نینتندو در ابتدا از ایده ساخت Nintendo DS نفرت داشت

احتمالاً باید Nintendo DS را به خاطر بیاورید، کنسول دستی نینتندو که با در اختیار داشتن لیستی بلند از عناوین دوست داشتنی و شاهکار، فروش بسیار خوبی را در طول عمر مفید خود تجربه کرد.

اگرچه نمی توان منکر شد که خبر معرفی کنسولی دستی با دو صفحه نمایش در آن زمان، خبری شوک کننده بود و به نظر می رسد که آغاز شکل گیری این ایده در قلب نینتندو نیز به همان اندازه برای این شرکت تکان دهنده بوده است.

ساتورو اوکادا (Satoru Okada)، فردی که در آن زمان سکان مدیریت بخش تحقیق و مهندسی نینتندو را در اختیار داشت، اخیراً مصاحبه ای با مجله رترو گیمر (Retro Gamer) داشته و داستان های جالبی از پشت صحنه ساخت نینتندو دی اس تعریف کرده است.

اوکادا می گوید: «پس از ساخت کنسول دستی Gameboy SP، ما روی جدیدترین مدل در این زمینه کار می کردیم. نام رمز این کنسول گیم بوی جدید IRIS (گل سوسن) بود. علت انتخاب این نام نیز بسیار ساده است، از آن جایی که این کنسول قرار بود پنجمین نسل از گیم بوی باشد، ما نماد ماه می (پنجمین ماه میلادی) را برای آن انتخاب کردیم. در بازی کارتی هانافودا (Hanafuda)، ماه می با گل سوسن به تصویر کشیده است.

پروژه این کنسول با سرعت خوبی جلو می رفت اما در دوران ساخت، اتفاقی غیرمنتظره افتاد.»

او در ادامه توضیح می دهد: «ایواتا (مدیر فقید نینتندو) شخصاً به دیدن من آمد. او با ناراحتی گفت: "من تلفنی با یاماوچی-سان (Yamauchi-san) صحبت کردم و به نظر او، کنسول تو باید دو صفحه نمایش داشته باشد، یکی برای بازی و دیگری برای تماشا کردن."

اکثریت مردم از این داستان اطلاع دارند اما آن ها نمی دانند که در آن زمان، همه حتی خود ایواتا از این ایده نفرت داشت. ما فکر می کردیم این قابلیت هیچ کاربرد و معنایی ندارد.»

ساتورو ایواتا، مدیر سابق و فقید نینتندو

ساتورو ایواتا، مدیر سابق و فقید نینتندو

اوکادا صحبت هایش را تمام می کند: «بر خلاف بسیاری از کارمندان شرکت، من از یاماوچی سان ترسی نداشتم. من قبل از آن بر سر مسائل مختلفی با او جدل و حتی به صورت عمومی با نظراتش مخالفت کرده بودم. اما ایواتا من را نا امید کرد و گفت: "نه، ما باز هم این ایده را امتحان می کنیم. ببین چه کاری می توانی انجام بدهی."

هر دو ما از این موضوع ناراحت بودیم، به خصوص به این خاطر که مجبور بودیم پروژه را از اول آغاز کنیم. بنابراین من تلاش کردم تا به تیم ام آرامش دهم و به آن ها گفتم: "من تجربه هایی در کار با نمایشگر های دو تایی دارم، ما بهترین تلاش خود را کرده و نتیجه اش را می بینیم، نگران نباشید."

اسم رمز پروژه به نیترو (Nitro) تغییر یافت و در سال 2004 کنسول ساخته شده با نام Nintendo DS به بازار عرضه شد.»

بدون شک چنین تصیمی در آن زمان ریسک بزرگی بود که نینتندو به جان خرید اما تاثیری که این کنسول پس از عرضه اش روی نینتندو گذاشت، کمی از یک اتفاق بزرگ ندارد.

کنسول دستی بعدی این شرکت نیز دارای دو صفحه نمایش بود و حتی نینتندو در ساخت کنسول Wii U نیز استراتژی مشابهی را در پیش گرفت.

