ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شورای عالی فضای مجازی الزامات فعالیت شبکه های اجتماعی خارجی را تصویب کرد

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در حاشیه سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی اظهار داشت پیشنهاداتی از سوی مرکز ملی فضای مجازی در مورد فعالیت شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی به تصویب ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۵

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در حاشیه سیزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی اظهار داشت پیشنهاداتی از سوی مرکز ملی فضای مجازی در مورد فعالیت شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی به تصویب این شورا رسیده است.

وی اعلام کرد با «اخذ نظر از تمامی فعالان حوزه فضای مجازی، ذینفعان و دانشگاهیان» به این نتیجه رسیده اند که شبکه های اجتماعی خارجی در صورت ادامه فعالیت در کشورمان، باید حتماً نماینده حقوقی در ایران داشته و الزاماً دیتای خود را به داخل کشور منتقل نمایند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در مورد این تصمیم می گوید «حتی در کشوری مانند چین هم این الزام وجود دارد که شرکت های اقتصادی حق ندارند اطلاعات را از کشور خارج کنند.»

فیروزآبادی در مورد سیاست های تشویقی برای شبکه های اجتماعی داخلی نیز صحبت کرد و گفت «چنانچه این شبکه ها تا یک میلیون مشترک کسب کنند، اجازه تبلیغات به آنها خواهیم داد، و چنانچه بین یک تا سه میلیون مشترک داشته باشند، سازمان های دولتی تبلیغات خود را روی این شبکه ها انجام می دهند»

وی با اشاره به اینکه شبکه های اجتماعی داخلی از مزایای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز بهره خواهند برد، اضافه کرد:

در صورتی که این شبکه ها بین 3 تا 5 میلیون مشترک داشته باشند، اجازه عرضه خدمات بانکی و دولت الکترونیکی روی آنها صادر می شود و اگر تعداد مشترکین آنها از 5 میلیون نفر بیشتر شود، به عنوان اپراتور تلقی می شوند و می توانند در نقش اپراتور فعالیت نمایند.

فیروزآبادی در ادامه از طرح ساماندهی شبه-رسانه ها که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند نیز صحبت کرد و اعلام نمود تاکنون بالغ بر 700 کانال و صفحه اجتماعی دارای بیش از 5 هزار مخاطب در سامانه وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.

او می گوید تاکنون استقبال خوبی از این طرح شده، اما در مورد کانال ها و شبکه هایی که قصد دارند به صورت غیر قانونی به فعالیت خود ادامه دهند، به موقع تصمیمات لازم از سوی شورای عالی فضای مجازی اتخاذ و اعمال خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    به عنوان یک کاربر تلگرام باید بگم اگه وضع به جایی برسه که دیتا تلگرام به داخل کشور بیاد اولین کار من دیلیت اکانت?

  • سعید
    سعید | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    خخخ به روباه میگه شاهدت کیه میگه دممممم! مرد حسابی چین کشور کمونیسم !!ما رو ببین داره با کجا مقایشه میکنن از طرفی بازم میگم اینا هیچکار نمیتونن بکنن مردم لزومی به ثبت نام ندارنن اگر هی بخوایم گردن کج کنیم بیچاریم طبق قانون اساسی کشور ما حق انتخاب داریم وقتی ملیون ایرانی دارن از تلگرام استفاده میکنن چند نفر حق تصمیم گیری در مورد مردم ندارن که چی استفاده کنن چی نکنن کساییم که ثبت نام کردن واقعا متاسف براشون ما محکم ایستادگی میکنیم از حق انتخابمون هم کوناه نمیایم

  • محمد امین
    محمد امین | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    فکر می کنم این کارا باید چند سال پیش اجرا می شد

    • pop_0098 .
      pop_0098 . | ۲۰ دی ۱۳۹۵

      این مسخره بازی ها هیچ وقت نباید اجرا بشه اینا باید سر عقل بیاند که اینکارا شدنی نیست چین هم اینکار را گرده دلیل نمیشه کار خوبی برای مردمش کرده چرا به اروپا امریکا نگاه نمیکنند مثال از اونجا بزنند که این چنین نیست

مطالب پیشنهادی