ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Linksys از سیستم شبکه توری وای فای خود پرده برداشت

شبکه توری (Mesh Networking) فناوری مورد علاقه افرادیست که دوست دارند تمام گوشه و کنار خانه خود را با امواج وای فای پر کنند. بنابراین رونمایی از یک سیستم شبکه توری توسط کمپانی مشهور Linksys ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۱۰

شبکه توری (Mesh Networking) فناوری مورد علاقه افرادیست که دوست دارند تمام گوشه و کنار خانه خود را با امواج وای فای پر کنند. بنابراین رونمایی از یک سیستم شبکه توری توسط کمپانی مشهور Linksys امر چندان تعجب برانگیزی نیست.

سیستم ماژولار سه بانده Velop دستگاهی است که می تواند امواج وای فای را به میزان بیشتری از روترهای معمولی به دور و اطراف خود پخش کند. این سیستم از سه وسیله روتر مانند تشکیل شده که هر یک می توانند امواج وای فای را به میزان چهار برابر حالت عادی تقویت کرده و در نقش روتر، گسترش دهنده بی سیم، اکسس پوینت و بریج عمل کنند.

به گفته لینک سیس هر Velop قادر به ارائه سرعتی در حدود 2200 مگابیت بر ثانیه است. داشتن این سیستم در خانه درست مثل آن است که چندین مودم به طور هماهنگ شروع به پخش امواج وای فای در محیط اطراف خود بکنند.

0103_linksys3-w600

برای تنظیمات سیستم Velop می توان از اپلیکیشن های iOS و اندروید لینک سیس کمک گرفت. ضمنا جالب است بدانید که پشتیبانی از پلتفرم الکسای آمازون نیز جزء قابلیت های این سیستم شبکه توری به شمار می رود.

با این مزیت به طور مثال می توان از طریق فرمان صوتی به Velop دستور داد که وای فای مهمان را روشن و خاموش کند. همچنین لینک سیس اعلام کرده که سیستم مذکور تنظیمات شبکه را به طور پویا برای ارائه بهترین سرعت وای فای از نو تنظیم خواهد کرد.

دکمه پاور و پورت های اترنت Velop هم در پشت دستگاه تعبیه شده اند تا ظاهر ساده ای به آن ببخشند. اما همین سادگی ممکن است باعث شود که آن را با یک اسپیکر اشتباه بگیرید.

از آنجایی که با یک دستگاه ماژولار مواجه هستیم، لینک سیس هر کدام را به طور جداگانه به قیمت 200 دلار به فروش می رساند. البته پکیج های دو تایی و سه تایی این سیستم نیز با قیمت به ترتیب 350 و 500 دلار در دسترس هستند.

قیمت Velop به میزان قابل توجهی نسبت به مودم های شبکه توری گوگل بالاتر است، اما این نکته را هم باید توجه داشت که تجربه بالای لینک سیس در ساخت محصولات نتورک و شبکه را ابدا نمی توان با گوگل تازه کار در این زمینه مقایسه نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی