ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل پتنتی برای بند ماژولار ساعت های هوشمند به ثبت رساند

امروز اپل در اداره ثبت اختراع آمریکا پتنتی را به ثبت رسانده که در صورت اجرایی شدن و توسعه آن می تواند سبب دگرگونی قابلیت های ساعت های هوشمند کنونی شود. پتنت مورد اشاره با ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

امروز اپل در اداره ثبت اختراع آمریکا پتنتی را به ثبت رسانده که در صورت اجرایی شدن و توسعه آن می تواند سبب دگرگونی قابلیت های ساعت های هوشمند کنونی شود. پتنت مورد اشاره با نام «اتصالات بند کاربردی و ماژولار» ثبت شده و طبق آن بندهای ساعت های هوشمند در آینده می توانند از اجزای الکترونیکی تشکیل شده و از طریق درگاه های ارتباطی به یکدیگر متصل شوند.

به عنوان مثال هر اتصال بند می تواند در حکم یک ابزار الکترونیکی مانند اسپیکر، باتری، دوربین یا تاچ اسکرین عمل کرده که در پتنت از آنها با عنوان «دستگاه ورودی» یاد می شود.

از آنجایی که اپل، ساعت های هوشمند را به سمت گجت هایی مناسب برای پایش سلامتی سوق می دهد، هر سنسور بیومتریکی می تواند در غالب اتصالات بند ظاهر شده و فشار خون، دمای بدن و یا حتی قند خون را اندازه گیری کند.

گفتنی است در سیستم مذکور هر کدام از اتصالات به صورت مجزا کارایی نداشته ولی همین اجزا می توانند در یک اکوسیستم بزرگ تر در کنار هم قرار گیرند و در نهایت توسط پورت های 6 پینی به اپل واچ متصل شوند.

لازم به ذکر است با قرار گرفتن اتصالات بند در کنار یکدیگر، آنها از یک منبع انرژی مشترک بهره برده و از طریق درگاه های ارتباطی به هم متصل می شوند اما کنترلر هر ماژول دارای شناسه ای منحصر بفرد است.

بنابراین زمانی که اپل واچ یک سیگنال صوتی ارسال می کند، این سیگنال از تمامی اتصالات عبور کرده ولی تنها ماژول هایی را فعال می کند که دارای شناسه مورد نظر بوده که در این مثال خاص، اسپیکرها هستند.

اپل در هر سال اختراعات زیادی ثبت می کند و ممکن است هیچ گاه این پتنت ها به مرحله توسعه و تولید نرسند اما حقیقت این است که در حال حاضر اپل علاقه زیادی به افزایش کارایی گجت های پوشیدنی با استفاده از بندهای ماژولار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • بیژن
    بیژن | ۵ بهمن ۱۳۹۵

    پتنت ساعت با بند ماژولار رو که کسی دیگه ثبت کرده. این نقض آشکار پتنته که.

مطالب پیشنهادی