.

لازم به ذکر است همکاری این دو شرکت، می تواند نقشه هایی دقیق و لحظه ای را در اختیار ماشین های خودران قرار دهد، اما علی رغم تعداد زیاد خودروسازان فعال در این صنعت، به نظر نمی رسد دیگر کمپانی ها فعلاً تمایلی به استفاده از این پلتفرم اختصاصی داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pars
    pars | ۱۲ دی ۱۳۹۵

    این here زمانی که نوکیا فروختش نقشه ایران رو حذف کرد این صاحبان جدید آلمانیش

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ دی ۱۳۹۵

    لازم نکرده با شرکت های متفرقه همکاری کنه. اول بیاد نقشه های ایران رو دوباره به نرم افزار موبایلش برگردونه ?

مطالب پیشنهادی