نینتندو موفقیت های بی شماری را تا به حال تجربه کرده اما کنسول دستی DS همواره در بالای کمد افتخارات این کمپانی خواهد ایستاد.

مطالب مرتبط

اولین فرمور غیر رسمی اندروید برای نینتندو سوییچ به صورت عمومی منتشر شد

توسعه دهندگان وبسایت Homebrew در XDA اولین نسخه غیر رسمی فرمور اندروید برای نینتندو سوییچ را به صورت عمومی عرضه کردند. این نسخه برداشتی از LineageOS 15.1 است که بر پایه اندروید 8.1 توسعه داده شده.البته این فرمور هنوز باگ‌های زیادی دارد که شامل مشکلاتی در زمینه عمر باتری، چرخش خودکار و عدم کارکرد درست لمس... ادامه مطلب

ایرلاین آمریکایی به تمامی مسافران خود یک دستگاه نینتندو سوییچ هدیه داد

شرکت Southwest Airlines در اقدامی جالب به تمامی مسافرین هواپیمای خود به شکل رایگان یک نینتندو سوییچ هدیه داد.مسافرین پرواز ۲۲۴۶ که از دالاس به مقصد سن دیگو در پرواز بود، بی صبرانه منتظر رسیدن هواپیما به مقصد و شرکت در کامیک-کان بین المللی سن دیگو (San Diego Comic-Con International) بودند.مدتی بعد از نشستن مسافرین... ادامه مطلب

چگونه با نرم افزار شبیه ساز بازی های Wii U را اجرا کنیم؟

اگر یکی از علاقمندان به شرکت نینتندو و بازی‌های فوق العاده‌ی آن باشید حتما نام Cemu را شنیده‌اید؛ شبیه ساز Wii U که با استفاده از آن قادرید بازی‌های کنسول Wii U را روی کامپیوتر خود اجرا کنید.در این مطلب قصد داریم به آموزش چگونگی استفاده از Cemu و نحوه‌ی نصب بازی‌ها روی کامپیوتر بپردازیم.... ادامه مطلب

کنترلر جدید نینتندو سوییچ با پشتیبانی از چت صوتی معرفی شد

نینتندو با همکاری کمپانی PDP کنترلر جدیدی را برای سوییچ توسعه داده که از قابلیت چت صوتی پشتیبانی می‌کند.از همان زمان عرضه نینتندو سوییچ تا امروز، یکی از خواسته‌های همیشگی کاربران این پلتفرم عرضه کنترلری با پشتیبانی از چت صوتی بوده تا برقراری ارتباط با سایر بازیکنان ساده‌تر از گذشته شود. حال، کمپانی PDP از... ادامه مطلب

۲ مدل حرفه‌ای و ارزان‌ قیمت سوییچ به‌زودی معرفی می‌شوند

بر اساس گزارشی که از سمت وال استریت ژورنال منتشر شده، به‌زودی باید منتظر عرضه دو مدل جدید از نینتندو سوییچ باشیم. گفته می‌شود یکی از مدل‌ها ارزان‌تر از نمونه فعلی خواهد بود و دیگری نیز ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای گیمرهای حرفه‌ای خواهد داشت.ظاهرا در مدل ارزان‌تر باید شاهد حذف قابلیت ویبره باشیم و کنترلر‌های جدا... ادامه مطلب

توسعه اولین کنسول بازی دنیا توسط یک مهاجر

بازی های ویدیویی سال هاست که از سطح یک سرگرمی برای اوقات فراغت فراتر رفته و به صنعتی با درآمد هنگفت تبدیل شده اند. بر اساس پیش بینی کارشناسان درآمد حاصل از فروش گیم های آنلاین و آفلاین کامپیوتر، موبایل، کنسول تا سال ۲۰۲۲ به مبلغ سرسام آور ۲۳۵ میلیارد دلار خواهد رسید.در این مطلب... ادامه مطلب

ویجیاتو

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود

رمزتان را گم کرده‌اید؟