معرفی بازی Smashy Road: Arena؛ تحت تعقیب
ساخته ابتدایی استودیوی Bearbit را می توانیم یکی از خوب های 2015 بنامیم که به واسطه المان های مثبتش نه تنها بازیکن های زیادی را به سمت خود کشاند بلکه بعضی از سازندگان بازی های ...
ساخته ابتدایی استودیوی Bearbit را می توانیم یکی از خوب های 2015 بنامیم که به واسطه المان های مثبتش نه تنها بازیکن های زیادی را به سمت خود کشاند بلکه بعضی از سازندگان بازی های ویدیویی را هم مجاب به ساخت عناوین مشابه نمود. اما خلاف Smashy Road: Wanted که با وجود سادگی مکانیزم هایش می توانستید لا به لای آن ها ایده های نابی را پیدا کنید با ادامه این اپلیکیشن محبوب آن خلاقیت همیشگی را نمی بینیم.
ولی می دانید نکته کجاست؟ این که برای ارائه یک تجربه، جالب همیشه لازم نیست دست به المان های قدیمی بزنیم و با پرداخت به همین ها معمولا توسعه دهندگان مخاطبین را سرگرم می کنند. همان راهی که حالا Bearbit با Arena ادامه داده و تقریبا به موفقیت رسیده است. برای مقاله پیش رو هم تصمیم گرفتیم نگاهی به این بازی بیاندازیم تا با نکات مثبت و منفی آن آشنا شویم.
همانند گذشته، مکانیزم های گیم پلی Arena خیلی ساده هستند و اتفاقا همین که با تمام سادگی ها به چالش کشیده می شوید از بزرگترین المان های مثبت این اپلیکیشن است. Bearbit برای ساخت Arena یا Wanted از بخش فراموش نشدنی تعقیب و گریختن از دست پلیس های سری Need For Speed الهام گرفته و شما مشابه آن ها باید سعی کنید به دام قانون نیافتید.
برای حرکت ماشین ها توسعه دهنده سه انتخاب به شما داده است؛ با نگه داشتن انگشت روی سمت چپ یا راست به جهتی که می خواهید رفته و به واسطه گرفتن این دو دکمه، به نوعی دریفت [برای برگشتن به عقب] کنید. این ها همگی مکانیزم هایی بودند که شما با قسمت قبلی هم می دیدید، حالا بیایید به پیشرفت ها بپردازیم. با تجربه Wanted، مطمئنا بزرگترین تفاوتی که به آن پی می برید «بخش چند نفره» است.
حالا می توانید با بقیه بازیکن ها به رقابت پرداخته و با آن ها برای پیروزی بجنگید. دومین المان مثبت Arena نسبت به Wanted را هم می توانیم به نام منطقه ها بزنیم. محیط ها فقط بزرگ نشده اند [برای عنوانی با این سرعت بالای گیم پلی، منطقه های بزرگ خیلی مهم هستند] و شاهد پویایی بیشتری هستیم. البته اینجا دو نقطه ضعف دیده می شود. یکی این که بعضی از آن ها خیلی متفاوت [از دیدگاه جایگذاری آبجکت ها] نیستند.
نقطه ضعف دوم هم اینجاست که ترکیب رنگ تعداد کمی از آن ها عجیب بوده و همین مسئله احتمالا موجب خواهد شد تا دقیقه های ابتدایی تجربه Arena، بعضی از راه ها را اشتباه بروید. حرف های خود این را این گونه به پایان می رسانیم که شاید Arena تفاوت های چندانی با عنوان پیشین استودیوی Bearbit نداشته باشد، ولی با پیشرفت های کم اما مناسب گیم پلی و ریتم خوب آن آدرنالین خون شما افزایش پیدا خواهد یافت.
برای گفتگو با کاربران ثبت نام کنید یا وارد حساب کاربری خود شوید.