ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی اینتل از سه ماه پایانی سال 2016؛ رکوردشکنی درآمد کمپانی

کمپانی اینتل ساعاتی پیش گزارش عملکرد مالی خود در سه ماه پایانی سال 2016 را منتشر کرده است. بر این اساس درآمد اینتل توانسته با رشدی 10 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۰

کمپانی اینتل ساعاتی پیش گزارش عملکرد مالی خود در سه ماه پایانی سال 2016 را منتشر کرده است.

بر این اساس درآمد اینتل توانسته با رشدی 10 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبلی رکوردشکنی کند و به بالاترین میزان چند سال اخیر خود دست یابد.

اینتل گزارش می دهد که بین ماه های اکتبر تا دسامبر درآمدی معادل با 16.4 میلیارد دلار داشته است. این در حالی است که درآمد زمان مشابه سال 2015 بیشتر از 14.9 میلیارد دلار نبوده و این رقم در سه ماهه سوم 2016 نیز تنها به 15.8 میلیارد دلار رسیده بود.

درآمد عملیاتی این شرکت هم نسبت به سال پیشین رشد داشته و همانند سه ماهه سوم، از رقم 4.3 میلیارد دلار در سال 2015 به 4.5 میلیارد دلار در فصل پایانی 2016 رسیده است.

اما سود خالص اینتل ضمن اینکه در قیاس با سه ماهه سوم رشد داشته و عدد 3.6 میلیارد دلار را نشان می دهد، عملاً تفاوتی با آخرین ماه های سال 2015 ندارد.

کمپانی ساکن سانتا کلارا اگرچه سال خوب و قابل قبولی را پشت سر گذاشت، اما می دانیم که این مسیر بدون چالش هم نبوده است؛ اینتل چندی پیش خود را به طور کامل از گردونه رقابتی چیپست های محتمع موبایل و تبلت بیرون کشید.

گفتنی است این شرکت با پیش بینی درآمد 14.8 میلیارد دلاری برای سه ماه نخست سال 2017 میلادی، رقمی محتاطانه را پیش روی سرمایه گذارانش قرار داده و بدیهی است که از این مقدار عبور خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی