ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی سیستم اینفوتینمنت مبتنی بر اندروید از سوی گوگل و فیات کرایسلر

صنعت خودرو همیشه با نمایشگاه CES رابطه نزدیکی داشته و امسال نیز منتظر رونمایی از خودروهای الکتریکی، فناوری های خودران و توسعه ناوبری مبتنی بر شبکه هستیم؛ اما پیش از آغاز رسمی این نمایشگاه، گوگل و ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۰۸:۴۵

صنعت خودرو همیشه با نمایشگاه CES رابطه نزدیکی داشته و امسال نیز منتظر رونمایی از خودروهای الکتریکی، فناوری های خودران و توسعه ناوبری مبتنی بر شبکه هستیم؛ اما پیش از آغاز رسمی این نمایشگاه، گوگل و فیات کرایسلر (FCA) سیستم جدید اینفوتینمنت (اطلاعاتی-سرگرمی) را بر پایه اندروید معرفی کردند.

سامانه Uconnect جدید از نمایشگری لمسی با ابعاد 8.4 اینچی و سیستم عامل اندروید برخوردار است، و طبق آنچه می بینیم، نسخه اندروید اصلی را اجرا می کند، نه نمونه ساده تر آن یعنی Android Auto که توسط گوگل به صورت اختصاصی برای خودروها توسعه داده شده.

البته مشخص نیست علی رغم سرمایه گذاری گسترده گوگل روی سیستم عامل ویژه خودروهای هوشمند، چرا این شرکت دوباره تصمیم به تعبیه اندروید اصلی در این حوزه گرفته، اما بیانیه مطبوعاتی این دو شرکت اظهار می دارد: «نسل نوین سیستم های خودرو از اکوسیستم و پلتفرم باز اندروید بهره می گیرند.»

chrysler-dodge-uconnect-7

«کریس بارمن» رئیس بخش مهندسی برق در فیات کرایسلر می گوید:

با تکیه بر اندروید، ما می توانیم رابط کاربری منحصر به فرد و ساده خود را پیاده ساخته و سیستم های پرکاربردمان را با قابلیت های اندروید و اپلیکیشن های این اکوسیستم همراه سازیم.

این طور به نظر می رسد که اندروید نوقا به عنوان پلتفرم زیرساختی عمل کرده، و FCA نیز پوسته یا رابط کاربری را فراهم می سازد، یعنی همان کاری که سازندگان مختلف تلفن همراه انجام می دهند.

«پتریک بردی» مدیر بخش مهندسی اندروید گوگل نیز بدون نام بردن از Android Auto می گوید گوگل می خواهد اندروید را به پلتفرمی کلیدی برای خودروها بدل ساخته، و آن را به شیوه ای ایمن و یکپارچه در وسایل نقلیه به کار گیرد.

گفتنیست این سیستم با اپلیکیشن های اندروید از جمله گوگل اسیستنت و سرویس نقشه های گوگل نیز سازگار است، ضمن اینکه برنامه های دیگر توسعه دهندگان از جمله پاندورا، اسپاتیفای و غیره را نیز می توان روی آن نصب کرد. البته ابن سیستم اینفوتینمنت هنوز در مراحل ابتدایی بوده و شاید هرگز به محصول نهایی ختم نگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    شورش دراوردند همه جا با اندروید داره بالا میاد پس فردا هر هکری که هک میکنه گوشی اندرویدی را دیگه تو کار ماشین هر انچه اندرویدی هم هست حق دسترسی پیدا میکنه چه میکنه خدا میدونه از گوشی ماشین ... دست اون می افته

مطالب پیشنهادی